Gå til innhold

Hvordan er bhg deres? Ønsker mange svar på spm mine!

Anbefalte innlegg

Altså, først og fremst er jeg nysgjerrig på leveringssituasjonen.

-* Er dere velkomne inn på avdelingen, eller blir dere møtt i garderoben? Setter dere dere ned med personalet iblant?

I forrige bhg tok ofte samboeren en kaffe i bhg, småsnakket med personalet fra alle avd, samt styreren. Vi ble alltid med Nicolay inn på avdelingen, lekte litt med han før vi dro.

I den nye bhg hadde de virkelig kikket rart på oss om vi satte oss ned med en kaffe. Vi blir møtt i garderoben, og da jeg fulgte Nicolay inn på avdelingen idag, følte jeg meg ikke velkommen.. Ped.leder spurte meg etter to minutter om jeg hadde tenkt å dra idag.. Eh.. Ja, jeg har jo dratt hver eneste dag i en uke! Jeg vil bare vise Nicolay at bhg er et greit sted å være, jeg liker ikke å bare kaste han inn døra og dra.. :(

* Er barna bare på sin egen avdeling, eller får de løpe rundt i hele bygget?

I den forrige bhg var alle avd åpne, og barna gikk dit de ville. Det var god plass til løping over fellesen.

I den nye bhg virker det som de skal oppholde seg på egen avd. Ofte stenger de døra til avd, så alle 14 ungene må være inne med den lille tumleplassen...

Tja, det er det jeg har reagert mest på i nye bhg versus gamle. Liker ikke den nye, føler meg så lite velkommen som forelder der, og føler igrunn at Nicolay føler det samme..

Så hva er vanlig i en bhg? Er de fleste bhg lik vår første eller nåværende?

Fortsetter under...

* Er dere velkomne inn på avdelingen, eller blir dere møtt i garderoben? Setter dere dere ned med personalet iblant?

Vi er hvertfall kjempevelkommen inn, personalet er utrolig hyggelige og kommer bort og prater lenge med meg, tilbyr en kopp te/kaffe og er bare kjempesøte når jeg kommer og skal hente lillegutt. Noen ganger inviterer de til foreldrekaffe så foreldrene skal bli kjent med hverandre og med personalet.

I vår barnehage er det to og to avdelinger som henger sammen, totalt 4 avdelinger, men mellom de to er det ofte åpent. Og ute er det jo fellesområde da...

Tror nok de fleste barnehagene er som deres første, men man kan jo være uheldig, særlig i disse tider hvor det bygges og bygges og man skal ha plass til flest mulig unger på minst mulig plass... Og personalet blir jo mer og mer vannet ut, de fleste som jobber i barnehager er ufaglærte nettopp pga det bygges for mye og prioriteres billigere løsninger... Men vi har vært kjempeheldige med barnehagen vår, dessverre er det et studentbarnehage, så det er begrenset hvor lenge vi kan benytte oss av den...:-( Men jeg er hvertfall glad lillegutt får være der disse årene :-)

* Er dere velkomne inn på avdelingen, eller blir dere møtt i garderoben? Setter dere dere ned med personalet iblant?

Er vel kommen inn på avdelingen. Snakker med primær personen til guttungen om hva dem skal gjøre. Hvordan han har vært hjemme om morningen. Om han har fått i seg mat ol. Noen ganger sitter jeg og snakker litt men morningene er temmelig hektiske her. Men pleier å være der når jeg henter da skal guttungen vise meg alt han har gjort i løpet av dagen.

Her er det 3 avdelinger og ikke åpent i mellom. Men nå er ungene inne til kl 10 eller 1030. Resten av dagen løper de rundt ute å da er døra inn på felles rommet åpent sent på dagen.når ungene vil løpe inn å ut. Når det er frukt tid osv

Vi har kun vært i bhg en uke nå men trives veldig godt. Liker å at primær personen ringer meg en gang i løpet av dagen og forteller hvor bra det går. Spes nå i innkjørings fasen,

Vi har vært kjempe heldige med bhg

Er dere velkomne inn på avdelingen, eller blir dere møtt i garderoben? Setter dere dere ned med personalet iblant?

SVAR:

Jeg spiser faktisk ofte lunsjen min der sammen med minstejenta når hun spiser frokost (er oppe tidlig selv). Innimellom sitter også noen fra personalet der om det passer slik. Har flere ganger tatt med te ned til dem og laget i stand det på morgenen.

Er barna bare på sin egen avdeling, eller får de løpe rundt i hele bygget?

SVAR:

De er overalt, men må spørre om lov først. Det er ikke lov til å løpe i fellesarealene, men det er jo fordi det er trangt.

Har heldigvis en kjempegod tone med hele personalgruppen. De har også stabile vikarer og vikarene får skikkelig opplæring. Da minsten slet etter at pappaen flyttet stilte de opp ekstra for henne og ga seg god tid til alle hennes spørsmål. Spørsmål kommer jo når som helst ;)

Jeg ønsker å svare som førskolelærer og mamma til en liten som begynte i barnehage forrige uke.

Der jeg jobber er foreldre velkommen inn på avdelingen, det er alltid koselig å slå av en liten prat med mor/far. Har oppleve det samme i barnehagen til gutten min.

På jobb er vår avdeling "lukket". Jeg jobber med 1 og 2 åringene. Det at den er lukket betyr at vi har en litt annen dagsrytme enn resten av barnehagen. Men alle barna er velkommen inn på, avdelingen og barna "våre" er velkommen inn på de andre avdelingene (frilek før kl 9 og etter kl 15).

Jeg tror de fleste barnehager ønsker foreldre velkommen. Det er jo tross alt der vi har våre små mange timer hver dag.

Det er kanskje noe du kunne tatt opp på foreldremøte/samtale .

* vi leverer alltid på avdelingen og har jeg tid setter jeg meg gjerne ned. Vi kan gå på kjøkkenet om morgenen og ta oss en kaffe om vi vil sammen med de.

Spurte hun om du skulle dra? Hm...

* Barnehagen vår har 3 avdelinger hvor to av de har samme aldersgrupper. De første ukene i nytt barnehage år er det stort sett adskilt, men etterhvert får barna leke mye på tvers. Men de må spørre om å "besøke" den andre avdelingen dersom det ikke er "åpen dag" (hvis du skjønte). Ute er stort sett alle avdelingene sammen.

* Ta dette opp på et foreldremøte, hør om det alltid er slik eller om det er de første ukene. det er sikkert mulighet for forandring??

Annonse

-* Er dere velkomne inn på avdelingen, eller blir dere møtt i garderoben? Setter dere dere ned med personalet iblant?

Er velkommen inn ja, men setter meg sjeldent ned, datteren min begynner leken med en gang om vi ikke er der akkurat når de skalspise frokost.

-*Er barna bare på sin egen avdeling, eller får de løpe rundt i hele bygget?

De får gå inn på andre avd om de vil og det passer for begge avd. Ser særlig de som har søsken på andre avd går litt mellom avd. Men nå i sommer har alle vært ute nesten hels dagen unsett. Det er en stor bhg, 4 avd, 2 for små og 2 for store barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...