Gå til innhold

Au, jeg har så el-smerter

Anbefalte innlegg

Er på dag 15 så jeg trodde liksom el var over. Men det herjer og stikker der nede og jeg føler med dårlig og kvalm. Hvor lang tid tar det egentlig å slippe et egg? Når pleier dere å ha vondt i forhold til når selveste el er? Er det vondt fordi egget skal reise gjennom egglederen og ned til livmora?

Jeg har jo ikke el-testa så jeg vet ikke. I går kom det også litt rosa blod. Jeg blir litt engstelig jeg. Eneste som er synd er at vi har hatt for lite sex siden gubben har jobba så mye...... Er det ikke bare typisk når jeg kanskje har århundredes eggløsning, grrrrrrrrrr!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6007268-au-jeg-har-s%C3%A5-el-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også el-smerter i dag, pleier nesten alltid å merke det godt. Denne gangen vet jeg at egget slippes fra høyre side, fordi jeg har vært på UL. Du får prøve å lure gubben i kveld, novembernatt! Hvis du har smerter nå, kan det jo hende du treffer hvis du får en liten dose i kveld :-)

Jeg er også en av dem som holder på å svime av av el. Trodde jeg hadde el lørdag fordi jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte stå oppreist (en gang før kasta jeg opp og svimte av av smerte, visste ikke hva det var før legen fortale det var el.), men testa negativt lørdag. Jeg begynte å teste litt seint pga SA, og da den hele tiden viste en sløv strek, tenkte jeg den var over før jeg begynte å teste.. Men den gang ei, på lørdag hadde jeg steinvondt, og på søndag (i går) slo den ut! Vi sto på i går kveld, og satser på en ny runde i dag igjen... Har virkelig holdt på hele uka, så det skal bli morsomt å se om vi klarer det.

Etter en MA i mars og en SA i jul/aug, er vi enige om at vi ikke kommer til å glede oss særlig før vi er langt uti et evt svangerskap. Trist, tror det er sunt å glede seg og være glad og fornøyd når man er gravid. Men det er vel slik man blir av å miste?

Javel, nå babler jeg ivei om altslags, ble bare så inspirert til å skrive etter innlegget ditt novembernatt! Vi er i samme bås, og dersom du er som meg, har du ikke eggløsning før i dag/imorgen, for el-test slår jo ut en dag eller to før selve el. Så det er enda håp for deg! Jeg krysser alt jeg har!

:-)

Jeg babla jo mye her da. Men det jeg egentlig ville si, var at jeg tydeligvis har vondt et par dager før selve eggløsningen. Så jeg har tenkt at smerten kanskje kommer når egger popper ut av sekken inni egglederen? Ikke godt å si. Men det er iallefall fremdeles håp for deg å bli gravid denne el dersom du har vondt på samme tidspunkt som meg. Du må nok forføre din kjære i kveld, ja :-)

Lykke til begge to (ja, oss alle egentlig)!!

Hm kanskje du har 2 eggløsninger denne pp-en. Eller kanskje egget ikke ble sluppet første gang men så bestemte deg seg for å slippes nå istedet. Hm... ikke vet jeg. Det er nok ikke annet å gjøre enn å kjøre på noen dager til novembernatt. Noen får smerter før el, andre under el og noen igjen etter el. Dermed kan jo el være over også. Altså her har du alle muligheter :-)

Jeg har som regel smerter før el jeg. Tester jo med el-tester og smertene avtar når jeg har testet positivt. Kroppen er ikke til å bli klok på nei.

Annonse

Så fint at du kjenner at det skjer noe! Jeg pleier å ha el-smerter 3 dager før, og en dag etter el, dette har jeg sjekket med el-tester. Men folk er forskjellige, noen har vondt før, andre under eller etter el, og noen har det både før, under og etter. Positivt i alle fall, spør du meg, men det er jo VONDT da, har vært noen ganger at jeg faktisk har tatt paracet.

Heia novembernatt

Det er vel denne akupunkturen som jobber og herjer nå da, slik at det er skikkelig eggløsning på gang :-) Får håpe dere rakk en runde til i høyet i går nå da. Jeg har som regel hatt el-smerter i forkant av el, men dette kan variere. Og rosa blodspor, skal vel bety at man er ekstra fruktbar akkurat da ;-) Så her er det ingen tid å miste, stå på!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...