Gå til innhold

Bruker dere lue på de små nå, 9 mnd....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Eg er av den oppfatning at småtrolla bør ha noko på hovudet heile det første året. Unntaket er vel at dersom ein veldig liten baby ligg lunt og godt nede i bagvogna (så han er i skygge og ikkje får trekk på seg) på ein varm sommardag så treng han ikkje hue.

Guten vår er 11 mnd og har altid noko på hovudet. Er det kaldt har han varm hue, er det berre vind har han tynn bomullshue med øreklaffar, og er det sol har han solhatt, som regel den med øreklaffar. Det er nesten aldri vindstille på kysten, så det trekker litt uansett.

Har en solhatt jeg trer over hodet på ham når vi skal være ute litt. Men deet er vel mer for å skjerme mot sola enn for å holde på varmen. Hvis vi bare skal på butikken eller til barnehagen går(triller) han gjerne uten lue. Bor i Oslo, så det er jo relativt greit klima.

Vi bruker lue bare hvis det er kaldere enn 12-13 grader eller blåser veldig! Jenta vår svetter så på hodet alltid at det blir farligere å bruke lue, mye lettere å bli forkjølet! Men passer veldig på halsen, synes det er farligere der...

Bruker stort sett lue på gutten min på 9 mnd. Bruker tynn bomullslue nå selv om det er 17-20 grader. Det er litt kaldere trekk i luften nå. Har hørt at de har ganske åpne øreganger det første året og derfor ikke bør ha trekk i ørene. Vet ikke om dette stemmer da.

Enig med marri81. Tror det opp gjennom tidene har vært et stort luehysteri på babyer. Før skulle dem jo også ha en liten lue på seg inne. Tror fullt og helt på at det er mye farligere om baby blir for varm enn utsatt for litt trekk :o)

Annonse

Vi bor på Østlandet, og jeg bruker ikke lue om det er opphold, bare litt vind og over ca 16 grader.

Etter sommeren har hun brukt lue en gang, da var det 12 grader og regn.

Solhatt bruker vi hvis hun skal være i sola litt. Ellers ingenting. Men hun har ganske mye hår.

Hun har ikke hatt et eneste problem med ørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...