Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Den andre tråden over fødsla i tromsø forsvant til side 2, så da starte æ en ny. 4 daga igjen til termin, masse kynnera i dag +++, så no bynner spenninga å stige, kroppen har ikkje vært helt som den skal. Trur jo ikkje det blir baby i dag da, men godt at kroppen e i gang me forberedelsa. Lure fælt på kæm av oss med termin omtrent samtidig blir først...kan bli artig å se. God klem
CecilieTerese Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Har helt slutta å tru på at det kommer nån baby nesten hehe.. men håpet ligg jo å ulme der hele tida Føle e har kynnera hele tida, men ka hjelpe no det, når det ikke kommer nån baby. kor gammel e du forresten?
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Fortsette bære på den tråden her, æ. Ho russiske legen på fødepol e altså omtalt.. He, he. Va i befatning med ho en gang æ va på kontroll i sommar. Også vi opplevde ho som litt merkelig. grei nok, men ikkje heilt det man forvente. Æ lå på benken - va sikkert i 34. uke eller nåkka deromkring, magen e jo ikkje akkurat liten da - når ho tok ul. E jo ganske ubehagelig å ligge lenge på rygg da, så æ prøvde å røre mæ yderst litt førr å komme i ei bedre stilling og ikkje svime av. He, he, da blei det refs! Måtte jo førr all del ikkje lee på en finger, førr da kunne det bli unøyaktig.. (Måtte jo passelig flire førr mæ sjøl og tenke om ka som va best egentlig, at målinga blei litt unøyaktig eller at æ svimte av..?) Det gikk no bra allefall; ho fikk gjort sett, - sjøl om ho måtte hysje på den vordende far som hosta og stilte et spm tell ho om ka det va vi så på skjermen akkurat da... He, he, Ordnung muss sein! Har også vorre en gang hos han der Martin Grønberg (?) og Bodil Hvingel på fødepol. Bodil Hvingel e den absolutte favoritten - dyktig, trivelig og flott å ha med å gjøre. Vel, ka fødsel angår.. - E ikkje heilt klar enda, men fra helga og ut e det heilt greit.. (Som om æ liksom kan bestemme det da... Men, det e jo lov å håpe. ) Løkke tell, alle dokekr andre! Vi får holde i gang en UNN- tråd no framover. Blir spennanes å se kæm av oss som sjekke fasilitetan først.
CecilieTerese Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 du skrev ikke kor katti du har termin
Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2006 Mine tanke nøyaktig ang. UNN-tråd, må jo følge me fremover på ka som skjer å me kæm. Æ e forresten 27 år, samboer over 9 år å bor i tromsdalen.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 åh, det høres ut som ho æ va hos..men æ vet ikke om ho va russisk, men ho va ikke norsk hvertfall.. å ho hete Elena hvertfall.. E veeeeldi klar for baby no altså.. kynnera har æ hadd nesten i ett sia æ va innlagt med falske rier 22.juli.. idag har æ da vaska og shina heile huset.. kanskje det kan hjelpe på?? =) E forresten 20 år, og bor på Bardufoss..så det e kje heeeeelt en tromsø baby da men.. =)
Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2006 huff...ho høres ikkje helt bra ut ho der russiske....ska no i allefall sørge for at æ ikkje får ho. Kan jo grue sæ av mindre. Har å prøvd me litt shining av huset, men neida...skjer ikkje nåkka enda. Bardufoss eller tromsø, uansett...ganske langt nord baby:)
Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2006 Heia cecilieterese, så på den andre tråden at du lurte litt på det der me sykehushotellet. Det æ i allefall har hørt e at man blir sendt dit ganske raskt etter fødsel om alt går bra, du får da et enerom som også samboer kan bo på, men må vel betale 250 kr natta da. De fleste æ har snakka me har bare gode erfaringe me hotellet å oppfølging, å spesielt no som ferie tida e over. Du får å et direkte nr. til nåen av dem som har vakt sånn at man får tak i dem ved evt. spørsmål. Sånn undervisningsmessig med stell osv. så e prosedyran det samme på hotellet som på barselavd., den eneste forskjellen e jo at man har rom aleina....nåkka dem æ kjenne syns va veldig godt. Så får se kor man sjøl ende opp....nåen trives jo veldig godt på barselavd å, så det variere vel.
