Gå til innhold

Råd mot treg mage (6 mnd)

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutten vår på snart 6 mnd har veldig treg mage. Gir han så mye sviskesaft som vi klarer pluss malt, men like tregt for det. Trykker og trykker uten at det kommer noe. Han får mme (men det var ikke noe problem tidligere) og maisgrøt. Blander grøten relativt tynn, men han får to fulle porsjoner om dagen. Blander også sviske i grøten.

Noen som har noen råd utover svisker...? Takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6009388-r%C3%A5d-mot-treg-mage-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sviskepurè er mer effektivt enn sviskesaft. Kok opp svisker i litt vann. Kok15-20 min. Mos med stavmikser eller liknende.

Forøvrig må dere gi så mye væske som dere overhodet klarer å få i småtten. Den lille her var ikke så begeistret for vann til å begynne med, men etterhvert løsnet det. Tilby omtrent mellom hver skje med grøt og også ofte mellom måltidene som dere kan.

Hei !

Jeg kan anbefale Lactulose/dulphalac som kjøpes på apoteket. De har også en brosjyre hvor dosering står. Dette er helt ufarlig for tarmen og virker smørende. Vi bruker medisinsk parafin til vår gutt som var prematur. Kjempeeffekt. slutt på alt som heter spiseproblemer og magevondt. Du bør passe på at han får rikelig med væske ( vann ) utenom måltidene.

Laktolose er litt mildere en dyfalak... fikk beskjed av legen å gi 5ml morgen og kveld! Kan blandes i mat, juice eller melk... Har ikke noe særlig smak, bare litt søtt! Vi hadde problemer før, men hvis hun ikke har bæsjet på to dager nå, så gir jeg 5ml på kvelden så er det full bleie på morgenen!

Lykke til!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...