Gå til innhold

Sying

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man klippes eller revner og de syr en sammen igjen, blir det ok etterpå da? Fungerer man stort sett greit etterpå igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Mammaen til Fabian. Akkurat det jeg trengte å høre i dag:) Håper du har rett og at det ikke er noe å tenke på (vet at det kan ta litt tid og gjør en del vondt rett etterpå, altså).

:)

Skrevet

Trenger ikke gjøre så vondt etterpå heller. Vær flink og holde det rent og tørt, bare :-)

Skrevet

Er det ikke litt vanskelig å holde det rent og tørt om man har sydd innvendig og renselsen herjer i vei som den skal?

Skrevet

Jeg har også sydd innvendig. Ble verken betent eller vondt selv om jeg var i renselse. Det er nok litt beskyttet der inne. Utvendige sting kan jo bli litt røsket i av bindet osv. Man kan stole på at kroppen fikser opp, og at det er kun noen få som får problemer :-) Renselse er ikke en vondt ting for kroppen, vettu :-) Kjeden har faktisk en evne til selvrenselse.

Skrevet

Ja, det er sant. Jeg ble bare litt ekstra bekymret.. Men det ordner seg nok.

Var det en god ide å kjøpe slik medisinsk grønnsåpe og bruke denne til sittebad nedentil? Eller går det like bra uten?

Skrevet

Tror faktisk dem anbefaler å sitte litt i grønnsåpe vann...hehe...Om du får en infeksjon.

Selv har jeg aldri gjort det, men spylt meg etter toalettbesøk. I dusjen med lunkent vann, og blåst tørt med føneren etterpå :-) På sykehuset har de en sånn fin liten dusj ved siden av doen.

Skrevet

Jeg ble sydd en del sting både utenpå og inni. Klart det var litt sårt, men stingene inni kjente jeg ingenting til. Og man får lov til å ta smertestillende :-)

MERKELIG hvor normal man blir etterpå faktisk. Og det gror sammen mye raskere enn jeg hadde trodd på forhånd. De første dagene er det jo bare så man vagger avsted - og setter seg s-a-k-t-e ned på stolen hver gang :-) Men så går det en ukes tid og så er det slett ikke så verst.

Veldig sjelden at man revner så mye at det blir komplikasjoner av det! Jordmødrene er flinke både til å hjelpe hodet riktig ut og å gi instruksjoner på når man skal presse og når man skal vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...