Margrethe1311 Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg er så misunnelig på alle dere som sier dere kjenner massevis av liv og røre i magene deres. Jeg er i uke 18 og har enda ikke kjent noe særlig til liv.. Er det noe feil tro...Jeg er så ille i vente på at det skal komme noe bevegelser derfra... Har det noe å si hvor livmor etc ligger inni kroppen.. er liksom litt ny i dette her, første gang m baby i magen og jeg er ille sånn etter å vite at ting er i orden med "knøtten" min..
Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Hei! Det er IKKE uvanlig at man ikke har kjent noe særlig i uke 18! Jeg har flere svangerskap bak meg, men kjente ikke noe før rundt uke 20. Og jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Livmoren ligger på samme sted hos alle, men morkaken kan ligge litt forskjellig. Det kan påvirke om du kjenner tidlig eller ei. Tror du vil kjenne det snart, jeg :-) Lykke til!
nutri Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Jeg har lest at noen ganger kan morkaken ligger fremme, da kjenner man naturlig mindre på utsiden. Jeg kan heller ikke si jeg har kjent masse sprell. Dvs jeg vet ikke egentlig hvordan det skal kjennes. Er førstegangs også, i uke 19 nå. Mange sier det kjennes som luftbobler, det tror jeg at jeg har kjent, men hvordan skille spark fra faktisk luft..?? Ofte går det så fort at jeg tror jeg bare har innbilt meg bevegelse. Vil så gjerne kjenne tydelig. Var på ultralyd forrige uke så jeg vet at alt er iorden med barnet. Et par-tre ganger har magen blitt veldig hard rett på høyre siden av navlen. (Magen ble helt skeiv.) Skulle tro babyen stod på tvers inni der. :-) men jordmor mente det var nok baby som sparket kraftig ifra. :-) . Du skal vel på ul snart hvis du er i uke 18? Alt er sikkert helt fint. Noen babyer er bare roligere enn andre.
Margrethe1311 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2006 Jeg skal på ultralyd til mandag om en uke, 28/8.. jeg håper jeg kan få beskjed om at alt er bra og at den lille evt bare ikke er veldig bevegelig av seg enda.. trenger et lite betryggende bevis snart bare på at alt er i orden. Knyttet meg så ille til den allerede... =) Jeg har også kjent noe som kan føles som små bobler, eller sånn, men så vet jeg ikke om det rumler i magen, om det er luft eller hva. Er redd jeg kanskje håper så ille at jeg innbiller meg liksom!
Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Det er nok ikke noe galt skjønner du! Med vår første hadde jeg enda ikke kjent liv da vi var på UL 19+3. Dvs jeg ble satt to uker tilbake der, men uansett kjente jeg fortsatt ingenting før etter enda noen uker. Tror jeg var 20/21 uker på vei da! Jm sa det var helt normalt for førstegangs! Er heller ikke så lett når man ikke vet hva man kjenner etter. Gled deg til det kommer, men prøv å ikke bekymre deg du!!! *trøsteklem*
Margrethe1311 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2006 Nei det er akkurat det også, jeg aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter.. Så driver jeg å spiller masse rolig musikk for dem gjennom hodet-telefoner hver kveld og håper liksom at den skal bare kooose seg der inne. Men den kunne jo godt liksom gi et lite tegn på at "hei mamma, jeg er her, ikke bekymre deg nå" ;-) men jeg blir veldig glad når det er fler enn meg som ikke kjente liv for første gang i uke 15 og sånn.. For det er liksom de jeg leser mest om, og da blir jeg litt sånn... hmm, kanskje det skulle vært på tide å kjenne noe fra min lille "knøttis" også...
selfangerkjerringa Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Livmoren ligger på samme sted ja, men den ligger ikke nøyaktig likedan hos alle gravide. Noen har bakovervendt, andre framovervendt livmor. Jeg har framovervendt, og kjente derfor veldig tidlig liv første svangerskap, både innenfra og utenfra. Da lå også morkaka på baksiden av fosteret, så hun sparket rett ut i mageskinnet mitt omtrent. Denne gangen har jeg morkaka foran, så jeg kjenner mindre liv enn forrige gang.. Nå først - i uke 21 - kjenner jeg daglige SPARK. Jeg har kjent bevegelser fra uke 14, men ikke daglig. Og etter det kom daglig har det likevel vært mer sånne små, små "stryk" på innsiden, og et og annet spark. Gjerne mot blæra når jeg er skikkelig tissetrengt.... Først den siste uka har jeg fått skikkelige spark hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå