Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Dere som bruker Cerazette og ikke får mensen, har dere likevel menssmerter? Er det noen av dere som har blitt gravid selv om dere tok Cerazette riktig (altså ikke glemte noen piller)? Jeg ble gravid i mai selv om jeg gikk på Cerazette, men da hadde jeg glemt å ta pillen et par ganger. Jeg har et barn fra før, og gjenkjente derfor symptomene, men var likevel i tvil. Jeg hadde menssmerter som kom og gikk i 1-2 uker, men i og med at jeg ikke hadde fått igjen mensen etter fødselen, tenkte jeg at det var like før jeg fikk den tilbake. Når det gikk nesten to uker med menssmerter uten at det skjedde noe, og jeg i tillegg begynte å bli mye trøtt og sliten, tok jeg en gravitest. Den var negativ, så derfor fortsatte jeg å ta Cerazette. Symptomene bare fortsatte og ble sterkere, så etter en uke dro jeg til legen for å prøve og finne ut hva som skjedde med kroppen min. Der tok de en ny test som var positiv, men det ble en kort graviditet da jeg mistet ganske tidlig. Jeg fikk da beskjed fra legen om at jeg kunne begynne med Cerazette igjen. Nå er det seks uker siden jeg begynte med Cerazette igjen (jeg hadde en blødning første uka), og har nå hatt de samme symptomene igjen i en ukes tid. Jeg tok en test på fredag som var negativ. I tillegg til at jeg har menssmerter som kommer og går (kjenner det mest i livmora, men noen ganger også nederst i ryggen) og er mye trøtt og sliten, så har jeg økt utflod, blir svimmel hvis jeg reiser meg for fort og blir kvalm av sterke lukter. Dilemmaet mitt nå er om jeg skal fortsette å ta Cerazette slik at jeg fortsatt er beskyttet hvis dette bare er noe lureri fra kroppen min, eller om jeg skal slutte å ta dem og teste igjen til fredag. Jeg ringte legekontoret for å høre om det var mulig å komme inn for å ta en blodprøve, for jeg tenkte det kanskje slo ut raskere, men da fikk jeg beskjed om at det tar flere dager før man får svar på prøven. Dessuten trodde hun at urinprøven slo ut like fort. Stemmer dette? Bør jeg kontakte sykehuset og spørre om å få tatt en blodprøve der? De får i hvert fall svar på prøven på dagen. Noen gode råd/tips eller erfaringer dere har lyst til å dele med meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6009827-gravid-med-cerazette-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå