Vona Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Tulla vår på 8 uker har en del magevondt, spesielt om kveldene. Det virker som om hun har mye luft som må ut, enten den ene eller andre veien. Ofte roer hun seg når hun ammes. Jeg har fått kommenarer på at hun kanskje ammes for ofte! Trodde ikke det gikk an å få "for mye" morsmelk, jeg? Trodde babyene regulerte dette selv?
3tettesmå Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Tror ikke man kan amme for ofte, jeg heller... Går ut i fra at jenta di selv sier i fra hvis hun ikke vil ha mer - og det er jo veldig fint at hun roer seg ved brystet. Ikke hør på hva alle andre sier - jeg får også alltid høre at jeg ammer for ofte, men har sluttet å bry meg om det.
Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Dette spurte jeg helsesøster om, hun mente at babyen oppfatter det som lindrende å få mer melk hvis h*n har vondt i magen. Tror derfor ikke du kan amme for ofte, men det er slitsomt for deg... Gutten vår har også hatt mye luft i magen, derfor startet vi med Minifom, det kan hjelpe. Du gir noen dråper i munnen før hvert måltid, det hjelper på å få ut luften. Prøv å vær mere bevisst på å rape babyen innimellom, legg gjerne babyen litt på magen over knærne dine og stryk over ryggen, eller bær den "på magen" over armene dine. Dette kan få ut luften lettere.
Blomman Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 neida, så lenge ammingen er grei for dere begge så fotsett. Leste forlitt siden at amming faktisk virker smertestillende for babyer! Du kan gi minifomdråper mot luft - tas ikke oppav kroppen - spalter bare luften til mindre fiser i stedet for store!
Vona Skrevet 21. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2006 Takk for svar, dere alle! :-) Da fortsetter jeg som før og gir henne pupp når hun ønsker det. Jeg har også funnet noen effektive bæremåter, som den Marius' mamma nevner. Det hjelper også ofte å bære henne "høyt på skuldra". Hun er ei ordentlig rape-jente, så det blir en del raping og gulping i/til hvert måltid... (det er jo forsåvidt bra, da!) Ang. minifom, er dette noe som skal brukes i et begrenset tidsrom, eller kan en gi det "hele tida"?
Expat Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Miniform bare forandrer boblestoerrelsen av luften i magen og ingenting annet. Kan holde paa i ett kjoer visst.
Vona Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2006 Flott, takk! Da er det bare å "peise på" med minifom! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå