Gå til innhold

Trenger litt "ekspert hjelp"

Anbefalte innlegg

Lang historie kort:

Jeg har pco, og har ikke hatt mensen siden april i år, og året før hadde jeg kun mensen 4 ganger. Så i teorien skal det være vanskelig for meg å bli gravid.

Får å få i gang en ordentlig syklus igjen skulle jeg starte med medisin, men før start av denne måtte man utelukke graviditet.

Så jeg tar en test, som først ser negativ ut, men etter ca 3-4 min kan man skimte en strek, helt svak rosa i testsonen...

testet med QR. Tok en til morgenen etter som var akkurat lik.

Er det noen som har opplevd det samme? Skal jeg tolke den som positiv, eller er det mulig at det dukker opp svake streker etter at tidsfristen for å lese av svaret har gått ut?? Kan man se en strek i det hele tatt hvis ikke det er HcG hormoner i urinen?

Har vært gravid tidligere, men da har det vært klart positivt når jeg har testet..

Ble veldig rotete det her, men er så usikker og forvirret akkurat nå. Skal selfølgelig teste igjen om noen dager, men det føles så lenge til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6010176-trenger-litt-ekspert-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Min erfaring med QR tester er at de kan være veldig forvirrende. Og det kan i noen tilfeller komme fram skyggestreker etter at testtiden har gått ut. Siden du skal starte på disse tab og det da er viktig at man er helt sikre på at du ikke er gravid ville jeg ha tatt meg en tur til legen og fått tatt en hcg blodprøve. Da får du et 100% sikkert svar og behøver ikke å ha denne usikkerheten hengende over deg.

I mellomtiden krysser vi fingrene for at det er en positiv grunn til at du ikke får lov til å starte på disse tab. :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...