Gå til innhold

Erfaring med å bestille fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en Bugaboo Cameleon da jeg var på ferie i europa i sommer. Tenkte nå å bestille litt ekstrautstyr på nettet. Men får man kjøpt tax-free på nettet siden Norge ikke er EU land? Og hva med frakt, er den dyr? Ser på www.babytrader.co.uk at man kan legge inn at man bestiller fra ikke-eu-land og at prisene blir mye billigere. Men de frakter fritt til EU-land, men da gjelder dette kanskje ikke Norge? Noen med erfaring som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg kjøpte vogn fra Tyskland sendte de varene i EUR ex mva. Posten tok seg av toll og jeg måtte da betale kursdifferansen + mva + 200,- for tjenesten. Jeg vet ikke om det koster 200,- lenger, men tror det. Du må alltid betale norsk mva om du får varene sent til Norge, men det er ikke toll på babyutstyr som f.eks. vogner. Jeg måtte betale mva på klær...

Tror Foreldre og Barn hadde en artikkel om dette med å kjøpe fra utlandet for ikke lenge siden og der kom de med tips om å sende varene til Sverige for å spare frakt og mva. Tror du måtte ta kontakt med et svenskt postkontor og høre om poste restistanse... Beklager at jeg ikke vet mer om dette, har bare fått alt sent hjem til Norge og er fornøyd med det:-))

Skrevet

Vi fikk sendt POSTE RESTANTE til sverige, og slapp all MVA...betalte kun frakt ;o)

Skrevet

Er det noen her som har bestilt fra babysamesbjerg? Erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...