Gå til innhold

Hvorfor tar man bringebærbladte/kapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en tråd tidligere på denne siden om bringebærbladte/kapsler, men fikk ikke noe svar på hvorfor man bør ta dette? Er det fordi man skal slippe å gå over tiden? Har hørt om 2 forskjellige jenter som fødte kun 5 dager etter de begynte med kapslene. Selv er jeg i uke 36 og begynte med kapslene for 4 dager siden. Jeg vil oj helst at puddingen skal holde seg inne litt lenger... Noen som har erfaring med dette, eller vet andre grunner for å ta bringebærblad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at det er for ikke å revne under fødsel. Man skal visstnok bli mer elastisk. Tror ikke noe på det selv,men har en venninne som tok det og er overbesvist om at det er derfor hun ikke fikk en eneste rift.

Skrevet

bringebærblad har ingenting å si for å ikke revne under fødsel, men det klargjør livmor - derfor kan det også gi kraftigere kynnere.

i tidligere tider ble denne urten brukt når fødselen gikk tregt.

Det skjer mer ved å ta kapsler enn ved å drikke te, men så lenge man ikke begynner med det før tidligst uke 34, skal det ikke starte noe for tidlig.

hvis man har nervøs livmor(eks mange sa) bør man ikke begynne med dette før nærmere termin, vi vil jo ikke at de skal komme ut for tidlig =)

håper dette var litt til hjelp, klem klem

Skrevet

Jeg ble også anbefalt å fortsette å ta kapslene en ukes tid etter fødsel for at livmora skal trekke seg mer effektivt og bedre sammen. Altså...brringebærbladkapsler styrker livmoren...det er det det står på pakka mi. Og at det er en "hjelp" til fødende.

Skader ikke å prøve dem i alle fall, mener nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...