Molait Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 såvidt jeg så deg der i den andre tråden:) Ja hvor langt over er du nå a? Husser ikke terminen din jeg:) Ja og hvor er terminlista på 3tri blitt av egentlig?? Den er det leeenge siden jeg har sett. Ja og ahus-lista. Kanskje få opp slikt igjen. Er jo litt moro å følge med på hva som skjer og se hvem som ligger på ahus når man selv drar inn. Tenk om man ligger ved siden av noen man prater masse med her men som man ikke har sett:) Regner med at det ikke skjer stort før til helgen iaf her...
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 hahaha, vi har jo sett hverandre da.... treffet på lillestrøm i beg av sommeren ) men jag har hatt en pause fra bim, ble litt mye greier her inne for meg, men nå sitter jeg jo bare å venter og har ikke bil, så da var det litt kos å være litt aktiv igjen... ) jeg hadde menstermin 18, så jeg er jo litt over bare, men jeg er sååå klar for å føde nå! lenge siden jeg har sett noen lister, var ikke du ganske flink på å få opp sånne? jeg heier på deg, hehe. gikk du over med forrige eller? siden du ikke tror det skjer no før til helgen? du har termin på torsdag?
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 og forresten så har jeg pakket deo i sykhusbagen, mohahahahaha
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2006 Vet VI har sett hverandre..tenkte på alle andre som også skal føde da jeg:) Borte? Sier du som brukte borti halvtimen på å svare:P Satt på litt vask og sånn. Med tanke på at vi kanskje havner der likt er jeg veldiggladduharpakketdeo!! Gikk 2-3 dager over sist, altså det som er vanlig. De fleste føder 2-3 dager over termin sånn % har jeg hørt. Nå må jeg hente pjokken på skolen. Har 5 min på å komme meg ned i bilen og kjøre ned. Skulle gå akkurat det:) Talast
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Ho, ho, satser på at du er long gone for å hente pjokken nå =) Ha en fin dag hvis jeg er borte når du kommer tilbake, snakkes! )
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2006 back uten liv... jo har da ting jeg skulle ha gjort men de er så kjeeedeeeliiigeee!! Hvor har det blitt av deg på de siste treffa da?
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Har ikke fått med meg de hehe ) Hm, å ha ting man skulle gjort hørtes veldig kjent ut... jeg skulle vel strengt tatt vasket huset så det er fint hvis den lille frøkna gidder å komme snart, men jeg har liksom ikke ork til det. Har det vært mange treff eller? Er jo litt lei meg for at jeg ikke har fulgt opp, kjenner jo ingen rundt her fra før heller, og det kan jo bli litt kjedelig når man går hjemme.
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2006 Er ikke så vanskelig å få med seg da. Bare å kikke på bim en gang i blandt:) Hadde et nå på fredag. og et for et par uker siden ca. Og et når det regna masse. (øh..når var det igjen da? 3 ukerr før det igjen kanskje?) og så var det vel det du var på? og et på egon før det, og enda et på egon har nå jeg vært på iaf. Tror det var alle ls-treffa jeg har vært på Er nå litt digg å komme hjem til rent hus og da. Skal fortsette på kjøkkenet nå tenkte jeg. Er seriøst ekkelt. Greit med det daglige men på listerr og viduaskarmer og det ekstra. Dessuten så kommer jo dib da. Så selv om man er ferdig med bim er jo mange av de samme på dib:)
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 hoho, du skjønner at jeg har fått ammetåke på forskudd så jeg er ganske fjern også ) Usj, storvask på kjøkken er stort sett litt ekkelt ja, men det er deilig når det er gjort =) Vet du om hvordan det blir fordelt barselgrupper rundt her, er det helsestasjonen som gjør det?
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2006 øøhh..rundt her? Bodde du i fetsund? Mente du bodde i LS jeg men.. Barselgrupper blir til på helsestasjonen. Man blir innkalt til kontroll og da er det andre små bebiser der og:) Hvorvidt disse vil møtes (mammane altså ikke bebisene) hjemme hos hverandre utenom er opp til dem å bestemme selv. Er og mulighet for å få hjelp til å finne slike barselgrupper på helsestasjonen trooor jeg. Altså man snakker om barselgruppe på kontroller og barselgruppe som i "veninnegjeng". Ikke riktig sikker på hva du mente. Ofte er jo disse de samme da:) Tømte kjøleskap/fryser i går. defrosta og vaska og bak og dro ut og iiiik en hybelelefant faktisk. Helt seriøst jeg har aldri sett et så stort hybeldyr i hele mitt liv!! Men er nå ferdig med en vegg og det som følger med av skap, kjøleskap og fliser der. Ta en vegg til nå, om jeg gidder en i kveld også en i morgen. Så flink atte!!
