verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Og det har jeg vært lenge nå. Har fått alt denne gangen. Lå 16 uker og spydde, og det er jo enkelt med 3 unger i hus og en mann som er sjømann. Så var det lavt blodtrykk en stund, hvor jeg besvimte på de mest utrolige plassene. Voknet mellom klesstativ på butikker, på kjøpesenter osv. Det var jo også en snål periode. Hadde to uker hvor jeg følte meg "på top of the world", men det varte jo ikke lenge...Nei, da skulle det vise seg at jeg hadde fått bekkenløsning. Nå er det blitt så ille at jeg føler meg som ei 90 år gammel kjerring. Trenger nesten hjelp til å snu meg i senga. Føler at jeg "detter" ned på do, slik som de eldre gjør, når de er dårlige til beins. På toppen av det hele sover jeg nesten ikke på natta, er blitt kvalmen igjen, og føler meg relativt trøtt og sliten for tiden Lovte også min mann at denne gangen skulle jeg være snill, men snakk om å være århundrets heks. Fyker opp for ingenting, og er kjempe fornøyd med meg selv når jeg får skjelt ut noen. Liker egentlig ikke å krangle, men nå har visst hormonene tatt helt overhånd. Mannen min er fortvila og ungene flaue. Truet nesten hun som ringte fra krybbedødsforeningen på livet, og sa at hvis hun ringte igjen så skulle jeg annmelde henne for telefonterror. Roper og skriker til sykklister når jeg er ute og kjører, fordi de ikke sykkler på sykkelstien... Og ungene krymper seg ved siden av for de blir så flaue.. Og la oss ikke glemme de 20 kiloene som jeg har lagt på meg. Nå er ALLE klær for små, og magen henger utenfor buksa, som forøvrig så vidt henger på. Jeg vil ha kroppen min tilbake jeg nå!!!!! Og sist men ikke minst, som egentlig er ganske ironiskt med tanke på hvor fødeklar jeg er... Jeg gruer meg noe sinnsykt til fødselen. Har hatt greie fødsler tidligere, men har fått for meg at denne gangen så blir det fødselen fra helvete....Jeg "føder" hver kveld før jeg sovner, og blir mer og mer redd for hver dag som går.... ja,ja, flere som har det sånn som meg??? Har 6 uker igjen, og får trøste meg med at alle plagene og all ventingen er verdt det, for om noen ulidelige lange uker får vi møte tulla vår-)))
JGG&J Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver:) Stakkars stakkars de søte små som må krympe seg fordi at mamma har en utblåsning igjen!! Hehe.., der er vel mine barn godt kjente de også! Men du får trøste deg med at det ikke er lenge igjen, og alt er så absolutt verdt det, men det vet du vel godt:) Ønsker deg en fantastisk dag videre;)
Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 apsolutt møkk lei ja...!!!!! skulle jo ikke ha flere barn,men dette ble jo en overaskelse.gledet meg,og tenkte at jeg skulle kose meg med graviditeten...dengang ei.. fikk ikke kvalmen,noe som gjorde at jeg ikke skjønte jeg var gravid... var veldig trøtt,sov hele dagen.ga seg uti ukene,men hva skjer? jo,17 mai får jeg blødninger.tålte ikke "blåse" ut gitt.legen sendte meg hjem.gjorde ingenting før etter uke 24...dermed var marerittet et faktum. kynnerne ramla inn,nedpress,vondt,ja alt kom.hele veien fikk jeg beskjed om å ta det med ro,ikke gjøre noe.så klarte jeg vel å berge litt til.ikke for det,jeg har ikke klart å gjøre noe uansett.forstoppelse,det er i lista den å...fant mirakelkuren,men nytt dukka opp.lite liv,bekymringer for alt...så en periode med ganske bra form,før det på nytt starta opp.nå er jeg lei,kynnere,nedpress og vondt er velkommen.jeg har knepet igjen så lenge at jeg ikke orker mer.nattesøvn er et svakt minne om noe deilig...bekkenløsning er et faktum det også.føler meg moden for rulatoren...(må bestilles først) så ble det lite vekst..3 vekstkontroller til nå.vekta ramla ned,men nå er den igjen hoppa opp 4kg på få dager.vann er et faktum... halsbrann er i boks,kjerrinrådene er stablet på rekke og rad.. kjenner jeg mister piffen her,men klarer noen dager/uker til... knærten har funnet nye metoder å holde meg våken på.nå er det "sporten" bekkenborring som gjelder.er vel snart igjennom kjennes det ut for...å fødselen,den vil jeg ikke tenke på...gruer som en hund.men vet jo alt går greit. dette var min klage for dagen =0) du skjønner vel jeg er lei ja? takk for at du starta tråden...fikk ut litt guff i dag,hehe.... pjuh...nå ble det litt bedre her...så var det om å finne den positive holdningen igjen da...
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 21. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2006 Takk og lov at noen har det like fælt som meg-)) Kanskje vi skal starte en sånn syte og klage tråd hver dag, slik at vi får lette litt på trykket??? Når jeg leser tråden din =0)attpåklatt "snart moden"(0= ,så ser jeg jo at det er en del ting jeg har glemt her.....så hva sier du??? Skal vi starte en slik tråd??
Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 hehehe...det hadde vært noe...jeg glemte noe jeg også... hodepine og dobesøk...urolie bein...hormonutbrudd....men nå tror jeg det ikke var mere,hahaha.... men det var godt å lette på trykket ja...=0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå