*2 søte små* Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Har ikke møtt på noen andre enda.. Har nylig flyttet fra venner og familie i Østfold/Oslo til Brandbu og vil gjerne komme i kontakt med flere gravide på Hadeland! : )
Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Hei hei Line_sommerfugl! Jeg er Hadelending, og kommer fra Jevnaker, men bor på Gjøvik nå da. Så egentlig hjalp det kanskje deg ganske lite..... Hehe, men uansett- jeg er fra Hadeland! Du er opprinnelig fra Østfold? Hva har bragt deg opp til bondelandet da? Huff, skjønner godt du vil ha kontakt med noen, for det kan fort bli litt kjedelig og ensomt å komme til et nytt sted. Hvor langt er du på vei? Jeg er 14+4, og har termin i februar.
*2 søte små* Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2006 Hallo!! Gjøvik hjelper jo litt : ). Selvfølgelig den store kjærligheten som får folk til å flytte til bondelandet..Sånn er det når man forelsker seg i en odelsgutt. Og nå skal vi ha barn. Jeg er 13 + 4. Akkurat en uke mindre enn deg. Foreløpig termin 24.feb. Er formen bra eller? Skal du på treff i Gjøvik 7.9?
Gjest Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hei igjen! hehe, jeg tenkte meg jo nesten at det måtte være grunnen! Hvor gammel er du? Jeg er 24, og bor da på Gjøvik med min mann. Det er så rart å si mannen min enda, for det er bare 2 mnd. siden vi giftet oss, men det venner man seg vel til....hehe.. Formen er ikke helt på topp. Har fått så lavt blodtrykk, og fryktelig svimmel, men så lenge det ikke er farlig for babyen skal jeg ikke klage. Formen din da? Er treffet på Chaplin? Jeg har ikke vært på noen treff enda. Synes det er litt skummelt når man ikke kjenner noen, men litt av vitsen er vel å bli kjent med nye mennesker i samme situasjon. Skal du dit? Huff, jeg må tenke litt på det her altså.
*2 søte små* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2006 Jeg er 26,eller blir 27 i oktober. Gratulerer med tilstanden som nygift. Spennende å være nygift og gravid. Men du var vel gravid under bryllupet også du da? Sånn kan det gå.. he he Formen begynner å bli mye bedre. Har vært sykmeldt i hele sommer pga kvalme, men begynner igjen til uka. I 50 % tror jeg. Jobber nemlig i Oslo. Har ikke vært på noen treff enda jeg heller. Synes liksom jeg ikke har vært gravid nok om du skjønner. Tror treffet skulle være på en cafe på CC, men jeg er ikke så kjent så jeg vet ikke helt. Står mer om det inne på BiM treff sidene. Vet ikke om jeg skal..er vel egentlig bare å hoppe i det. : ) Er jo veldig fint å treffe andre som skal gå hjemme i et helt år.
Gjest Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 hehe, ja, jeg var nok gravid under bryllupet også, men det kommer i det minste i riktig rekkefølge da! Uff, kvalme og pendling kan jeg godt se for meg at er en dårlig kombinasjon. Jeg er sykemeldt nå pga blodtrykket og fordi jeg stadig er på nippet til å besvime, men satser på det blir bedre snart, for guuuud så kjedelig og bare være hjemme.Savner faktisk jobben veldig innimellom! Hva jobber du med? Jeg studerer egentlig markedsføring over nettet, og jobber fulltid i en klesbutikk her på Gjøvik. Vi kan jo tenke litt på dette med treffet da, for nå må vi vel snart være gravide nok. tihi... Prøvde klær her i stad, og det ble raskt stadfestet at jeg må på shopping! Men kjempegøy at magen endelig har begynt og vises da:)
*2 søte små* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2006 Jeg jobber som sykepleier på Radiumhospitalet..så det har vært mange grunner til å holde seg hjemme i sommer..cellegift, maaange pasienter, mye stress, kvalme og lang kjørevei, men det roer seg litt ned nå. (håper jeg)!! Jeg har kjøpt meg to mammabukser alt - trenger det nok egentlig ikke enda, men det er veldig behagelig. Har mye større mage på kvelden enn på morgenen. Var forresten hos jordmor for første gang idag, og hørte hjertelyden for første gang.. var kjempe spennende. Fant den med en gang. Kjedelig at du er så mye svimmel..var det i begynnelsen jeg også men nå er det bare av og til. Hvordan er jern nivået ditt? Og Hb?
Gjest Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 med en sånn jobb skjønner jeg godt at det er mye å ta hensyn til! Men kan du fortsette med dine vanlige arbeidsoppgaver i det hele tatt hvis det er mye fare for stråling? Åh.så koselig at dere har fått høre hjertelyden! Vi var hos jordmor for en uke siden, og det var så godt og endelig få en ordentlig bekreftelse på at faktisk er noen der inne! Jern nivået har de ikke sagt noe om, så regner vel med at det er bra da, og Hb var helt fin. Har hatt litt stoffskifteproblemer før, så nå har de tatt en masse prøver for å finne ut om det kan ha en innvirkning. Håper det blir bedre snart! Vi fikk London tur i bryllupsgave vi da, så imorgen reiser vi på bryllupsreise! Litt spent på kombinasjonen fly og svimmel, men bortsett fra det, så gleder jeg meg masse. Blir jo sikkert siste ferietur med bare oss to på en god stund, så vi skal nyte det skikkelig!
