Gå til innhold

Hvordan vite at spiren lever?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan sklal man vite at spiren lever? Jeg har ingen symptomer, bare en positiv graviditetstest. Den tok jeg for flere uker siden. Har vært på første svangerskapskontroll, men her ble det bare utfylling av papirer. Legen sa at blodprøven vi tok bare skulle konstantere on jeg hadde hiv eller ikke.

Hvordan skal jeg vite at det vokser som normalt inni meg?

Vil jo oppdage om jeg begynner å blø, men hva om jeg får MA. Lege lo bare av meg, og sa at dette var jo så skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kun en blodprøve som måler HCG nivået ditt vil vise om du er gravid eller ikke. dette er ikke standardprøve å ta. ellers må du vente til du kjenner liv eller ultralyd.

En del av det å gå gravid er at man må stole på at kroppen gjør det den skal. i de aller aller fleste tilfeller går dette helt fint, de gangene det ikke gjør det er det oftest at fosteret ikke er levedyktig og det er også en del av naturens gang.

Forsøk å slappe av og nyte de spennende ukene som ligger foran deg.

og husk i de fleste tilfeller går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på kontroll førstegang SKAL legen ta en bodprøve for å påvise graviditet...

De må jo også ha bevis for at du er gravid:)

Ja prøv å slappe av:)

Jeg selv var på UL veldig tidlig for å finne ut hvor langt jeg var på veg, å da var jeg i 4 uke.. så de så ikkeno foster bare en fortykket livmorslimhinnevegg som den blir ved graividitet.

Nå er jeg i 12 uke å vet egentlig ikkeno om hva som skjer inni meg annet enn at jeg har vært fryktelig kvalm!

Er utrolig spent på UL om 1mnd.. :)

det beste vi kan gjøre er å slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i akkurat samme situsjon som deg... kjenner ingen verdens ting..

så jeg bestilte med noen flere gravi-tester på billigtester.dk, også tar jeg en sånn i ny og ne for bare liksom å se at jeg er gravid... hehe.)

litt gal må man få være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet akkurat hvordan du har det...Tenker på de hele tiden nesten jeg.... Går jo også med to jeg da så har jo lest også at risikoen er større da....Var veldig kvalm og trøtt i begynnelsen.... Merker at jeg blir fort sliten nå også. Men virker som kvalmen har gått over litt....Men må si selv at jeg er veldig spent på hvordan de har det der inne og sånn.... Er de vokst noe særlig ++ men men vi må jo bare stole på kroppens signaler... Og vente til den første kontrollen!!! Godt og vite at det ikke bare er meg med disse tankene...Trur så si alle førstegangs gravide er litt engstlige der...

Lykke til fremover da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...