Gå til innhold

Hvordan gi samme kjærlighet til barn nr 2

Anbefalte innlegg

Har en sønn som nesten blir to år til neste mann kommer, men jeg begynner og grue meg sånn for at kjærligheten ikke skal være like stor til barn nr 2. Jeg elsker min sønn så mye at det gjør vondt og skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare og fordele kjærligheten når andre mann kommer, det er ikke det at dette barnet ikke er ønsket, vi gleder oss masse til februar da barnet kommer men er bare så redd for at jeg ikke strekker til..?!

Noen andre i samme situasjon?

Fortsetter under...

Jeg har faktisk lurt på det samme... har ei datter på 2 år og lurer veldig på hvordan jeg skal få plass til fler i hjertet mitt, det er jo allerede spreng til bristepunktet med kjærlighet til dette lille mennesket.... jeg har snakket med min mor og min tante litt om dette, de har begge tre barn hver, og har forsikret meg om at det som skjer er IKKE at det blir mindre kjærlighet på hvert barn, men at hjertet ditt vokser så nr to (og eventuelt nr tre) får nøyaktig like mye som førstemann :) Vi er visst ikke de første som har hatt disse tankene, hehe :)

Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg kjenner noen som hadde det slik som deg. hun var så redd for at hun ikke kom til å bli likeglad i gutt nr.2 som nr.1. Hun klarte ikke å gle seg over graviditeten en gang. Men hun forklarte det så fint at da barnet låg i armene hennes så var all den frykten borte. Hun ble like glad i denne gutten som gutt nr 2. tenkte berre at jeg ville fortelle deg at du er ikke alene

Jeg skjønner hvordan du tenker og tenkte mye likedan selv da jeg venta nummer to. Men: Du kommer til å strekke til. Kjærlighet kan ikke måles på samme måte som en porsjon sukker. Altså er det ikke sånn at man bare har en bestemt mengde kjærlighet inni seg og at denne mengden så skal fordeles med så mye til den og så mye til den. Får man flere å være glad i så bare øker mengden kjærlighet tilsvarende. Sånn har det iallefall vært med oss!

Tidsbruken blir annerledes så klart. Men kjærligheten blir den samme for hvert av barna :) Pluss at de får hverandre å være glad i!

tobarnsmamma (trebarnsmamma neste år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...