Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker man bilsete til babyen i fly? (sikkert tåpelig spm, men slik er det vel med oss førstegangsfødende iblant...).

Vi kommer til å fly ganske raskt... for f.eks. en høstferie på vestlandet hos familien... hvor lenge bør man egentlig vente med å fly?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fløy med min første da han var 3 uker. gikk kjempefint! han satt i bilstolen sin eller i fanget mitt.. det er litt ulike rutiner avhengig av sellskap. gikk i hvertfall kjempefint!!

Skrevet

hvis du vil ha bilstol må du regne med å betale billett for babyen, fordi hun/han da må ha et eget sete ved siden av ditt. De fleste har vel babyen på fanget under flyturen - da reiser babyen gratis frem til han/hun er 2 år. Vi tok fly med jenta vår første gang da hun var 7 uker (flytur på ca 1 time). Ingen problem, hun sov hele veien på fanget mitt. Et godt tips er å amme ved avgang og landing, da utlignes trykket i øregangene. Smokk går også fint. På lengre flyturer, til USA for eksempel, har man egne babysenger man kan reservere til ungen. Tror ikke det er noen grense for hvor tidlig man kan fly.

Skrevet

Hei igjen,

tusen takk for svar til begge to. Fint at det ikke er noen begrensninger og at det høres helt problemfritt ut :-) Da gjelder det bare at jeg er på beina igjen før vi ev. reiser litt... Må jo nytte permisjonstiden ;-)

Skrevet

da ´jeg skulle ut å fly med dattern min,så tok jeg med bilstolen, fordi de jeg skulle besøke hadde ikke bilstol.

men da jeg prøvde å sjekke den inn, fikk jeg beskjed om å ta den med i flyet.

jaja tenkte jeg.

men alle de gangene jeg var ute å å flyve,så var det et ledig sete ved siden av meg. så jeg festet bare stolen fast i flysetet.

var kjempe deilig.

man kan bli litt sliten av å sitte med en baby på fanget. også føler man seg tryggere.

så du kan jo høre med de som innsjekker,om du skal ta den med deg eller ikke.

Skrevet

Er det ledig ved siden av ditt sete får du som regel benytte medbragt bilsete. Vær da nøye med å feste det forskriftsmessig i flysetet. Dersom du vil være sikker på å kunne benytte bilsetet ditt inne i flyet må du kjøpe eget sete til babyen.

Ser noen anbefaler å amme under start/landing dersom baby sitter på fanget. Jeg er flyvende selv, og i mitt selskap anbefales det på det sterkeste å IKKE gjøre dette; av sikkerhetsmessige årsaker. De mest kritiske fasene under en flyreise regnes som nettopp disse periodene av flyreisen, og med babyen i ammeposisjon vil den lille nakken være utrolig sårbar for en bråstopp e.l.

Prøv heller med flaske eller avt smokk for å utligne trykket i ørene til babyen (øregangene er smale og mye mer sårbare for trykk enn på hos voksne).

Lykke til med reisen (når dere kommer så langt :o) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...