Gå til innhold

Skulle bestille time hos legen..

♥Spirevipp♥

Anbefalte innlegg

..for å få konstantert at jeg faktisk er gravid! Hun jeg snakket med sa at jeg kunne bare komme og levere en urinprøve på labratoriet....???? Synes dette hørtes rart ut, flere som har opplevd dette? Er det normalt? Burde jeg ikke ta blodprøve for evt å sjekke toxoplasmose og streptokokk gruppe B???

Har nesten lyst til å skifte lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg leverte bare en tisseprøve første legetime jeg også...

så fikk jeg ny time 1 sep., der jeg skal ta alle de nødvendige prøvene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok testen selv og så fikk jeg time i uke 8 for alle prøver(er vanligst mellom uke 10 og 12)

Du får sikkert bestille ny time hos legen om du er gravid, tror de vil at du skal være ca 10 uker på vei før de tar alle prøvene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tror ikke det er noen vits å ta alle blodprøver før rundt uke 10 fordi om...

men etter du har tatt graviditetstesten, så kan du jo bestille time da, får sikkert rundt uke 6,7,8 viss du vil det:) men da må du si at du vil ha time tidlig, viss ikke tror jeg alle får rundt uke 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte så ber dem levere urinprøve,for at dem skal fastslå svangeskapet der, siden får man time til legen.. Man trenger jo ikke dra til legen før uke 9-11.. (d e praksisen her iallefall..) såfremt d ikke e noe ekstra før den tid(blødninger,smerter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ber om å få konstantert graviditet, kan ikke de gjøre annet enn å be deg komme med urinprøve. Det er normal praksis.

Andre prøver tas vanligvis ved første legetime uke 10-12.

Streptokokk prøver tas i uke 36 kunne min lege fortelle meg i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt 2 aborter (1.sa og 1 ma), men man får ikke noe mere oppfølging for det! -Annet enn tilbud om tidlig ul... c",) Det er først etter 3 aborter, at en får ekstra oppfølging. Dvs. det kommer jo litt ann på legen da, men sånn i praksis får en ikke noe ekstra enda.

Ta med deg en prøve til legen, så sjekker de den for deg. Da vil du få en time, hvor alle testene blir tatt.

Masse lykke til i dag! c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...