Gå til innhold

Gravid etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har blitt raskt gravid igjen etter et keisersnitt? Vil gjerne høre flest mulig historier om dette.

Jeg skal ha keisersnitt om noen uker og vi planlegger to tette. Hvor tidlig kan man bli gravid etter keisersnitt? Og er det større sjanse for SA/MA hvis en blir gravid rett etter keisersnitt? Kan man fortsette å amme hvis en blir gravid etter ks?

Lurer også på dette med permisjonspenger fra trygdekontoret ved to tette. Hvis en har 80 % av normal lønn i første permisjon, får man da samme lønnen i andre permisjonen, eller beregnes det ut fra grunnlaget lønn i den første permisjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6009287-gravid-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vet at kroppen sikkert trenger å komme seg litt. MEN det jeg lurte på var om det er noen forskjell hvis man blir fort gravid igjen dersom man har hatt keisersnitt kontra vaginal fødsel. Anyone?

Når det gjelder hva man får fra trygdekontoret, så har jeg sjekket det opp. Har du 80 % av lønnen i første permisjonen så kan du godt velge 100 % lønn i neste -og da får du fra det lønnsgrunnlaget du hadde før første permisjon. Du får altså ikke 80 % av 80 % hvis du velger full permisjon andre gang.

Jeg vet ikke om man blir raskere eller senere gravid etter keisersnitt...

Jeg har selv tatt keisersnitt, den graviditeten var ikke planlagt, vi ble gravide ved et uhell.... men nå har jeg 12 pp bak meg og ingen graviditet, men vet ikke om det er tilfeldigheter... vil ikke tro det har noe med keisersnitt å gjøre... de sa til meg at alt så fint ut der inne etter keisersnaitt operasjoen

Jeg ble også uventet gravid første gangen, og måtte ta keisersnitt.

Jeg hadde en litt lei fødselslege (som ikke var den jeg hadde gått på kontroller til) som mente at jeg ikke hadde grunn til å ta keisersnitt, selv om min vanlige lege mente at dette var det tryggeste. Pga at morkaka lå litt forkjært, og han hadde navle strengen rund halsen..

Fødselen startet naturlig, men avtalen var likevel å ta keisersnitt.

Og hun legen som var på vakt da prøvde å true meg til å føde vanlig.

Hun sa:

Du kommer til å miste dersom du skal prøve å få flere barn

Det er ikke sikkert at du kommer til å bli gravid igjen,

Om du skulle bli gravid kommer det til å bli et risiko svangerskap

+

+

+

Sleit en del med den opplevelsen der i ettertid.

¨MEN, jeg ville også ha to tette, jeg fikk mensen 9mnd etter fødselen.

Har ikke brukt prevansjon eller noe siden da, har prøvd aktivt å bli gravid siden januar...

Så jeg vet ikke jeg, det kan jo være et eller annet...

Men de anbefaler vel å vente minst halvannet år etter keisersn. før man blir gravid igjen.

For alt som er blitt skjært opp av magemuskler og livmor skal rekke å gro nok til at det skal holde når nestemann skal vokse inni der..

Har ikm på søndag! venter i spenning..

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...