Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er mange diskusjoner for tiden, ang hvilke dress og hvilket regntøy som er best. Jeg skal ikke blande meg inn i den diskusjonen, men har et innspill allikevel. Og det er at dere MÅ passe på at det ALLTID er strikk under føttene på dress/gummibukse. Min erfaring er at det spiller liten rolle hvordan kvaliteten på tøyet forøvrig er, dersom strikker mangler. Dressen glir opp, og barna blir våte oppover leggene, og nedover i støvlene. Støvlene fylles med vann og snø.

Dersom strikken ryker eller blir borte: kjøp ny hullstrikk i feks håndarbeidsbutikker, garnbutikker el.l. Alle bør ha slik strikk liggende i reserve.

Dersom knappene detter av, så sy på nye.

Dette var et hjertesukk fra en ped.leder som har jobbet i bhg i 11år. Dette med strikker er faktisk noe vi sliter litt med. Vanskelig å få foreldre til å forstå at det virkelig er SÅ viktig.... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6012189-viktig-ang-dresser-og-regnt%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid hullestrikk liggende og fester på ny når den er slitt.

Er helt enig i at dette må sjekkes med jevne mellomrom. Jeg sjekker minst en gang i uka på vinteren. De blir faktisk våte uansett dresskvalitet om det ikke er strikk under.

Men kan dere ikke henge opp en lapp eller si dette på foreldremøtet?

• 2 uker senere...

jepp Roro, enig med du, men det ser ut som det ikke helt trenger gjennom hjernebarken hehe.... feks det å ta på seg blå sokker så ikke gulvene blir sølete der barna leker... selv om jeg har hengt en diger rød papplapp i døråpningen som panger rett i fleisen på de som går igjennom døra, så skjer ikke dette! Flott å se at barna ofte er mer intelgente enn foreldrene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...