Gå til innhold

November: FAR


yasmin m gutt, termin 6/11

Anbefalte innlegg

Skal far være med på fødsel?? hvordan forbereder dere det???

Vi skal på svangerskapskurs i slutten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, far skal være med. Tror jeg trenger han der.. Han skal holde seg ved ansiktet mitt, støtte og motivere meg. Vi går på svangerskapskurs, og synes det er greit. Blir liksom forberedt litt der, samtidig som far føler han er en del av det som skjer og det som skal skje. Blir forklart hva som skjer under fødselen og hvorfor. For oss har det aldri vært noe spørsmål, far er med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regner med at pappa`n skal være med denne gangen også. Har ei lita ei på snart 2 år. Han var med på den fødselen også, selv om jeg nektet helt til siste slutt..... det var jo godt å ha han der når han først var der liksom.... grunnen til at jeg ikke ville, var at jeg skjønte jo at det kom til å gjøre noe grusomt vondt, å jeg ville ikke at han skulle oppleve meg på den måten. De synes jo ikke det er noe særlig at kvinnfolket deres ligger der å har store smerter, så jeg tenkte at jeg skulle skåne han for det. Han insisterte hele tiden på at han skulle være der, å det ble slik til slutt da........ men det ble ikke bestemt før jeg lå der med skikkelige rier. Han var utrolig god å ha i de timene det hele varte. Til gjengjeld så skånet jeg han en del før jeg dro på sykehuset da. Han fikk sove hele natten igjennom uten at han merket at jeg lå på sofaen med 3 min. mellom riene. Når det var 2 min. mellom hver, vekket jeg han og vi dro på sykehuset. Derfor var han uthvilt og klar til å backe opp meg den tiden fødselen varte.

Skal derfor ha han med denne gangen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...