Mammas lille venn Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 God ettermiddag! I dag har jeg 13 dager igjen til termin. Har vært på shopping i flere timer i håp om at det skal få fart på sakene. Har også begynt å drikke bringbærte. Skal visstnok få igang fødselen. Oppfordrer alle gravide i tromsø om å komme på koselig treff på peppes på onsdag kl 19.30. Gøy å samles iblant! Ses.
knærten71 Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 Hei 10 daga igjen her. Kjenne meg godt igjen av refsen fra dama som tok ul på mæ.Blei også grensesatt av samme som ho Yvvis. Æ spurte om nokka. Ellers synes æ det e litt ubehagelig å snakke om dem på nett. (baktaling liksom) Går her å vente å ser etter tegn men det e lite av dem. Bære ondt bekken og dermed blir det mye tv titting og laaaange daga. Lykke te dokker andre her
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 21. august 2006 #11 Skrevet 21. august 2006 Hei igjen dokker! Først t knærten71; æ skjønne at du synes det e ubehagelig og at det kjennes litt som baksnakking. - Æ sa imidlertid fra tell ho, på en ordentlig måte at æ synes det blei litt feil. Termin min e 5.september. - Ikkje lenge igjen no.
Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2006 Enig i detta me baktaling, ingen bra ting, men åsså enig i at man må kunne si ifra vist man føle sæ dårlig behandla....det e jo tross alt viktig å føle sæ trygg i en sånn situasjon som vi e i da. Treng jo ikkje å nevne navn på dem man ikkje like. Uansett, æ håpe no bare æ e fornøyd med den æ får, uansett kæm det e....
CecilieTerese Skrevet 21. august 2006 #13 Skrevet 21. august 2006 katti har du termin, bardufossjenta? Baktaling og baktaling, e jo egentli ikke så mye personlig da. E vel bare snakk om felles opplevelsa av personell og behovet for å få prata om det med andre som har opplevd det samme. Ho e ikke akkurat en person som e kjenne et hat eller irritasjon ovenfor. Men e prate forresten om ei anna ei, som ikke e lege men som bare testa meg. Men uansett, trur ikke det e nå "vondt ment" om man kan si det sånn Ahh, i dag har kynneran vært ekstremt sterk og kvalmen, halsbrannen irriterende..
Janne og Jakob Skrevet 21. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. august 2006 enig me dæ der cecilieterese ang. "baktaling". Jaja, æ glede mæ no bare til å møte den lille, har å hadd mye kynnera å div. i dag, kroppen har ikkje vært helt som den skal...hmmmm....ka skjer?!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #15 Skrevet 21. august 2006 Hei! Er det flere i Tromsø som har termin i oktober? Det har jeg :-) På en måte føles det veldig lenge til og på en annen måte så føles det som ingenting:-) Det meste er klart nå og jeg gleder meg masse!
CecilieTerese Skrevet 21. august 2006 #16 Skrevet 21. august 2006 Ka gjør egentli dokker for å få dagan til å gå fortere? e merke at eg e ekstremt giddaløs, så sku så gjerne hatt tips til hverdagslige sysla hehe.. e jo ikke tvil om at tida går fortere da:) har vaska alt av klær, kurven e klar og alt e strøket. Glede meg så ekstremt til ting begynne å skje Merke åsså at det virke så uvirkelig at det faktisk snart nærme seg fødsel, å at det faktisk kan skje når som helst. E vil jo at det skal skje NO, men samtidig så e alt utruli uvirkelig.
lisa3 Skrevet 21. august 2006 #17 Skrevet 21. august 2006 Hei! Har termin i oktober her. Gleder meg veldig, går litt fortsakte nå på slutten. Begynner å få stor mage, og da høres det lenge ut at jeg enda har nesten 8 uker igjen... sukk... Gleder meg også så vanvittig til å hilse på den lille i magen, er kjempespent på hvem som gjemmer seg der inne!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 22. august 2006 #18 Skrevet 22. august 2006 har også termin i oktober ) er 21
Morcheeba Skrevet 22. august 2006 #19 Skrevet 22. august 2006 Har termin 18 oktober...begynner å bli seriøst sprekkferdig!!! Kult å se at det er så mange andre i her fra Tromsø!! Noen som skal på treff i morgen? ..På Peppes tror jeg..
