Gjest Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Og jeg ligger utenfor det grønne skjemaet. Han er nok en stor krabat denne gutten min:) He he... Alt var fint ellers, men legen min ville ikke sjekke modning:( Mente det var for tidlig til å strippe meg siden det enda er to uker til termin. Ja ja, ikke noe å gjøre med det. Seinere i dag skal jeg til min andre behandling med modningsakupunktur. Blir spennende å se om jeg merker noe etterpå. Har stadig sterkere kynnere. Gru/gleder meg til å få rier igjen. Ha en fin dag jenter:)
Lilje74 Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 15 dager igjen her... lykke til med akupunkturtimen din. Så tøff er ikke jeg ;-) Men så venter jeg gjerne litt med å føde ennå også da )
Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Åh jeg føder gladelig i natt jeg, men tror ikke det kommer til å skje:) Det er jo ikke sikkert at akupunkturen virker. Hvis jeg går 14 dager over denne gangen, bruker jeg IKKE 1000kr på modningsakupunktur neste gang:)
Molait Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 neste gang..hehe ja greit å se fremover:) Jeg ligger og utenfor skjema. Trenger visst ikke være stor baby forde. Var på ul i forrige uke. estimert 3500 (+- 500 da) Men trodde han kom til å ligge på 4-4500 nå. Forrigemann var jo over 4000 og han her har jo holdt kurven jevnt høyt og var stor på ul uke 25. Ja og vet du hva..hode=32!!! Pygmèhode men så digg da..hehe. Er jo feilmargin der og, men du KUNNE sagt 39 og hatt feilmargin *grøss* Hvorfor bruke masse penger på det? Han kommer jo snart alikevel:) 3 dager igjen selv..nå kommer innspurten på oss som har "fulgt" hverandre i mange mnd... Skal bli gøy å lese fødselshistoriene:)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Koselig at det nærmer seg, syns jeg. Det er på tide nå! Har hørt mye om denne modningsakupunkturen, men har ikke kommet i gang med det selv. Jeg holder meg til bringebærbladkapslene mine jeg =) Ikke fullt så dyrt...hehe!!! Men håper du får resultater av akupunturen, Lisa si mamma! Og når jeg ser på kopien av svangerskapskortet jeg hadde med ELias, hadde jeg sf-mål på 36,5cm i uke 38 - det er like over det grønne feltet - han veide som sagt 4100 gram. Men som Molait sier...det trenger jo ikke ha noe si det der sf-målet. Denne gangen lå jeg på 34 cm ved fullgåtte 38 uker, så det blir jo litt spennende å se. De tror vel at denne snuppa blir noe rundt 4 kg hun også. Molait...heldiggris du som BARE har 32 i hodeomkrets da!!! For en drøm! Men i hvilken uke målte du det? Og åssen får de det til inni magen? Klem,
Molait Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 hehe ja eliasmams vi kan fint skravle midt i tråden til lisamamsen vi:) Har 3 dager til ul-termin i dag (5 til menstermin) Var på ul på onsdag. hmm altså 8 dager før ultermin. Blir i uke 19 eller 40 avhengig av hvordan man ser på det:) 40 i følge bim. 39+1 blir det vel. Men er feilmargin med hodemål og. Hun sa det kan plutselig være 35. Litt rart, kan det liksom være 29 og da eller?? Mener det må jo se snålt ut..hehe. Uansett kommer nok ikke et gigahode her og jeg er glaaaad til:)) Rart det kan være så mye feilmargin, for de måler jo hodet. Vekt regner de utfra en formel, men hode og linjalen har de jo forran seg:) Hvordan de får til hva inni magen?
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Ja, dårlig skrevet det der...jeg mente åssen de klarte å få målt hodeomkrets på babyen mens den enda er inni magen? Men det forklarte du jo egentlig uten at du skjønte hva jeg snakket om =) Enig i at det kanskje ville sett l itt rart ut med en baby på 4000-4500 gram og så et blittelite hodet på 29 cm - hehe...Men han kan jo plutselig ikke nå komme med et hode på 37 cm - så rundt en 34 er jo greit vel? Elias var 34, 5 og det er jo ikke så galt. Mange av mine venninner har vært oppi 37 og ei oppi 38...da kan man begynne å snakke om gigahoder!!! Grøss og gru, sier jeg bare! Jaja, tenk at det virkelig er så nærme som det er termin nå...deilig å tenke på, men litt vemodig også at det snart er slutt. På EN måte altså...mest deilig for at det sanrt er over...er klar for å få magen litt for meg selv igjen og slippe halsbrann og en sinnsykt tung mage å drasse rundt på hver gang jeg skal snu meg i senga!!! Tvi tvi, Molait - og måtte vi snart være i mål begge to - og alle de andre jentene vi har slått følge med i så mange måneder nå! Har vært koselig da =)
Molait Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 ja og er ikke over vettu!! for nå kommer DIB ) Han ble estimert til 3500, så tviler vel på om han blir mye mer enn 4000 da. Men om jeg går 2 uker over så kanskje. Hadde tenkt å føde til helga jeg da. Når har du tenkt å føde? Hmm, etter alle de kapsla å bedømme... nå?? hehe. Jo de måler slik de gjør ellers. Finner hodet og trekker den hvite "linjalen" ut i en sirkel. Dette gjør de noen ganger så de får mest mulig sikker mål. Evt. kan de og måle radius og diameter og ja, sikkert noe greier. Ved vektestemering bruker de hode-, mage- og lårbeinmål i en slags formel og vips-> så mye veier babyn din:) JA enig at det er litt vemodig. Blir jo å avslutte et kapittel. Tror dett er derfor det er så mye plager på slutten, for at vi skal bli så lei at alt vi vil er å føde:)
Gjest Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Hmm...SÅ dere to kupper tråden min, hva?! Fy så frekt!! Bare for å hive meg på diskusjonen, så var Lisa 37cm rundt hodet hun, men det gikk greit likevel det. Jeg ligger litt etter dere med terminen. Som sagt 14 dager igjen, men jeg har stooore planer om å føde i helgen jeg! Bare så det er sagt! Ja, jeg gleder meg også til fødselshistoriene. Rart, for det er ikke så lenge siden vi alle var sammen på bli gravid...
Molait Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 Nei, føles ikke så lenge siden egentlig. Eliasmams og jeg var jo og innom ufrivillig abort en stund. Og så har vi diltet etter hverandre gjennom 3 trimestre..og snart sitter vi vel på dib:) Vil bare poengtere at ejg er fus og juksing/sniking vil ikke bli akseptert og slått hardt ned på!! Joda ungen kommer nok ut uansett, men ble jo litt overasket da hun sa 32!! Men mest fordi jeg tenkte pygmèhode!! Skal til jm i morgen. Sjekker de modning sånn på slutten eller bare på overtid?
Duddlidu Skrevet 21. august 2006 #11 Skrevet 21. august 2006 Hei! Jeg er igrunn ingen ekspert, men mener at modningsakupunktur ikke nødvendigvis setter igang fødsel før tiden, men gjør prosessen kortere når den først er i gang Altså at åpningstiden og turen ned i bekkenet blir kortere fordi livmoren er mer moden og klar for fødsel. Så selv om du går over tiden, kan de 1000 kr ha gjort litt nytte for seg og ikke vært helt bortkastet
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 22. august 2006 #12 Skrevet 22. august 2006 Molait og Lisa si mamma; vi får bare la alle åpninger sprike (off, hørtes ille ut!!!) og håpe på at babyene snart ser lyset i enden av tunnellene våre!!! Har ikke k jent noe tegn til foranedringer etter overdosen i går...så så mye hjalp det. Nei, kan vi ikke føde etter tur da? Jeg blir gørrmisunnelig hvis jeg skal komme i mål sist altså...=( Neida...lykke til alle når det skjer!
Gjest Skrevet 22. august 2006 #13 Skrevet 22. august 2006 Ja, jeg har også hørt det om akupunkturen, så jeg håper jo det er verdt pengene! Molait og Elias mams... Hvis jeg får anledning til å jukse og snike meg til fødsel før dere, så kommer jeg til å gripe anledningen med åpne hender! Slag og spark etterpå, skal jeg heller tåle;) Jeg var også innom ufrivillig abort siden sammen med dere. Hadde MA i oktober2005. Men jeg skrev ikke så mye, var helt sikker på at jeg ikke ville klare å bli gravid igjen, så jeg trakk meg litt bort fra bim rett etter ma'en... Nå? Fikk dere mennene deres til å prestere i går da? Jeg fikk, og hadde kynnere heeele natten (har de fremdeles) Vet ikke om det var akupunkturen, sex'en eller begge. Merker i alle fall at kroppen jobber seg mot fødsel. Det er deilig! Jeg har gitt beskjed til mannen min at han bare må være klar med utstyret i helgen! Har han fått denne ungen inn dit, skal han pokker meg hjelpe til med å få ham ut igjen også
Herkules Skrevet 22. august 2006 #14 Skrevet 22. august 2006 Hei på dere, altså min lille Oskar har et perfekt hode på 32 cm i omkrets så det så!! Formelen for omkrets er pi*d dvs 3,14 * diameteren så det kan de jo bruke for å måle inni der altså. Vi rakk ikke noe modnings sex vi:) Var på middag hos en akupunktør som anbefalte dette med modnings akkupunktur mente jeg burde det ca 14 dager før termin jeg kom nok til å gå over tiden mente hun dette var dagen før vannet gikk he he Jeg var også innom ufrivillig a. før jeg flyttet over til bli gravid sidene Gleder meg til dere føder jeg nå Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå