Gå til innhold

Lenn, jeg er tilbake fra ferie, og gjett hva??!!

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg kommet hjem fra ferie og tenk at jeg fikk en fantastisk beskjed mens jeg var på ferie; hormonnivået mitt har sunket til et så lavt nivå som jeg aldri har hatt og vi skal begynne med nytt forsøk om 10 dager!!! Jeg kan ikke tro det!!! Begynner sprøytene i begynnelsen av september, så uttak og innsetting ca 2 uker etterpå. Jeg bruker jo ikke spray for nedregulering så jeg kommer utrolig fort igang. Jeg kan ikke tro det er sant!!!! Helt fantastisk!!! Så det blir jammen spennende tider fremover!!! Og hva med deg? Syns i farten å fange opp at du er igang med et nytt fryseforsøk.... Fortell!!!

Jeg er så i ekstase at jeg har nesten ikke beina på jorda - tenk at det er vår tur igjen - du skal se at vi lykkes denne gangen både du og jeg!!!

Gi lyd fra deg når du har litt tid, ok?!

Klemmer i fleng

Fortsetter under...

Hei cristina!

Så godt å se deg igjen her inne:o)

Herregud for en bra nyhet for dere å få!! Det er ho helt fanatstisk!!! Gleder meg masse på deres vegne!! Nå skal det gå veien:o)

Skal du ha innsetting om 10 dager? Eller er det UL om 10 dager (er litt teit av og til he he- ikke lett å henge med på alle individuelle oppleggene her inne på BIM:o))

Jeg er som nevnt ett-eller-annet-sted her på siden, på syklusdag 3 i dag. Mensen kom under stor jubel (jyppppyyyyy!!!) på lørdag, etterlengtet!

Snakka med sykehuset i dag og alt er i rute ifht planlagt innsetting osv. Det er satt av tid i uke 35, men det kan lett bli 36 for å si det slik.....

Men vi vet jo at det er en vei og gå før man ligger i stolen klar til å få satt på plass egg :o)

Jeg har større dose Progynova nå. Hadde 6 mg før, nå begynte jeg på 8 mg. Håper det skal hjelpe til en tykkere slimhinne.

Sist måtte jeg ha 3 UL før slimhinnen var tykk nok, og selv da var den bare såvidt over 7mm...ikke noe å skryte av nei..... sukk.

Dessuten går jeg til akupunktur. Endelig "fått ut fingeren" og kommet meg dit, etter 3 mislykkede forsøk....

Han virker veldig proff, og grundig, men man vet jo aldri om han kan direkte påvirke det jeg driver med. Håper det. Drømmer om bare 1 UL denne gangen :o) Skal tilbake til ham torsdag, og håper på aku rett etter innsetting.

Jeg fikk nåler flere steder da jeg var hos han, både for å stresse ned og for å sove godt om natta (har sovet skikkelig dårlig en periode nå)

Ellers går det greiere med meg nå. Har hatt en periode der jeg har vært på grensen til deprimert. Følte at jeg var på vei inn i en dårlig tankegang. Klarte ikke tenke positivt. Ny jobb i tillegg og har vært superstressa :o( Ikke noe bra oppladning til nytt forsøk, nei...

Ikke kom mensen heller og jeg så (mitt eneste lyspunkt:)forsøket fly ut vinduet.....

Heldigvis ble det ikke noe surr,mensen kom og medisineringen har startet.

Er fortsatt sliten, men blir nok etter all sannlynlighet sykemeldt fra mandag. Skal til legen fredag.Har alltid hatt bivirkninger av Progynova og Progestan, og har valgt å tenke ENDA mer på meg selv dette forsøket. Jo flere forsøk vi har, jo viktigere blir det å endre litt på rutinene og ta vare på seg selv synes nå jeg :o)

Har snakka med min nye leder om det og hun er veldig forståelsesfull! Jeg har vært veldig heldig med lederene mine (og kollegaene mine) når det gjelder dette. Full forståelse og bare lykkeønskninger og klapp på skulderen. Hadde vært vondt hvis det var annerledes.......

Var veldig flink å slappe av under forrige forsøk (har jo vært SM på alle forsøkene mine) Og jeg tenkte minimalt på det vi drev med. Ikke snakket jeg med venninner om det heller....bare skjøv det fra meg. Og det hjalp....jeg ble jo gravid.......(selv om jeg mista) Så det er håp :o)

Gleder meg til å høre mer fra deg cristina, og vi ligger ikke så langt fra hverandre ifht forsøket......Denne gangen er det JAMMEN vår tur til å se det blå krysset, eller hva??!!!!! :o) (Jaaaaah!!!)