*2 søte små* Skrevet 26. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2006 Hei igjen! Du er vel på tur nå. Så koselig.. Jeg og sambo har begge bursdag i oktober og istedet for å ha to bursdagsfeiringer så har vi bestemt oss for å ta en storby ferie bare oss. Du får fortelle hvordan London var??!! Har faktisk aldri vært der. Ja jeg kan jobbe fortsatt - må bare ligge unna risiko pasientene. Dytter denne opp så du kan svare når du er her inne igjen!! Kos dere på tur.
go`gutten +go`jenta Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 hei line. Godt å se at vi er flere.jeg har flytta fra oslo til brandbu for 4 år siden er og er snart 13 uker på vei. Vet det ikke er så lett å bli kjent her så det er bare å si fra hvis du vil bli bedre kjent. Hvor i brandbu bor du?
*2 søte små* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2006 Hei!! : ) Så fint at vi er flere her inne. Hadde vært supert å bli kjent med noen som bor i nærheten. Tenker på å gå et år her alene med babyen uten å kjenne noen som er hjemme på dagtid : ) Jeg bor på Bleiken sammen med sambo. Han er odelsgutt - derfor jeg har havnet her. Ser du er 13 uker - nesten samme som meg. Jeg er 14 + 4 idag. Hvor bor du?
go`gutten +go`jenta Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 jeg bor rett før marka feltet. ved tomtesvingen. Er sykmeldt om dagen så jeg går bare her hjemme. Grinakerlinna 54 bor.Et gammelt hus..
*2 søte små* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2006 Vi også bor i et gammelt hus, men sambo har total renovert det så nå er det nesten som nytt. Jeg har også vært sykmeldt - i hele sommer faktisk. Veldig plaget med kvalme, men begynner på jobb på fredag 70% til å begynne med. Hva jobber du med?
go`gutten +go`jenta Skrevet 28. august 2006 #15 Skrevet 28. august 2006 jeg jobber i barnehage på jaren. trulserudenga heter den. Hva jobber du med? jobber du her på bygda eller pendler du? Har dere flere barn eller det første mann? vi har en gutt på 4 1/2 år fra før. Jeg er ellers 29 år og oppvokst på høybråten i oslo.
*2 søte små* Skrevet 29. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 29. august 2006 Jeg jobber som sykepleier på Radiumhospitalet, så jeg dag pendler med bil. Derfor jeg skal begynne litt redusert nå 70%. Det kan bli litt slitsomt med turnus jobbing itillegg til så lang kjørevei. Dette er nr 1 for oss, så alt er veldig nytt og spennende. Jeg er 26 (27 i oktober) samme med sambo. Hvorfor flytta dere til Brandbu??
go`gutten +go`jenta Skrevet 29. august 2006 #17 Skrevet 29. august 2006 vi flytta til brandbu fordi vi ønsket oss et hus med hage og ikke bo i en blokk. Fordi vi begge er vant til å bo i enebolig, og fordi vi har dyr. Mannen min har en hytte som ligger på tingelstad , som vi har brukt masse i helgene og svigrinna mi er oppvokst her. Så vi har til brakt en del tid her i helgene og trivdes veldig godt her. Vi hadde ikke råd til noe hus i byen , og fant ut at en times kjøre tur ikke var så ille. Mannen min jobber på grorud så han pendler, jeg var så heldig at jeg fikk meg jobb her etter ca1 år.
*2 søte små* Skrevet 31. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 31. august 2006 Hei igjen. Har vært en tur hjemme hos foreldrene mine i Mysen. Ja det er veldig fint her. Glad for at mine barn skal vokse opp her istedenfor Oslo. Var ganske lei all asfalten, veiarbeidene, dårlig parkeringsmuligheter osv da jeg flyttet. Har fått tilbud om jobb her jeg også, men da jeg fant ut at jeg var gravid så tenkte jeg at det er greit å beholde den gamle jobben til jeg skal ut i permisjon. Hva slags dyr har dere?
go`gutten +go`jenta Skrevet 31. august 2006 #19 Skrevet 31. august 2006 vi har bare en hund og to marsvin. Er veldig gla i dyr. Hvor har du fått tilbud om jobb? Det finnes nok en jobb til deg etter permisjonen også, deet er mangel på sykepleiere overalt. Jeg er også gla for at barna mine skal vokse opp her, alle har bedre tid til hverandre og ikke minst mindre stress enn i byen. Men det er godt å ta seg en tur hjem innimellom. Jeg har liggi rett ut i de siste dagene så jeg har ikke orket å sitte ved pc heller. HAr vært forkjøla nå, slipper ikke unna noe om dagen. Hvor skal du føde? jeg har valgt ringerike , fordi det er nærmest alle. Men har sagt at hvis jeg føder for tidlig denne gangen også skal jeg til ullevål, og ikke lillehammer. Kjenner du noe liv?
