Gå til innhold

hva gjør dere når....

Anbefalte innlegg

babyen sover hele natten igjennom? Jeg tenker på melkespreng!!!!

I natt sov plutselig gutten vår fra 2130-0630........ (og antakelig hadde nok sovet litt lengre om ikke jeg hadde vært å tatt på han jevnt å trutt de siste timene, for å sjekke at han pustet... :))

Hadde veldig spreng da han våknet.

Får babyen i seg mer melk når de får det på flaske. For i går fikk han pumpet melk på flaske før han la seg. Fordi jeg ikke var hjemme. Siden han plutselig ville sove så lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6008705-hva-gj%C3%B8r-dere-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår på 3,5mnd sover fra 21-07. Etter noen netter med giga-spreng, har jeg begynt å pumpe meg før jeg legger meg. Hjelper hvertfall noe, men må ha BH og innlegg, pga melka begynner å renne i morgentimene...

Babyene får, så vidt jeg vet, ikke i seg mer melk via flaske. De klarer bare å drikke litt kjappere, slik at måltidene går fortere. Hvertfall når de er nye, og ikke har blitt så gode på å suge puppe ennå:-)

Jeg mener bestemt at de får i seg mer fra flaske siden det er mye enklere å suge da og de orker mer.

Har samme erfaring som HI her. Får han bare pupp om kvelden trenger han neste måltid mye tidliggere enn om siste måltid er fra flaske.

Derfor pumper jeg meg alltid om morgenen når det er som fullest så han kan få om kvelden. Da fåre også pappan mate han.

Pga det sover han nå hele natten, fra ca 21 til mellom 7og 8.

Det er nok vanlig med mindre melk på kvelden, ja, men jeg har faktisk ikke merket noe til det. Pumpet de første 6 ukene, og da hadde jeg like mye på kvelden som morgenen:-)

Men er allikevel litt tvilende til om babyene spiser mer når de får fra flaske - stopper de ikke når de er mette uansett, da? "Ammeguruen" min på ammepoliklinikken mente forresten at babyene lettere fikk melk gjennom bryst, enn via flaske...?

Tror det ammehjelpen mente var at babyene er flinkere til å "tømme" brystet enn det pumpa er! Så selv om det ikke kommer mer v/pumping, er det alltid igjen en del som babyene får ut!

Her i gården pumper jeg, men har det i fryseren fortsatt (jenta er 8 uker), og har aldri gitt flaske. Men hun sover likevel fra 21:30-09:30, og da har hun heller ikke fått fryktelig mye pupp på kveldstid. Merker jeg har mindre melk da. Føyer til at hun har veldig bra vektøkning... Hadde mye såre brystknopper i starten - noe som bedret seg når jeg begynte å sove toppløs. Men nå slutte med det, ettersom det er UTROLIG vått i senga pga. melkesprengen... Er jo tross alt 12 timer uten amming!!! Redd det ødelegger produksjonen her...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...