Gå til innhold

fy fader jeg er så skuffet


carmen221

Anbefalte innlegg

hadde lege time i dag,er 9+6 uker på vei.

Har lest alle innleggene hvor dere har vært hos legen å fått høre hjertelyden osv.

 

Det var ingenting,fylte ut et skjema og tok blodtrykket og rett ut!!!

Ingen kjekk info,ingen hjertelød, ingen gu

INGENTING!!!

 

jeg er bare så utrolig skuffa av legen og hele greia,dette er en dag jeg har telt ned til .

Gledet meg til å endelig få min første kontakt med lille spiren,vite at han/hun er der og vokser seg stor og sterk.

 

Gikk rett hjem på nett og skiftet fastlege...

jeg er skikkelig skuffa og lei meg nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lege sa det ikke var vits med legetime før i uke 12, for da kunne de høre hjertelyden, tror de må måle vaginalt hvis du skal få høre hjertelyden så tidlig, og da må du vel til gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke høre hjertelyden ennå. Ikke 100% sikkert at de kan det i uke 12 heller. Det er veldig individuelt. MAnge leger venter litt fordi de ikke vil skape uro hos den gravide. Men syns kanskje legen din kunne forklart deg dette. Spurte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se at hjertet banker på en ultralyd, men ikke høre det ennå.

 

Skjønner at du var skuffa, men hos en vanlig lege uten ultralydapparat ville du nok ikke fått sett/hørt hjertet allerede nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men han begynte å snakke men kom aldri til poenget,han er litt vel distre.

Hadde han fortalt det så hadde det jo gått greit,tror også mye for at jeg er skuffet er at vi har ikk fortalt dette til noen å nå kunne jeg virkelig snakke om det men da det ikke var noe respons mistet jeg den gleden.

Ikke ble jeg gratulert heller, sist lege ved forrige svangerskap var skikkelig hyggelig.

Han hadde tid til å fortelle og forklare, tok gu og kunne fortelle at der var det noe som vokste.

Da får man den gleden av at ting går som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Unnskyld at jeg ler, men dette er faktisk en av grunnene til at jeg har valgt å gå til jordmor i stedet for lege. Det blir noe helt annet. Undersøk med kommunen din da vel. Ikke noe hyggelig å gå til en lege du ikke føler deg komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv vært til første svangerskapskontroll i dag. Gikk bare gjennom en lang papirmølle. Hadde ingen undersøkelser utenom at legen lyttet på hjertet og sjekket blodtrykket mitt. Selve undersøkelser for embryoet blir ikke lenger utført. Det er nå frivillig med gu. Hjertelyden vil ikke leger sjekke etter før etter ordinær ul i uke18 - dette for å ikke skape uro om man ikke finner hjertelyden. Etter min legetime følte jeg meg ikke mer gravid. Jeg tenkte bare tanken : "Tenk om det ikke er en baby der".

 

Ble like skuffet jeg også, men dette er tross alt slik en legetime skal være. Mye har forandret seg siden sist vi gikk gravide ja.

 

Om du vil være sikker på at alt er normalt må du bestille privat ul. Eller gjøre som meg; bare vente og vente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos legen enda nå, de ville ha meg inn når jeg var 10 uker på vei. Da tror jeg nok det er blodprøver, test av urinen, blodtrykk, undersøkelse av brystene osv som gjelder. Ikke så mye annet de kan sjekke så tidlig.

I forrige svangerskap fikk jeg høre hjertelyden i uke 12, men han forberedte meg på at det kanskje var for tidlig.

Men jeg har en super lege da, håper jeg ikke blir skuffet denne gangen ;0)

 

Det er dumt hvis han ikke var positiv eller støttende i det hele tatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å lytte etter hjerte lyd så tidlig som du var hos legen nå!!! Det var såvidt min lege ville gjøre det i uke 13. I uke 9 eller 10 som du er ville du mest sannsynlig ikke hørt noe og blitt kjempe bekymra for dette.

GU tok ikke jeg før andre kontroll som også var i uke 13.

Så må du jo spørre om det er noe du lurer på. Legen kan ikke vite hva du lurer på.....

For meg så høres dette ut som en helt vanlig første kontroll. med BT, urinprøve og utfylling av skjema.....

 

Er ikke meninga være krass men jeg er så lei av å høre folk klager på leger og sykehus......... Hvertfall når det høres ut som om de har gjort jobben sin som i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt enig med Har et bøllefrø i magen.

 

Synd du hadde sett for deg det ene og det andre på undersøkelsen, og at det ikke ble innfrid. Om du hadde lest litt om hva som skjer på den første undersøkelsen så ville du ikke blitt skuffet tror jeg. De tingene du savnet, de kunne du spurt om så kunne legen ha forklart deg hvorfor han ikke utførte disse tingene. GU er forresten ikke så mye å stå etter, det er ikke så behagelig å ta celleprøve at det gjør noe.

 

Ønsker deg bedre lykke neste gang ved neste kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så masse om å gå til kontroller hos jordmor i stedet for legen, dette er noe jeg kunne tenkt meg, for det er jo mye koseligere :) Men får man tatt blodprøvene og slikt hos jordmor da, eller må man fortsatt til legen for å ta de? Har på følelsen at mange leger kun tenker penger, få den ene pasienten raskest mulig ut og inn med neste, blir noe helt annet med jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fakisk sånn den første kontrollen er for de fleste... Hadde en annen lege i fjor, og opplevde ca det samme da som i år. Som de andre her sier er det ikke vanlig å lytte etter hjertet så tidlig som i uke 9, og gu er som sagt ikke obligatorisk. Siden du allerede har et barn tar nok legen det som sannsynlig at du vet hva du går til, og det er derfor opp til deg å spørre om det du lurer på.

 

Her ser du en link til 1. svangerskapskontroll:

http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/undersoekelser/1kontr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...