Gutt, jente og ? Skrevet 22. august 2006 #20 Skrevet 22. august 2006 Kanskje dokker som har termin omtrent samtidig blir å møtes på sykehuset Æ har termin 4 nov. å æ syns dagan bare FLYR!! E masse å gjøre.. Ihvertfall finn æ på masse å gjøre; jobb, husarbeid, trening, brødbaking, besøk, tv, msn. Synes tida har gått alt for fort....
vinterdamen Skrevet 22. august 2006 #21 Skrevet 22. august 2006 Melde mæ på igjen her, æ å... Har idag venta ei uka over termin. Blæh! Førstemann kom på termin, så de her kjennes jo heilt feil. Byinne å lure om ungen i de heile tatt har tenkt sæ ut, skjønt de kjennes ut som han e rett "innførr døra"... Arti at de e så mange her som skal tel UNN omtrent samtidi, får se om vi treffes...
Gutt, jente og ? Skrevet 22. august 2006 #22 Skrevet 22. august 2006 D høres ikke så artig ut med overtid...:/ Men no VET du for SIKKERT at babyen må komme ut no straks. Vet dokker kass kjønn d blir?
vinterdamen Skrevet 22. august 2006 #23 Skrevet 22. august 2006 Vi syns vi så en litn tisselur på ultralydn, så regne me at de bli en gutt. ;-) Men man høre jo om dæm som har blitt lurt der, så... Ja, heldivis så må jo babyen komme ganske snart. Skal på overtidskontroll på fredag, så satse på at vi får baby i løpet av uka, på en eller anna måte. Hadde liksom forventa at han sku komme før, så må nok psyke mæ opp vesst igangsettelse sku bli aktuelt...
Amalita+lillegull, 17.09.06 Skrevet 22. august 2006 #24 Skrevet 22. august 2006 Hei, dere som har termin i nærmeste framtid og ikke har vært på innskriving/omvisning på UNN ennå, bør ringe og avtale tid snarest. Jeg har termin 17. september og det var med nød og neppe jeg fikk plass før den tid! Men på grunn av at det var ei som hadde avbestilt, så fikk jeg komme om to uker. Jordmora jeg snakket med sa at det var veldig fullt nå – kanskje det betyr en ny babyboom i høst? Hva vet jeg. Tenkte bare jeg skulle si det, men for alt jeg vet er det kanskje bare jeg som ikke har ringt og bestilt i tide…
*Udon'tKnowMe* Skrevet 22. august 2006 #25 Skrevet 22. august 2006 cecilieterese: Va det meg du sikta til? =) Har termin no på lørdag, den 26... Trudde kanskje nokka skulle skje i natt, våkna med masse ondt..men nei, ga seg etter par tima.. Trudde kanskje at all vaskinga mi hadde hjulpe... og ja,så spiste æ jo pizza med masse chilliolje på også igår kveld... men æ blei vel bare lurt, igjen... Fullt på føden ja, det kan æ love deg at det e..æ lå inne der fra lørdag til mandag.. og bare den ene natta hadde dem 10 fødsla, kor 7 av dem hadde komplikasjona av nå slag.. e jo bare 2 "venterom",samt ei pårøranes stue der, og dem måtte bruke det ene venteromme OG stua til fødsla... Og 2 av de som fødde mens æ enda va våken fikk ikke epidural fordi anestesilegan hadde for mye å gjøre...Håpe seriøst ikke det e sånne tendensa når æ skal føde altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå