Gå til innhold

Ligge på rygg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en PINE!!!!

Om jeg snur meg fra siden og over på rygg om morgenen så får jeg sååå vondt i/på magen, det er forferdelig... skal det være sånn da ??

Er i dag 30 uker... huff vondt jo!!!!

Noen som vet hvorfor eller om detskal være sånn?? Med første mann kan jeg ikke huske at det var sånn!!

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er sånn her og. Og var det da jeg var der du er. Kommer helt an på hvordan baby og alt annet inni der ligger. Derfor vanskelig å sammenlingne med sist gang.

Jeg svimer nesten av ejg. Er visst fordi ungen/livmora presser på en eller annen stor åre... Og nå er magen så tung at det faktisk gjør vondt i selve huden å snu seg. Hva man skal igjennom:)

Skrevet

herregud altså, ja vi må slite vi :)))

Det er ekstremt ubehagelig, håper ikke det blir verre og verre for DA svimer jeg nok av ja!!!

Skal til JM i morgen å fastsette dato for KS, da skal jeg høre med henne hva og hvordan, å om det kanskje er like greit å STÅ å sove :))) hehe

klem fra meg :)

Skrevet

Har fått beskjed om at dersom man skal ligge på rygg kan det være lurt å ha en pute under den ene siden av hofta, dette for å avlaste trykke som babyen lager mot hovedpulsåren...derfor mange blir uvel av å ligge på rygg. Ang. smerter/ubehag i rygg kommer dette av at tyngdepunktet flyttes når man ligger på rygg, hele vekten av babyen å morkake presser på nerver.....er i allefall det jeg er blitt fortalt, å blir gjerne mer ubehagelig etter hvert som tiden går.

Klem tilbake

Skrevet

Ja okey!!! :) Jeg bruker å pakke under en pute eller dyna, men NÅR smertene er der så er det sååå vondt å bevege seg...huff.. Men takk for tipset, skal sparke sambo i ribbeina neste gang å få han til å parkere noen puter her og der :))

Klem

Skrevet

å jaaa, gjør du ikke det? Brukt puter her og der lenge jeg:) En mellom knærne, og helt ned til mellom føttene. En under magen for å lette på trykket og MÅ sove på siden. Det å snu seg i løpet av natten er rene prosjektet. Vondte og uff og okk og dyner og puter og blææææ

3 dager til termin.....

Skrevet

Hei,

det er sånn her også.. Kan være vondt i mange minutter etter at jeg har snudd meg. Aner ikke hvorfor, men det går jo over etterhvert.

Skrevet

Et godt tips når det gjelder prosjektet snuing i seng er silkelaken....trenger det ikke over hele senga, men der magen/rompa er, evt. en silkepysj. Da blir ikke belasningen så stor som ellers, fungerte fint i allefall for meg.

Skrevet

He he.. huff ja.. når man har klart å karre seg opp av sengenm gått fpr å tisse og så fått lagt seg ned igjen er man jo lys våken og våt av svette ;-) Jeg er 31 +0 idag, så jeg har ennå en stund igjen.

Skrevet

Nei har ikke den luksusen av å ha så mange puter, da jeg MÅ ha minimum 2 til hodet pga halsbrann :((((

Men nå blir det andre boller, har akkurat vært på Jysk å investert i 2 til, hehe

Takk jenter for gode råd og tips ))

Skrevet

Min JM har sagt at jeg ikke bør ligge på ryggen av to grunner (ikke at det er noe behagelig heller da), den ene er jo at livmoren/baby presser på hovedpulsåra slik at man får får lite oksygen til hjernen, og kan bli uvel av det. Den andre er at babyen bør ligge med ryggen sin mot en av sidene. Hvis mammaen ligger på rygg, så kan babyen få vansker med å orientere seg, også legger den seg med ryggen langs mammaens, og da får vi en såkalt stjernekikker som ligger med nesen opp. Da blir fødselen ekstra vanskelig, og med store ryggsmerter. Altså i følge min JM.

Skrevet

oooiiiiiiiiiiiii, da blir det ikke no mer rygg-ligging på meg :)))

huff da...

Skrevet

uff, jeg ligger en del på ryggen. er nå i uke 30 og merker at det kan bli ubehagelig. har hørt at det beste er å ligge på venstre side. da får man best tilbakestrømning av blod fra beina.

Skrevet

Er det skikkelig ille så ligg på et håndkle/ekstra laken e.l. Vekk sambo og be han dra i det slik at han tipper deg over på snadre siden. Meget behagelig da du ikke trenger å bruke en muskel:) Tilogmed puta mellom knærne blir der den skal:)

Skrevet

hehehe, huff unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg at sambo skal dra til i søvne å kanskje tar lit hard i, så vips der ligger jeg som en strandet hval på gulvet :))))) Hadde gjort seg det!!!

Joda, jeg skal prøve ut alt til natten, å skal også advare sambo at i natt blir det forsknings prosjekt med rulling etc :))

Skrevet

hehe, ja vi får se... Om jeg ikke er å bimmer i morgen, så ligger jeg vel med brestet ribbein på soverommsgulvet å banner det jeg er god for :)))

hehe

Skrevet

jepp er en fare med det. Jeg ble dratt for hardt en gang. Landet heldigvis i sengen, men på magen. Tips2 i denne sammenheng: Ligg med nesa "ut av sengen" til å begynne med. Så når sambo skal snu deg så drar han deg "innover" i senge. Smart? hæ? mm? :)) (ja gitt at noen skjønte hva jeg mente nå da)

Skrevet

jaaaaaaaaaa, hahaha jeg ler så jeg griner, SELVFØLGELIG... herregud har jeg ammetåke NÅ allerede :)))

Er sikkert best om han ruller meg INNOVER :))) heheh

Jeg skjønnte hintet, får se om det funker i action eller om jeg ender på gulvet i ren irritasjon fra gubben :))

Skrevet

uh..ja tips3: Ikke vær hormonell og til irritasjon før dere sovner. Er en ypperlig mulighet for gubben til å ta igjen...

Skrevet

Oi da sliter jeg litt, er proppfull av hormoner til alle døgnets tider, kanskje på tide å ta i bruk gjesterommet, å be gubben sette alarmen på så han får komme inn å snu meg ett par ganger i løpet av natten :))) hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...