Gå til innhold

Noen som vet (ang pappaperm)

Anbefalte innlegg

Min mann holder på med et større prosjekt med jobben, som de regner med blir ferdig rundt høsten 2008. Dette medfører laaaange hektiske arbeidsdager, mye overtid, mye reising - pluss at han "må" være tilgjengelig pr tlf og epost til enhver tid... (han er en av prosjektlederne! veldig stolt av min kjære, skjønt det blir jo hektisk...)

Men nå får jo vi en liten til høsten 2006...

Mitt spørsmål er om noen vet om pappaperm kan også tas på slik "tidskonto" som jeg har hørt om? (Dvs at perm kan fordeles på tre år?) Da kan han nemlig vente med å ta pappaperm til han er ferdig med prosjektet, slik at han kan ta ORDENTLIG fri, og nyte tiden hjemme, i stedet for å ha hjemmekontor samtidig. :)

Han får mer enn nok fri neste år likevel tror jeg, for han har i hvert fall 8 uker ferie til gode neste år, så hvis han kan vente med perm er jo det like greit sier han. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6008228-noen-som-vet-ang-pappaperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt noe om at reglene for tidskonti skulle endres, men hvis de er som de var før, så kan både mor og far ta tidskonto. Tror det var sån at man måtte jobbe minst 50% og at permisjonen måtte taes i sammenheng, bare med avbrudd av enentuell ferie. Hør med trygdekontoret. De vet det nok litt bedre enn meg i hvertfal :-)

Takk for svar! :) Ja jeg får høre med TK, se hva de sier. Om ikke annet så blir jeg dessverre kanskje nødt til å søke om å få overta hans uker - selv om jeg ikke har lyst! Vi skal bo i utlandet i 18 måneder så jeg skal uansett ha veldig lang perm, ikke noe ønske fra min side om å overta enda mer. :)

Nei - får høre ha de sier. Hadde vært greit om det gikk men det spørs vel da, om man må jobbe 50%! Mange finurlige regler å forholde seg til gitt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...