Gå til innhold

Økonomispørsmål ved brudd... Noen som har peiling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et millionlån på huset, som står på oss begge, jeg vil ut av forholdet, problemet er bare at han ikke er kredittverdig, statens innkr. sentral har tatt pant i hans halvdel av boliglånet. Hva skal jeg gjøre da? I tillegg er heller ikke han samarbeidsvillig. (har bestandig mer eller mindre bare gitt faen) Bilen vår står på han, men lånet står på meg, hvilke rettigheter har jeg?? (om jeg har noen i det hele tatt) Kan han bare ta bilen?? Hva da med MITT billån? (vet han bare kommer til å ta den, uten å bry seg om konsekvenser for meg)

Blir veldig veldig glad hvis noen kan fortelle meg litt om dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Det finnes løsninger på dette! Annbefaler deg å finne en ok advokat! Masse regler osv som kanskje blir vanskelige å nøste opp i alene.

Ønsker deg masse lykke til på vegen!

Skrevet

Ang. bilen har du nok gjort en kjempetabbe da han faktisk bare kan ta bilen å dra. Hvorfor i huleste lot du bilen stå på ham når det var du som tok opp lånet?

Resten vet jeg lite om.. Men anbefaler, som hun andre, at du kontakter advokat.

Skrevet

Ang bilen.....ikke betal flere avdrag og banken vil inndra bilen og selge den. Da nytter det ikke hvem den er registrert på.

Skrevet

kjøpte egentlig bilen gjennom et finansieringsselskap, det måtte stå på ham for inntekten min strakk ikke til. Derfor ble bilen selvfølgelig satt i hans navn. men det ble for dyrt for oss, så banken min tok over lånet. Fast trekk fra min konto. Derfor ble det sånn. Hadde heller aldri regnet med at vi ville sitte som dette, men hvem gjør vel det.....

Takk for råd om advokat.. er nok det som fungerer best her nå ja. Synd når det blir sånn.

Skrevet

fast trekk på den som ikke jeg får gjort noe med, desverre står det i mitt navn om ikke det er dekning på konto, og inkassoen kommer til meg...

Skrevet

Huff, ja. Jeg føler med deg! Har vært i lignende situasjon. Forbered deg på at brudd vil bli tøfft både følelsesmessig og økonomisk.

Men jeg lover deg : En dag vil du prise deg lykkelig på at du gjennomførte det! :-)

Sender over masse mot og kamplyst ;-)

Skrevet

Ja, inkassoen vil komme til deg. Men da tar du kontakt med inkassobyrået og sier at du ikke kommer til å betale og at de skal begjære bilen solgt. Det går igjennom namsmannen i kommunen som kommer og henter den. Når den er solgt og gjelden slettet, vil også heftelsen i inkassoregisterert slettes.

Takk og lov for nye regler :-)

Skrevet

Tusen, tusen takk.., kan nok trenge det nå. 2 mnd til termin og sitter i dette uføret.., nydelig! Men tror nok jeg får det bedre uten han, både følelsesmessig og økonomisk. Han er en stor byrde for meg nå, og jeg føler meg som moren hans og bare tar imot kjeft og dritt hele dagen. Orker ikke mer, dette psyker meg fullstendig ut... Og bak alt sammen står et dataspill som sakte men sikkert forandret min gode gutt til et monster:( Tragisk...

Skrevet

Stå på!

Hvis det skal så lite til som et dataspill til for å forandre personligheten hans, høres det ut som barn kan være i det meste laget!

Du kommer til å greie dette! Søk støtte hos oss, gode venner og familie. På familievernkontoret kan du få snakke med teapeut helt gratis. Kan være godt å få pøse ut litt! :-)

Skrevet

Huff, han er vel ikke World of Warcraft slave? Det er tydeligvis helt utrolig avhengighetsskapende i alle fall... ser noen av guttene i klassen min kaste bort mastergraden sin på et dataspill!

Håper alt ordner seg på en grei måte :)

Skrevet

Tusen takk for alle gode ord og råd, mamman til fabian!

Skrevet

Jo- er akkurat det han er. WOW SLAVE :(

Skrevet

Da har du min aller dypest medfølelse... herlighet det er jo så patetisk! Hører han ikke på noe sunn fornuft? Han må jo skjønne at det finnes viktigere ting her i livet. Kan ikke tenke meg noe mer tåpelig enn å la et dataspill gå foran familie :( Leste om en student som skulle skrive hovedoppgave om WoW og sosiale effekter av det, men han endte opp som avhengig selv.

Skrevet

Han skjønner ingenting, har prøvd å forklart for ham i 1,5 år nå, og han blir bare dummere og dummere. Nå er tålmodigheten min slutt, orker ikke mer, og selvfølgelig mener han det er jeg som har problemer som lager sak ut av et dataspill. Egentlig burde jeg heve meg langt over dette, men NOK en gang sitter jeg her alene, trist og ikke minst forbannet. Sambo har reist fra meg i villt sinne til kamerater for å spille. (fordi jeg snakket til ham ang spillingen) Han gjør ingenting her hjemme, og klaget over at jeg ikke var taknemmelig nok siden han hadde malt rommet til datteren vi venter. Det er alt han har gjort på 7 mnd. Maling og annet arbeid er det ALLTID jeg som har stått for uten snev av annet enn selvfølge fra ham. Rart jeg har fått nok?? Føler meg mer som moren hans enn samboeren hans. Har tatt nok dritt nå!

Skrevet

Huff, ja da er det like greit å komme seg unna, blir jo bare verre jo lengre man venter. Om han ikke skjønner hvordan han skal prioritere nå, skjønner han det neppe siden heller!

Tenker du har det bedre på egenhånd, så kan han jo få mamman sin til å passe på seg...

Skal heie på deg :)

Skrevet

Uff, dette er en fæl situasjon, har vært gift med en dust med spilleproblemer selv, han kunne vel ikke gå forbi en automat uten abstinenser...

Kontakt en advokat, det vil lønne seg!

Ang huset så kan de kun ta ut det som er hans andel, dersom dere ikke er gift, du skal kunne få ut din del ved et salg. Ang bilen, så tror jeg adv. vil hjelpe dere der,dersom du betaler lånet, uten at jeg er helt sikker på det! Jeg ville ikke ha pådratt meg en betalingsanmerkning eller inkasso, det blir fryktelig dyrt og det er ikke greit å ha det helvete over seg!!!

Lurt av deg å komme deg ut av forholdet, jeg prøvde alt jeg kunne i nesten 9 år, det var såvidt jeg unngikk å bli svartelistet selv!! Jeg vil ikke unne min verste fiende å leve sammen med en som er så avhengig av noe, enten det er rus eller spilling. De går over lik til slutt, og man er ikke mye verdt, det fikk jeg erfare!

Ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

Leit det skal bli slik. Innrømmer han ikke at han har et problem vil jeg nok råde deg til å gå ja. Det er vaskelig nok med wow (og andre) avhengigheter når personen selv ser h*n har et problem. Det er faktisk ikke til å spøke med. Seriøst fuck-up-the-mind det greiene der. er som heroin, om ikke værre. De mister jo helt virkelighetsbilde. Folk har faktsik drept hverandre (in real life) over noe som har skjedd under spilling. SYKT! Ja for det er det det er, og man trenger hjelp!

Det triste er at han ratt ikke ser hva han har mistet, men fortsetter å spille. Ja for da kan han også "trøstespille".

Kjenner et par stykker i slik situasjon. Den ene har virkelig ødelagt livet sitt (ja ganske mye av mitt og samboer sitt og, rent økonomisk)

Kje situasjon mht lån. Du kan og evt høre med kommune/sosialkontor. De har oversikt over de fleste lover og regler. Man kan få noe gratis rådgiving fra advokat, men ellers er dette ganske dyrt. Håperr virkelig det ordenr seg for dere, og kjapt, slik at du og jenta får fred til å kose dere sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...