Gå til innhold

For mye fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette tegn på egentlig? Hva er farene ved å ha for mye eller for lite fostervann`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme selv, må ha kommet de siste ukene- men ble vurdert som såvidt innen normalfeltet. Om det er farlig kommer vel mest an på hvilken uke du er i..?

Skrevet

diagnosen kalles polyhydromnion og kan være en indikasjon på sykdom hos mor eller barn. på babyverden.no finne du en artikkel om dette. jeg har ikke fått diagnosen enda, men de har mistanke om det.

Skrevet

Ok, da har du enda litt mer vann enn meg. Har lest mye om tilstanden ja, de sier det kan være relatert til hjertefeil hos babyen (men pga UL i våre dager vil gjerne dette oppdages slik at man vet at dette er årsaken), eller nyreproblemer hos babyen(men dette ses ofte også på UL). I de fleste tilfeller finner de intet feil på mor og barn, og det verste som kan skje er prematur fødsel eller problemer med navlestreng rundt halsen når babyen skal ut- pga det siste velger de ofte å forløse med KS hvis det dreier seg om mye vann.

Mitt vann må ha kommet mellom uke 32 og uke 37 en gang, så UL-legen sa at de da ikke pleide gjøre noe for det var så kort til termin. Alt så dessuten fint ut med babyen.

Kan nevne at moren min hadde polyhydramnion, og jeg kom 3,5 uke før termin- men var frisk som en fisk :).

Hvilken uke er du i da?

Skrevet

jeg er i uke 30 og har fått beskjed om at alle UL funn på babyen er helt normale, men en blir jo litt redd vet du. blir nok en sånn hønemor jeg.

Skrevet

Hvis alle funn på UL er normale, så er nok alt bare bra med babyen, men du bør kanskje forberede deg på en tidligere fødsel? Ellers ville jeg spurt mer på neste kontroll, de vet sikkert mer enn vi vet. Men tror ikke det er noe særlig problem i våre dager med UL som kan se at alt er bra med babyene, og ekstra utstyr på sykehusene :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...