Vi sees!

Stoooor klem fra

Hei Lenn!!!! Jeg sovnet absolutt ikke- kjempekjekt å høre fra deg, og jeg er så glad for at du er igang igjen!!!!!!! Denne gangen er det vår tur til å lykkes, ingen tvil om det! Jeg er iallefall veeeeldig klar, og er veldig optimistisk. Føler på meg at denne gangen går det bra! Hadde en litt tøff periode i juli, hadde termin med tvillingene midt i juli så det var en vond tid. Men det nytter jo ikke å dvele ved det heller, men det å miste er bare helt grusomt. Egentlig skulle jeg jo hatt 3 barn nå tenker jeg av og til, vi mistet jo på første og 3. forsøk - det er så urettferdig!! Men nå må vi tenke fremover, og tenke positivt!! Jeg skal igang med sprøytene i begynnelsen av september, så er det ul 6 dager etterpå. Jeg antar at uttak og innsetting (krysser fingrene!!) blir rundt uke 37, så da kommer vi til å ligge nokså likt i løypa nok en gang. Spennende!! Og du skal se at det blå krysset får vi begge to - jeg er overbevist. Har masse energi og føler meg helt topp for tiden - alt er bare kjekt!! Håper at denne innstillingen kan hjelpe meg i tiden fremover, for jeg husker veldig godt de to ukene mellom innsetting og test - de kan knekke enhver. Tror ikke noen kan sette seg inn i hvor tunge de to ukene er - en må virkelig være sterk i psyken!

I morgen skal jeg til akupunktur igjen, og satser på enda en gang før uttak. Håper at uttak ikke blir en helg, for da får jeg ikke akupunktur før og etter innsetting, men en ting om gangen.... Har stor tro på akupunktur, og brukte det både i tiden før og ved innsetting av egg den gangen jeg ble gravid med tvillingene. Jeg tror virkelig at det hjelper. Ellers har jeg også tenkt å bare tenke på meg selv under dette forsøket, skal ha sykemelding fra uttak til testing, og skal bare ta det med ro og kose meg. Denne gang er det på mine premisser, jobben får bare klare seg selv, man er ikke uunnværlig!

Men siden jeg er på jobb nå, må jeg kanskje jobbe litt også -det er jo tross alt det de betaler meg for! Vi "snakkes" etterhvert - vi må holde kontakten nå i disse spennende tider! Lykke til med alt - jeg tenker på deg!!!!!

Mange gode klemmer

(håper ikke du sovnet nå.....!)

Ja da ligger vi nesten likt!!

Dette blir spennende....

Som du kanskje har lest på det andre innlegget mitt, har jeg lyst å sette inn 2 egg.... Føler at det er større muligheter da.... Det må det da være? Har jo hørt om de som mister en men som har en igjen.....Må vel være større sjanse for at ett egg fester seg når man har satt inn 2 ??

Logisk etter mitt hode....

Har spurt sånn forsiktig på St.Olav, men blir avfeid.....

Skulle ikke tro det var MIN kropp dette her :o)

Har du et stjerneråd å gi meg?? Er takknemlig for det....

De setter jo inn 2 egg på nesten alle andre sykehus i landet? Hvorfor ikke St.Olav liksom??

Har en plan om at det bare kunne tatt opp alle 3 eggene vi har igjen og satt inn de to beste (om de klarte seg da....)

Jaja....

Nå har min kjære sambo laget fiskegrateng til oss, så jeg får svinge meg rundt :o) Sulten som en ulv :o)

Snakkes cristina :o)

Stooor klem!!

Annonse

yuhuuuu - her er jeg! Er i så utrolig godt humør og er fortsatt 250 % overbevist om at denne gangen går det godt! Optimismen er og blir på topp, og jeg sender deg masse godt humør og mange gode klemmer. Veldig spennende at vi ligger så likt i løypa syns jeg, skal bli kjekt å følge deg gjennom dette. Litt enklere når en har noen å dele med som er på samme stadiet liksom.

Vedr. antall egg så har jeg alltid satt inn to stykker. Første gang ble jeg gravid men mistet i uke 7 (det var bare en) og med tvillingene klarte jo begge eggene seg. Jeg har aldri måttet be om to stykker, men kanskje de har satt inn to fordi de ikke var delt seg nok til frys, så det var enten å sette dem inn eller kaste dem. Så da har legene alltid satt inn to. Og jeg tror ikke det blir annerledes denne gangen. Dersom jeg får to befruktet så tror jeg de vil sette inn begge som vanlig. Kan ikke skjønne hvorfor de nekter det på St. Olav?? Det er tross alt vi som går igjennom alt dette, så vi burde få et ord med i laget. Du får prøve å forhandle deg frem til å sette inn 2, av og til hjelper det å mase mase mase.....!

Hvilke medisiner tar du nå? Jeg skal begynne med puregon rundt neste helg, så skal jeg ta orgalutran og klexane (blodtynnende som skal hindre at fosteret støtes ut. Jeg har kanskje fortalt at jeg har et stoff i blodet som gjør at om jeg blir gravid så støter kroppen det ut fordi den tror det er et fremmedlegeme som må bort. Helt syk kropp jeg har altså!!! Dette stoffet i blodet former blodpropper i livmoren bl.a. og disse dreper fosteret og det kommer ut. Klexane skal altså forhindre at det skjer! ) Tidligere har jeg alltid brukt Gonal F så jeg er spent på Puregonen. Har også brukt Ovitrelle eggløsningssprøyte, mens denne gang skal jeg ha Pregnyl. Kjenner ikke til den. Ellers blir det jo Crinone gele etterpå... Du slipper vel masse av dette i og med at det er fryseforsøk. Men hva må du gjøre i forkant???? (ja jeg er litt grønn på det!)

Ha en flott dag. Mange gode tanker fra meg og en stor stor klem!

Hei igjen cristina-vennen :o)

Jeg går på Progynova, jeg. 8mg pr.dag altså 4 tabletter daglig. Det er rett og slett hormoner, og jeg kjenner det allerede etter 4-5 dager. (bivirkninger.....)

Skal på UL mandag og da blir det bestemt om det blir innsetting neste uke, eller om slimhinnen fortsatt er for tynn.....

Begynner på Progestan kapsler når innsettingstidspunktet er bestemt og om jeg skulle bli gravid (NÅR jeg blir gravid, tror jeg vi sier for å være riktig optimistiske!!:o)) må jeg fortsette på både Progynova og Progestan til uke 10. Dette for å unngå progesteronfall..

Da jeg satte inn sist, hadde egget delt seg bare i 2....ikke så bra eller? Sambo sa at egget aldri hadde sett så bra ut som sist gang (han så det på en skjerm før innsettingen), men jeg var "ikke med", så jeg gikk glipp av det... Hører jo om de som deler seg i både 6 og 8....

Har lyst å sette inn 2, altså....Skal ta det opp med gyn på mandag...

Du, hvordan fikk du vite at du hadde anlegg for blodpropp i livmoren?

Jeg har hatt 2 SA (som jo ikke kvalifiserer til noe "unormalt") men skulle gjerne sjekka om det var noe sånt hos meg.... Vondt når man mister og mister....

Er det en vanlig blodprøve? Hva annet har du sjekket? Regner med at du har fått grundig utredning, etter å ha mistet så mange...

Jeg kunne tenkt meg å få tatt en blodprøve pga SA-ene. Selv om jeg har et friskt barn som var uten komplikasjoner, så kan det jo være flaks også....? Vet ikke jeg.......

Jeg har forresten gått på Puregon. Gode erfaringer med den.... Produserte iallefall mange egg (tok ut 22 stk :o))

Har også fått Pregnyl, flere ganger.

En periode fikk jeg Pregnyl av gyn fordi jeg skulle tidfeste eggløsningen nøyaktig, for å øke sjansene til å oppnå graviditet (noe som IKKE skjedde....sukk) Så Pregnyl har jeg god erfaring med.

Det var også den jeg tok selv før uttaket ved vårt "ordinære" ivf forsøk.

I morgen skal jeg til akupunktur igjen! Håper det har noe for seg :o)

Skal høre om han har mulighet til å sette nåler før og etter innsettingen. Mange som har skrytt av dette (og blitt gravide)

Her skal ingenting være uprøvd altså :o)

Ha en riktig god dag videre cristina!!

Mange gode klemmer fra meg!!

Tar bare å dutter dette innlegget, slik at det ikke forvinner for oss :o)

Vært på aku i dag....er kjempesløv nå.... Var visst helt vanlig etterpå.

Han satte nåler (øreakupunktur) i dag som virket direkte på livmoren.

Men om det hjelper på tykkelse på slimhinne allerede mandag er vel kanskje litt tvilsomt....?

Skal ringe ham etter UL for å avtale ny time (om det ikke blir bestemt innsetting da. Noe jeg tviler på)

Håper du har det bra :o)

Jeg er trøtt, trøtt trøtt!!!

Lege i morgen kl,12. Spent på hva han sier. Tipper på sykemelding. Det er det jeg føler mest for selv også....

Bivirkningene er i ferd med å troppe opp for fullt!

Stoor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...