Gå til innhold

September: Hvordan går det med septembermammaene? Hvordan er formen nå på "oppløpssiden"?


Amalita+lillegull, 17.09.06

Anbefalte innlegg

Sjøl har jeg det ganske bra, men føler meg stor og tung og sliten. Plages innimellom av halsbrann, leggkramper, pustebesvær og forstoppelse....og ikke minst så sover jeg kjempedårlig - uff! Det finnes ingen gode sovestillinger og jeg føler meg som en strandet hval når jeg skal stå opp av senga om morgenen...

 

Tror ting vil bedre seg litt når jeg går ut i permisjon om tre dager - da kan jeg i det minste legge meg og sove litt på formiddagene. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

her går det kjempe bra egentlig, men sliter med halsbrann! og lite søvn om natta.. så nå ble jeg aktivt sykemeldt den siste tiden, slik at jeg slipper å jobbe 100% nesten uten søvn...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 18.09,men går ikke ut i permisjon før neste tirsdag,den 29.08?!

Hvordan får du det til å bli tre dager til din permisjon?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har vært veldi heldig og ikke hatt noen plager i det heletatt,men nå er jeg sliten i ryggen hele dagen lang og håper snart at dette her er over.....Jeg er også lei av å føle meg som en strandet hval....Og jeg trøster meg med at det går over og at det deffinitivt vil være verdt det...

Skal jo bli mamma til et lite nurk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stortsett veldig bra. Men jeg merker jo at det blir tyngre og tyngre. Beveger meg ikke så kjapt lengre. Det er litt vanskelig å finne en god sove stilling om natten. Jeg må også slappe av litt etter jobben, ta en time på øye, deilig. Ellers tror jeg at jeg har vært veldig heldig med formen(bank i bordet), sist gang var jeg mer dårlig.

 

Gleder meg noe helt sinnsykt til å møte lille tulla mi nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten termin samtidig:) Hvem føder først tro?? hehe

 

Jeg merker at jeg er mere sliten og orker mindre om dagene. Plages med leggkramper, halsbrann og pustebesvær jeg og.

 

Synes også det er vanskelig å finne en god liggestilling. Det blir på siden, men merker når jeg våkner at den siden jeg har ligget på kan ofte bli helt nummen og det er ganske ubehagelig. Må ofte på do om nettene det bruker å gå 2 timer mellom hver gang.

 

Lille jenta ligger med hodet ned, men tror ikke hun er festet for hun ligger ganske høyt opp. Sparker meg mye i ribbena og det er vondt til tider.. Skal på til jordmor i morgen. Gleder meg masse til hun kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleTomine ventes: Man går jo ut i permisjon tre uker før, men siden 17. september er en søndag, går jeg ut i permisjon etter endt arbeidsdag fredag 25. august (jobber ikke helger). Men så er jeg så heldig at jeg har en dag avspasering til gode, ergo er siste arbeidsdag for meg torsdag 24. august. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D går bra med meg, er i perm er 17 dager til termin:-)

Har henta stellekommoden hos søstra mi, d er mye liv her enda...

Jeg er veldig trøtt midt på dagen,kjenner at d skjer noe nedover...

 

Jeg gleder meg til å se den lille, men d er litt skummelt å...

 

Har ikke følelse i fingra, men ellers er formen bra:-)

 

Hvordan er d med dere andre?

Stoor klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er formen som den bruker,elendig med mye kynnere og vondt.har bekkenløsning,og nå nerver i klem i ene foten.

30dager igjen,men tviler på jeg går så langt..(sagt før det,hehe)

har ikke blitt ferdig med alt her,men det får bli som det blir...kan gjøre litt senere..kjenner jeg er klar til xtion,men også litt redd til fødselen.har vært igjennom 3 fra før,så jeg skulle jo være trygg på det som kommer,men nei...men jeg gleder meg til å få slippe alt som jeg plages med nå.fungere normalt igjen.er bare å vente,å vente,å vente....

ikke lenge igjen,heldigvis =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Sliter med det samme som deg,pluss litt til....:( Sover i snitt 3 timer i døgnet, så er litt deppa nå ja.Er utslitt, hvordan skal jeg klare en fødsel??? Var hos legen i dag, og han skal sende en forespørsel til sykehuset ang å sette igang fødselen.Har 2 uker igjen i dag,så håper jeg kommer inn neste uke. Noen som har erfaring med igangsetting av fødsel? Har en svulst i hodet som ikke gjør svangerskapet noe lettere da, bare for å forklare hvorfor bunnen er nådd. Er egnt.en tøffing, sånn til vanlig. Anyway,godt å få ut litt "gruff".

 

Klem til alle som sliter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel egentlig ikke klage... Litt plager må man jo regne med... som halsbrann, rastløse ben, leggkramper, vondt i ryggen, hovne ben, slitne ben, bekkenløsning, tung pust, sover dårlig, tisser stadig, når nesten ikke ned til gulvet, vondt i magen for hver promp som skal ut, hoven nedentil, føler meg som en stor, rund og tjukk dverg som går med alt for små klær, sandaler uansett vær og er rundere i ansiktet enn en fotball og hodet fullt av bekymringer.

 

Men så lenge ikke alt kommer på en gang er det til å leve med:)

Og det er garantert verdt det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover plutselig dårlig om natten. Har kynnere som bare det. Er rimelig i ørska, men skal bare jobbe til og med neste onsdag. DEILIG! Da begynner permisjonen. Jeg trenger det nå, kjenner jeg. Har av og til litt halsbrann på kvelden om jeg spiser for sent måltid, men bare av og til. Ellers er magen steinhard selvom det ikke er kynnere på gang. Den er bare sprengfull av baby. He-he.

 

Gleder meg så utrolig til å se han! Det øyeblikket riene starter eller vannet går hopper jeg i taket av glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dager igjen i dag, - snart bare 12 faktisk, for det er jo snaaart torsdag! Etter å ha vært litt sånn smått "på tuppa" og lurt på om jeg lkanskje ikke var helt klar for dette likevel (he, he, he, er jo veldig nyttig tanke det, nå) er jeg nå klar som et egg. - Vil møte den lille astronauten vår nå - snart! Formen er fin, men det har blitt merkbart tyngre de siste 2 ukene.

 

Går fortsatt en del turer, og nå skjer det uten unntak at magen blir steinhard og stram.. Mao - jeg tror nå jeg vet hva kynnere er... Har en del av dette nå, særlig på kveldene. I tillegg er det jo det å sove blitt et kapittel for seg selv.. Eller, vel, snarere ei bok; "Søvnens viderverdigheter", eller noe i den duren. - For det første er jo det å "makke" seg ned i ei behagelig sovestilling en hel jobb. Når jeg så har klart det, snudd og vendt meg ørten ganger, må jeg jo selvsagt på do... - Og da er det jo å komme seg opp og ut av senga.. Og denne prosedyren med dogåing og jakt på ei god sovestilling foregår jo et x-antall ganger i løpet av natta. Faktisk så ille i natt at jeg begynte å lure på om jeg hadde fått besøk av en gammel venn fra den "førgravide tida"; UVI. Men, altså, ikke det! Blir litt sånn at jeg går og kjenner etter alle mlige tegn, og siden dette er min første blir det gjerne litt sånn "er dette normalt da?" Er vel bare sånn det skal være nå på slutten, men det er jo ikke bare å vite sånn helt uten videre heller..

 

Håper bare den lille kommer ut nå snart, og at alt er vel! Gjør ingenting om h*n bare bestmmer seg for å komme nå - jeg har ledig hver dag jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off får nesten litt dårlig samvittighet jeg.. Formen min er jo ganske så fin:) Sover stort sett godt om nettene (selvom jeg er opp et par ganger hver natt), har liksom funnet bra sovestillinger med x antall dyner og puter i stabler. Men nå har ikke jeg den største magen heller da, det gjør det sikkert litt mindre tungt. Blir jo fort sliten i ryggen, men prøver da å unngå alt som er ubehagelig for den. Gå turer hjelper fint syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 22.september.. Er trøtt, sliten og jeg sover i grunnen ganske dårlig, håper det snart er over... Gjør en liten ting å så må jeg bare sette meg ned fordi da har jeg ikke mer energi igjen... ikke lenge igjen heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...