Stavangerjente 26 Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Min lille "engel" på litt over 2 har begynt med raseriutbrudd kontunuerlig hele dagen. Sur og gretten, vil ingenting og allt er feil. Dette er ikke henne, har vart siden torsdag, og jeg er helt utslitt når samboeren min kommer hjem fra jobb. Hun har alltid vert snill å grei, ingenting nytt har hent heller. Tror dere d blir bedre visst hun begynner 50% i barnehage? Blir snart sprø. Nå går vi ut ev rommet hennes hver gang hun får raserianfall og kommer ikke tilbake før hun er rolig. 2 sek etter er det samme regle omigjen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Høres ut som skikkelig trass. Er du gravid? Vet ungen da om babyen i magen? Kan da være sjalusi. Er mange ting ungene kan være sjalu for også. Her i huset har vi god effekt av å ha ungen i barnehage. Får rast en del fra seg der. De er jo ute nesten hele dagen, og masse andre å leke med =)
mensana Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Jeg har altså hatt 2-åringer to ganger, men har ikke noen gode råd å komme med.. Kjenner meg i grunnen ikke igjen i beskrivelsen din.... (men kan jo hende jeg har fortrengt denne peridoden da, hihi) Begge mine har gått i bhg i den alderen.. så kanskje det har noe med saken å gjøre? Kjeder hun seg om dagen? Ellers, så tror jeg kanskje jeg ville tenkt over hva som fremkaller disse raserianfallene hennes, samt sett på når på døgnet de kommer. Om morgenen, ettermiddagen når hun begynner å bli sliten, ved leggetider etc.. Kan du unngå disse raserianfallene ved å finne på en ny aktivitet/gjøre noe sammen med henne på omtrent disse tidspunktene? Ut å sykle, lese bok, skrelle eple etc.. For å trøste deg kan jeg si at alle slike tunge perioder tar slutt.... håper du finner ut av det..
MM med spire Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Heisann jeg jobber i barnehage, og er veldig for bhg. Jeg synes ungene har godt av å lære seg tidlig til å forholde seg til andre barn og voksne.Ser også hvor sosiale de er og at de danner bunnsolide vennskap i den alderen. Jeg anbefaler bhg til alle, men har også forståelse for de som vil ha barna hjemme lengst mulig. Alle har nok sine perioder med trass og utprøving de må igjennom Lykke til
marguritten Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 min datter får som oftes raseri annfall når hun er overtrøtt eller sulten. da er hun lettere å hisse opp. så spørsmålet er,sover hun i b.hagen? min datter på 2 ½ år sover ca 1 times tid (1-1½ time) men hvis alt er som det skal være, så syns jeg bare du skal la henne rase ut. vi er selv begynt med time-out her hjemme,men det er fordi hun er i en periode hvor hun syns det er kjempe morsomt å stikke av fra meg. å det gidder jeg ikke. men lykke til.
marguritten Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 ps jeg syns heller ikke du skal ta henne ut av barnehagen. hun har behov for å være sammen med andre barn og få brent av noe energi.
Snupidupi Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Har også ei frøken som bei 2 i slutten av juli. Ho har også den siste uka/halv anna uke vært vældi trassig og alt e galt. Ho ska gjør alt sjøl og får ho ikke tel å gjør det sjøl bi ho rasanesn og hiv alt rundt sæ. Ho har vært værdens største engel tel nu. Det e nok aldern. De må jo test ut litt grensa og klar sæ litt på egen hånd... Har funnet ut at det som hjælp bæst e å la ho styr sjøl når det e ting det ikke gjør nå om ho hold længe på å plages med. Bi ho førr sint eller det e nåkka vektig gjør æ det bærre uansett kor sint ho bi... så si tel ho vi må det og det... eller det får du ikke lov tel etc. og så avleda æ litt i etterkant med ett eller anna spennanesn... ikke kvær gang men sånn nu og da... Ofte e det at når æ e i dårlig form og trøtt og sliten, da bi det værre... Frøkna mi går ikke i barnehage, men har nu leka ganske mye med andre onga i det siste... Ho har lagt sin ælsk på sænga si og skal ikke stå opp om morran eller etter formiddagsluren sin... ho ska ligg å kos læææænge... Lura å på om ho plages med nå nye tenner, får de ikke nå i to års aldern? ho e nemmelig vældi kosn også og har løst på sutten sin... Regna med at det går sæ tel snart, e ikke alltid heile dagan ho e sånn, å ho e frøktelig kosn innimellom takan... Men slitsomt e det! Løkke tel
mensana Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Oi.. jeg tolket som om tulla var hjemme hele dagen og at trådstarter vurderer å la jenta begynne halv tid i bhg......
marguritten Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 hehe.. kan være jeg skal slutte å skum lese godt du følger med mensana
Stavangerjente 26 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2006 Ja jeg håper det snart går over. Ikke lett med stor mage og en vilter 2 åring. Takker veldig for rådene.
Stavangerjente 26 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2006 Ja du sier noe der, hun holder på med nye jeksler. Har aldri vert plaget med tennene før så det har jeg ikke tenkt på. Hun biter på allt fortiden. Vi hadde nå en koselig kveld sammen. Takker for svaret.
Stavangerjente 26 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2006 Ja jeg er og for det men i stavanger er det 600 unger på venteliste for å kommer inn i barnehagen og jeg er en av dem, så vi gjør det beste utav det. Går på åpen barnehage når ikke pekenplagene er som verst.
Snupidupi Skrevet 22. august 2006 #13 Skrevet 22. august 2006 Mi frøken har heller ikke hatt nå store problema medtenner før... så de e kanskje ekstra ille de jekslan Pluss at de e i en alder kor de skal grei ting sjøl etc. så da bi det værre å plages når de har ubehag i tennern i tellegg...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #14 Skrevet 22. august 2006 Jeg har en 2 åring selv. Sinnet kommer oftest når ho er trøtt eller når ho ikke får til alt ho vil. At dokkene ikke vil sitte eller et plastikkdyr ikke vil stå kan utløse kjempe frustrasjon. Det samme om vi hjelper henne med noe ho vil greie selv. Det hjelper å sette av tid der vi konsentrerer oss 100% om henne. 15 min med lesing av bøker eller leking gjør at ho kan leke alene de neste 15. Viss ho føler ho ikke får nok oppmersomhet slår ho av TV eller datamaskinen eller ho kaster ting på gulvet. Så ser vi også at ho leker forholdet mellom oss og hennen med dukkene sine. Dukkene vil ikke spise, vil ikke sove osv. Selv med en unge som nettopp er blitt 2 og ikke snakker flytende enda tror jeg barnehagen vet utrolig mye av det som skjer hjemme.
Bratsj Skrevet 22. august 2006 #15 Skrevet 22. august 2006 Har også en frøken på 2 år hjemme, hun har noen utrolige sutre-perioder om dagen, heldigvis ikke hver dag - men ofte nok. Noen morgenen våkner hun og er sur allerede da. Hun griner for alt, sutrer og klager, og slår seg hele tiden - det er kjempeslitsomt. Er veldig for barnehagen og aner ikke hva jeg skulle gjort dersom vi ikkke hadde hatt den ! Men det er klart at de blir slitne av å være der hele dagen, og tar ut mye frustrasjon når de er vel hjemme igjen. Hører om mange barn, både 2åringer og andre, som har litt "innnkjøringsproblemer" etter en lang sommer hjemme.
AMINE Skrevet 22. august 2006 #16 Skrevet 22. august 2006 Jeg har en liten gutt på 2 1/2 år, og i sommer har han vært rimelig trass ja. Han begynte i barnehage forrige mandag, og det har blitt mye bedre. Nå merker jeg at han er mer trassig sammen med meg, enn med andre. Han merker jo at det er snakk om en baby han også,og det kan jo være derfor han er slik mot meg. Barn skjønner i alle all mye mer enn vi tror. Fikk høre at han kan få en slik "løsrivelsesprosess" fra meg, og at det kan resultere i trass mot meg. Han har jo vært minstemann hele veien stakkar liten. Ikke lett å skjønne det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå