Gå til innhold

halsbrann og vann i kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode råd og triks mot dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med halsbrann så tygger jeg Gavicson tyggetabeletter, og har mikstur til de verste tilfellene på nattestid. Ikke spis fet mat sent på kvelden, jeg må unngå all juice og brus, det er helt håpløst. Ellers funker Lovehearts ganske greit, og de er jo gode og:)

Med vann i kroppen, så er det lurt å kutte ut all salt i maten, og husk at ferdigmat inneholder VELDIG mye salt. Fordriv vondt med vondt, og drikk masse væske - helst bare rent vann, og det kan være lurt å

unngå koffein. Det kan hjelpe å bevege seg litt, sånn at man stimulerer til å svette litt..

Skrevet

Triks mot halsbrann;

ett stort glass med vann med ferskpresset sitron i, ca 1 ts. Jeg har brukt sånn sitronsaft man kjøper på glass også, og dette funket også!

Skrevet

Gaviscon smaker helt forferdelig, kjøp Aflurax i stedet!

Ellers er liksom det beste rådet mot halsbrann å spise mindre til hvert måltid og heller oftere. Og helst unngå å spise siste par timene før man legger seg. Kutte ned på kaffen. Ekstra pute under hodet om natten.

Vann i kroppen: Det som virkelig hjelper er å drikke mye vann! Og da mener jeg MYE. Er du heldig og er ekstra tørst er det ikke så vanskelig, sikkert verre hvis du ikke kjenner det fysisk. Hvis vannet ikke er helt iskaldt, er det lettere å drikke mye. Bøtt nedpå! Og gå en kjapp tur hver dag for sirkulasjonens skyld.

Hvis du er redd for at mye væske betyr enda mer doløping om natta, kan du drikke mye og jevnt gjennom hele dagen og så bremse 1-2 timer før du legger deg. Da blir det ikke noe særlig forskjell. Ikke for meg ihvertfall.

Skrevet

Mot halsbrann har jeg funnet ut at det mest effektive er melk. Drikker alltid et glass melk før jeg legger meg om kvelden og det funker helt utrolig bra!

Når det gjelder vann i kroppen hjelper det å drikke vann, men inntaket bør begrenses (vi trenger ca 2 liter vann om dagen. Ifølge en artikkel i VG er det ikke bra å drikke for mye vann, ref:

Overlegen forklarer at om man drikker store mengder vann spes blodet ut og saltene i kroppen påvirkes. Barnet kan få hjertestans eller man kan oppleve å få blodpropper i morkaken.

I motsatt tilfelle, om den vordende moren er uttørket, blir hennes blod tykt og det får problemer med å komme frem til morkaken. Barnet får da ikke tilstrekkelig oksygen.

Les artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...