*2 søte små* Skrevet 31. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 31. august 2006 Kjedelig å bli forkjøla itillegg til alt som følger med magen. : ) Jeg har ikke kjent liv enda - ikke som jeg helt sikkert kan si at er babyen. Har du? Vi har også hund - en labrador på litt over ett år. Skal iallefall på ultralyd på Hønefoss og har også egentlig tenkt til å føde der når tiden er inne. Har jo også alle mine i Oslo og Østfold så det er nærmere dem enn Gjøvik, og for oss er det jo samme avstand enten hit eller dit. Tror jordmor egentlig var mest gira på Gjøvik, men vi kan jo velge.
go`gutten +go`jenta Skrevet 31. august 2006 #21 Skrevet 31. august 2006 jeg har gått til utredning hos en gyn. som holder til på gjøvik og henne ville nok også ha meg dit, men vil helst til hønefoss. På hønefoss har de abc avdeling hvor familien kan være på et eget rom . Tror det er noe alla hotellet som er på ullevål. Der bodde jeg noen litt over en uke sist og syns det var veldig deilig. Tror jeg kanskje kjenner litt liv(bobling) innimellom. Har blitt ganske stor over magen alt. Må bruke mamma klær snart, bruker kun joggebukser nå.Jeg så de første sparkene på magen i uke 19 sist og det er en helt utrolig opplevelse. Kan nesten ikke vente.. Kunne bare sitte å se på maven min hele dagen.. Bare gled deg.
*2 søte små* Skrevet 31. august 2006 Forfatter #22 Skrevet 31. august 2006 Har sett brosjyrer fra Ringerike og det ser veldig fint ut. Ikke at det hjelper så mye der og da. men jeg tror kompetansen er like bra der som Gjøvik og hvis vi kan velge. Bestemmer meg helt etter at vi har vært der på ultralyd 26. september. Har fått ganske stor mage alt jeg også - det synes veldig godt. Har måtte kjøpe noen mammabukser - mye mer behagelig enn å åpne knappene i de vanlige buksene mine. Gleder meg veldig til de første sparkene. Jordmor sa at jeg skulle legge meg ned på sofaen en halvtime etter middag og kjenne godt etter, men det er litt vanskelig når man ikke vet hva man kjenner etter. Skal du til jordmor her?
go`gutten +go`jenta Skrevet 31. august 2006 #23 Skrevet 31. august 2006 de første sparkenene ser du tydelig, når du ligger . sånne små buler som stikker ut på magen. Jeg skal ikke til jordmor, pga at legen vil ha meg til kontroll hver måned og passe på meg litt ekstra denne gangen. Har tendenser til å få svangerskaps diabetes, noe jeg fikk de to siste ukene med første mann. Og han er også 6-7 uker fortidlig født noe som gjør at legen skal ta fastende blodsukker på meg hver måned og følge vekt. Og når desember kommer skal jeg etterhvert på flere ultralyder for å skjekke om mormunn gir etter . De vet ikke hvorfor jeg fødte så tidlig sist, så de følger nøye med nå, for å unngå at det skjer nå også..Men føler meg trygg på den legen jeg har nå. Skal en tur til oslo neste uke og skal se etter noe mamma klær da. Det blir spennende. Jeg skal på ultralyd 4 oktober. Kan nesten ikke vente. Sakl du vite hva det er?
*2 søte små* Skrevet 1. september 2006 Forfatter #24 Skrevet 1. september 2006 Gleder meg veldig til de første sparkene!! Har akkurat kommet hjem etter min første vakt på jobben siden midten av juni. Det var veldig slitsomt : ) Er vant til å ha tre fire pasienter og løpe hit og dit, men det begrenset seg veldig idag. Må nok trappe litt ned på forventningene. Men det var deilig å gjøre noe fornuftig igjen. Jeg er gla så lenge jeg klarer å jobbe. Skjønner at du blir oppfulgt ekstra. Betryggende for deg også. Hvor går du hos lege? Jeg er på Jaren legesenter. Helt OK. Ja vi vil veldig gjerne vite hva det er - har ingen magefølelse den ene eller andre veien heller. Skal dere?
go`gutten +go`jenta Skrevet 1. september 2006 #25 Skrevet 1. september 2006 jeg missunner deg å jobbe, men vi som er gravide hos oss fikk beskjed om at vi ikke fikk begynner å jobbe mer en max 50 % etter å ha vært sykemeldt. Jeg skal tilbake i 12 times uke etter den 17, håper jeg. Det var mer en nok sa legen. Jeg går på gran. Det er kjempe bra der.. Vi fikk vite at sønnen vår var en jente i uke 18 sist med 95% sikkerhet. Men så feil kan de ta. Jeg følte heller aldri at det var noen jente. Jeg tar pendel og den viste gutt hele tiden og de på legekontoret sa det var en gutt.. Hadde ikke kjøpt noen klær så det gjorde ingen ting. Bare en veldig gla pappa som ønsket seg så veldig en gutt. Nå viser pendelen en jente , men har ikke følelse på noen av delene. Men skal vite det hvis de 100% sikre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå