Gå til innhold

dårlig melkeproduksjon lite melk kan jeg

Anbefalte innlegg

hei vet at det er noen som kommer til å reagere litt her nå men iden kan være god eller

har som sagt lite melk gutten vill ikke ha pupp og jeg sliter med pumpinga fordi jeg har lite melk,men saken er den at jeg har ett valpekull her hjemme og noen av valpene må jeg fore på flaske

hva kan skje hvis jeg heller ammer de?har prøvd og dem vill ha avmeg er det ikke bra for valpene + at jeg vill få opp melkeproduksjonen min?hvis jeg bruker dem til å stimulere melkeprodukjsonen min så er vel det like effektivt som om det var ett barn som drikker fra brystet mitt?hadde noen av dere gjort det?redder kankje noen valper også da

velger å være annonym akurat nå hehe

Fortsetter under...

Hvis du er nøye med hygienen kan det vel ikke skade å prøve. Har sett et bilde av ei som ammer en tigerunge (eller et lignende dyr). Men snakk med evt en vetrinær om sammensetningen i morsmelk og hundemelk - viktig at valpene og får riktig ernæring.

Har du prøvd nesesparay , syntocinon? den hjelper på å sette igang utdrivningsrefksen. Fås på resept - tas 5 min før amming og pumping.

Veldig viltig å sette igang den spes før pumping! Du kan og setteden igang med å stimulere brystvorten mellom fingrene , tenke på baby og rennende melk.... Dobbeltpumping er mer effektivt enn enkeltpumping.

Vørterøl og ammete hjelper for endel for å øke prod. Fenugreek (bukkehornkløver) finnes i frøform (mulig og som rene kapsler, de med timian virker tørrende på melk istedet) og kan brukes i mat - kjøpes på helseskost. Hvile er viktig og nok inntk av væske (vann) - 2-3-l daglig)

ta kontakt med ammehjelpen og få evt hjelp til å legge til baby så du får den til å suge. Se ammehjelpen.no

ja ja, jeg hadde nok ikke lagt til et dyr, men du er nok mere dyrevandt enn meg, og hvis du føler det er greit så ok for meg - men obs obs på hygiene selfølgelig!!!!

hva synes dere andre her inne da???

Hunde- og dyrekjær som jeg er, ville jeg likevel ikke ha lagt en hund til mine bryst.. kunne faktisk ikke fallt meg inn en gang. Men det er jo en veldig personlig sak, og du gjør det som føles greit for deg.

Men jeg ville ha snakket veterinær og lege i forhold til riktig næring for valpene (sikkert ikke noe problem), og for at du skal unngå infeksjoner..

Det beste tipset jeg har for økt melkeprod. er å oppsøke en homeopat eller akupunktør - dette i kombinasjon hjalp meg. Har du forresten forsøkt med el. pumpe?

Så ville jeg ha kontaktet en ammehjelper for å få hjelp til å legge gutten til puppen.

hei

har snakket med veterinær og han sa at det går helt fin å gi dem det faktisk bedre næring i vår melk enn det hundemammaen har sa han

og det er klart at hygienen er ett must,men nå vill ikke babyen min ha pupp så jeg hadde planer om å heller bare pumpe meg å gi han det på flaske,men for å få til det så må jeg ha melk

har prøvd å pumpe kjøpte avensis sin men fikk det liksom ikke helt til

så jeg tenkte at hvis jeg la disse 2 valpene det er snakk om til brystet ca hvær 3 time så må produksjonen ta seg opp?og da kan jeg liksågodt la dem få gjøre det noen dager å så kan jeg leie en pumpe som er elektrisk og med dobbel pumpe på

det må vel bli bra jenter?da får jo babyen min mm istedenfor mme

ja, få deg en elektrisk dobbelt pumpe. men hvis jeg var deg ville jeg nok snakket med ammehjelpen for om mulig få baby over på puppen - det blir mye lettvinnere for dg på sikt- men for all del det er beundringsverdig av dem som pumper og gir mm på flaske!!

lykke til - vil gjerne høre hvordan det går med "valpeammingen" da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...