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 Fyttirakkern , du er jo helt rååå - kommer du hit og tar mitt også eller?? Skjønner ikke at du orker jeg, med stoor mage og alt - jeg er så tung at jeg holder jo på å dø på meg, hihi. Hehe, jeg bor på hellerudsletta, det blir jo her når jeg sitter og skriver , mohahaha. ok, men da skjønner jeg det med barselgruppeting, vi får vel se da... )
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2006 jo men her er ikke der så når du sier her tror jeg du mener her og ikke der, det må du da forstå!! Jo altså så mye for prat på meg, jeg sitter jo her enda:( Men er ikke stort prob. Bare å ta i ryddeintervaller. Holde på 30 min-2 timer pause osv. Gått opp 20 kg. og baby ikke nedi bekkenet så derfor har jeg masse baby i magen!! (når hodet er nede og festet vil jo en stor del av babyn være der og ikke i magen liksom) så jeg sitter å vasker og aker meg bortover:)
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #14 Skrevet 21. august 2006 babytrollet mitt skal visstnok være festet, men det kjennes ut som om hun tar opp all plass i magen likevel, så jeg vet nå ikke jeg... Ho, ho, synes jeg ser deg der du aker rundt på gulvet - få på en sløyfe rundt magen også så er bildet komplett, mohahaha. tenkte jeg skulle være flink å få i meg no mat og gå over at alt i sykehusbagen er nødvendig jeg, før mannen kommer hjem og vi skal ut å shoppe litt.. (kan aldri tenke meg at jeg trenger alt i bagen, hehe) ha en fin dag, ikke bli skremt av noen hybeldyr, klem klem
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2006 Du er der ikke mer enn 3-5 dager. Stort sett liggerr/sitter du i en seng, eller tasser rundt på en avdeling med likesinnede takras. Litt toalettsaker (få gratis prøver på apo o.l. de tar liten plass i bagen), noen truser, et par skift, bh og innlegg, bind evt. (er så giga de de har der) evt morgenkåpe, slippers e.l., liten føner kan være greit. Hentesett, kamera, mobil + lader og sånn. JOURNALEN! Dette og du overlever. Ellers vi ljeg anbefale å ha med en drikkeflaske evt. gatorade e.l. Veldig kjekt med vannflaske altså. Litt frukt, sjokkis, et blad er jo greit. Ellers er det kiosk der så ingen krise. Også husk at gubben kan stikke hjem å hente ting. Er det en del du kanskje tror du kommer til å trenge alikevel, så legg det klart et sted hjemme da vel, så kan han ta det med senere dersom behov. Skal jeg lage til middag a tro....
*tiger* og jenta Skrevet 21. august 2006 #16 Skrevet 21. august 2006 Takker! Jeg har nå gått gjennom bagen og tatt ut en hel haug og lagt oppi litt, så nå er det mindre enn i sted , hehe. Tro du meg - jeg skal IKKE ligge på det sykehuset i 3-5 dager! Jeg vil hjem så fort jeg klarer å overtale dem til å slippe meg... (selv om jeg ser frem til å vagge rundt som et takras, glemme hvordan det ser ut hjemme og bry meg kun om meg og bebis, så kan jeg gjøre 2 av 3 hjemme og) Er ikke så glad i hverken sykehus eller å være vekk fra mannen, ser du... Jeg har ikke en liten føner, bare sånn stor frisørsalongføner, så du får bare føde samtidig med meg... ) Må jeg bli lengre enn jeg håper på , er det jo greit at det er kiosk der, for jeg pakker ikke med mer enn jeg skal konsumere ifbm fødselen - sportsdrikkting og tørket frukt får være bra =) Hm, lager du no digg til middag? Blir ikke middag her i gården, mannen kommer strax og da skal vi ut, så stakkaren får være sulten (humre,humre) Hvis du har noen andre gode tips ifbm fødsel på ahus, så tar jeg imot med åpne armer og et stort glis. Førstegangs og uvitende vet du, dessuten ville jeg føde på abc, men fikk ikke plass =( Ha en fortsatt fin kveld, snakkes, ship o hoi
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2006 Jeg storkosa meg på sykehuset jeg:) Men var veldig sliten og. Tiden gikk faktisk veldig fort. Mellom amming, besøk, amming, soving, spising amming og oj nå var det natten igjen:) Pappan var der også mye da. Dersom du ikke kommer på 4mannsrom med snorkfrøken og ei som mener doe er ekstrautstyr, anbefaler jeg deg å bruke dagene der godt i stedenfor å stresse med hjem. Her får du hvilt deg, pass, hjelp til div. som skulle oppstå+++ Veldig greit å være best mulig i gang med amming før du drar. Kjøpte på Rema jeg:) Slik en søt liten klappsammen hårføner. Var pantene eller define eller noe shampo/balsam og føner i pakke til den nette sum av 50,- Det koster jo hårsåpa uansett:) Tips? Nei når dem sier trøkk så trøkk!! ) Er det dere skal handle da?? Noe spennende babygreier eller bare sånn kjedlig mat og sånn?
*tiger* og jenta Skrevet 22. august 2006 #18 Skrevet 22. august 2006 Hei og god morgen til deg =) Kom liksom aldri tilbake i går jeg.. Det var ikke mye spennende vi skulle handle i går altså - måtte fylle fryseren litt og kjøpe bursdagsgave til lillebror på 16 - fytti... for en opplevelse det er å skulle kjøpe no til en gutt på 16! Det er vel ikke den letteste gaven jeg har kjøpt for å si det sånn. Alle de spennende babygreiene er kjøpt inn, klappet og klart ) Hoho, nei la oss virkelig håpe at ingen av de som havner på rommet vårt synes at deo er ekstrautstyr, kommer ikke helt over den der - hvor stor plass tar en deo i forhold til hvor mye glede den gir stakkarene rundt deg liksom??? hoho,nei - det er bare å satse på trivelige medromsdamer ) Er det ikke bare 4mannsrom på ahus da? Hm , må vel revurdere reisehjemførtida-tanken pittelitt,hvis ikke alt bare går som en drøm(håper enda, ser du) , vi får vel se hva som skjer. Akkurat nå har jeg begynt å lure på om hun ikke kommer ut noengang i det hele tatt, du har vel både og født og reist hjem innen jeg kommer dit,tenker jeg ) Ler av hormoner og negative tanker her nå... Hm, kom du over det på rema nå, eller er det lenge siden? Det var jo en genial deal da...
*tiger* og jenta Skrevet 22. august 2006 #19 Skrevet 22. august 2006 Er du her Molait? Det er egentlig ikke jeg, hoho, måtte bare se om du var =)
*tiger* og jenta Skrevet 23. august 2006 #20 Skrevet 23. august 2006 Du har vel ikke reist på føden uten meg?? )
Molait Skrevet 23. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 23. august 2006 Sliter litt med nettet for tiden. Nei ikke noe tegn på nnoe her, men så på skravlesiden at du muligens ikke venter på meg?! Lenge siden det der på rema. Tenkte det var en kjekk reise hårføner jeg så tok den med. Gutt 16 er ofte greit det da. Konsertbil., pc greier, spill, mopedutstyr..de har jo alltids en del hobby'r så skulle ikke være så vanskelig:) Hva ble det da? Mor kommer snart. Blir nok på bare litt til og fra fremover. Har dere bestemt navn?
*tiger* og jenta Skrevet 23. august 2006 #22 Skrevet 23. august 2006 Jepp, navnet er bestemt ) Og det ser faktisk ut til at det blir ahus iløpet av kvelden her altså - auuuu.... men hurra ) He, he, min lillebror fikk noen tskjorter i et eller annet merke som visst er kult , pluss kontantkort, eller dvs det er det vi har kjøpt. han har jo ikke bursdag før fredag. Du får heie og komme etter, jeg vil nemlig ikke være på ahus alene hehehe... Holder deg oppdatert jeg =) Ha en fin dag, klem klem
Molait Skrevet 23. august 2006 Forfatter #23 Skrevet 23. august 2006 ojojoj!!! Ja oppdater a!! Proppen min gikk 10.30 i dag (ÆÆÆSJJ) Stort sett hatt kynnere siden da. Kan jo gå lenge enda, men merker at kynnerne er sterkere enn vanlig. Om ikke annet kan vi jo hilse på hverandre i det du drar hjem med baby og jeg er på vei inn med grynt og au:)
*tiger* og jenta Skrevet 23. august 2006 #24 Skrevet 23. august 2006 Tenker vi havner der omtrent samtidig jeg, hehe... Jeg havner der iløpet av kvelden i alle fall, det er jeg ganske så sikker på.
Molait Skrevet 23. august 2006 Forfatter #25 Skrevet 23. august 2006 Er du på ahus?? Spennende. Fått litt vondter, men ikke noe regelmessig ennå. I morgen kveld kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå