JANNE-F Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 - jeg har nettopp lest det meste av det jeg kunne finne på nettet om det 1.trim. og alt jeg sitter igjen med er en tanke og det er at jeg kan miste spiren ganske lett, er så nervøs og trist. er det virkelig slik at spiren bare kan bestemme seg for å forlate meg, de odsene som jeg fant var ikke gode og spesielt ikke for meg som ikke har barn fra før og allerede har en SA. kan noen muntre meg litt opp!!!!!!!!!! Tror vertfall ikke det er bra for spiren at jeg går runt og er nervøs og engstelig. er det noen andre om har det slik? for i mine øyne så skal dette bare være en superlykkelig tid!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Du er tross alt gravid, synes det må være oppmuntring nok jeg... Hilsen en "sliter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JANNE-F Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. august 2006 ja det er jo en oppmuntring det, men den forfærdelige følelsen av att barnet egentlig bare kan forsvinne oveskygger det på en måte og spes siden det har skjedd en gang før!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 21. august 2006 #4 Del Skrevet 21. august 2006 Hei vet hva du føler, sitter med akkurat de samme tankene selv! Jeg har mistet to ganger, men denne gangen er jeg faktisk mer positiv enn den forrige. Vet liksom ikke hvorfor, men jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle ta sorgene på forskudd! Prøv å nyte at du er gravid, kan jo være at hvis man slapper av mer så har det en positiv virkning! Ikke nødvendig å engste seg uten grunn vettu! Dette går nok bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JANNE-F Skrevet 21. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 21. august 2006 tusen takk for det, det er godt at jeg ikke er alene om og ha paranoide tanker. er utrolig glad for at det endelig klaffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go`mamma`n... Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Hvis det er noe trøst; Jeg kjenner mange som har opplevd SA ved første sv. Etter det har de lett blitt gravide igjen, og har flotte, velskapte barn....Jeg skjønner deg godt, har selv opplevd SA.Og det er ingen hyggelig erfaring. Men nå er vi gravide, og skal kose oss med det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 21. august 2006 #7 Del Skrevet 21. august 2006 Hei. Jeg er gravid i min 8 uke nå, hadde en SA i begynnelsen av juli. Jeg prøver å ikke planlegge så mye, og tenker ikke altfor mye babytanker ennå, siden jeg vet at 1 trimester er en sårbar tid. Men det betyr jo ikke at jeg ikke kan glede meg! Jeg gleder meg over at vi kan bli gravide, og så håper jeg at det går bra denne gangen. Disse første tre månedene er ikke akkurat en "superlykkelig" tid for min del, men jeg prøver jo å være optimistisk! Tror du vil at noen skal fortelle deg at dette får supert, at du kan sette deg på skyen og vente i lykkerus på at babyen din skal bli født eter 9 mnd. Det er ikke alltid like lett...tror du er litt naiv hvis du tror at det er slik. Håper at du kan finne glede i at du er gravid, og ikke bare fokusere på uvissheten og hva som kan gå galt... Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 Det er jo ikke et barn, det er et foster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 21. august 2006 #9 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har også hatt en SA og skjønner at det ikke er så lett å tenke positivt. Det som har hjelpt meg er noe gyneologen sa til meg på sykehuset.: Hvis man velger å bli gravid tar man samtidig sjansen på at det kan gå galt. Det er alltid en risk, men etter litt tenking fann jeg ut at jeg er villig til å ta den risken. Har hatt perioder i dette svangerskapet der jeg har vært livredd for å gå på do i tilfelle det skulle vise seg at jeg har begynnt blø. Dette har heldigvis gått litt over etter hvert. Prøver å glede meg over hver dag som går og jeg er nærmere termin. Vi får satse på at det går bra for oss begge. Det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marit83 *06.06.09* Skrevet 21. august 2006 #10 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg blir så provosert når folk sier det er bare et foster eller "kump" eller andre ting.. For veldig mange er morsfølelsen der med en gang, å da er det babyen vår som er inni magen uansett hvor lite "det" er... Vanskelig å miste uansett hvor liten babyen er!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilu♥ Skrevet 21. august 2006 #11 Del Skrevet 21. august 2006 hei janne-f håper dette kan trøste deg. informasjon fra mamsemumsen 5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra 13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra 25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra det går nok helst bra! tror det er veldig vanlig å ha en sånn periode som du har nå, men det ordner seg alltid for snille piker, det sier mamma! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. august 2006 #12 Del Skrevet 21. august 2006 Positive tanker og et positivt fokus er faktisk en veldig viktig del av svangerskapet. Vet det ikke hjelper deg noe NÅ, men prøv å huske på det fremover! ) Ved å tenke på "alt det skumle" som kan skje, så kan det føre til veldig mye annet negativt: nedsatt matlyst, nedsatt trivsel og rett og slett et dårlig utgangspunkt for et svangerskap. Så prøv å tenke på det som er bra, ikke på alt som KAN skje - for det er jo så mye! Hvis man skulle tatt alle sorger på forskudd hadde man jo fått dobbelt så mange! Men skjønner at du ble bekymret etter alt du leste. Håper uansett at du klarer å tenke på at DE ALLER FLESTE får bebi'n sin til slutt ) Lykke til videre ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå