BusyBee Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Sønnen min ble født 4 uker for tidlig i forrige svangerskap, i uke 36. Nå er jeg 28 uker på vei og er livredd for å føde for tidlig denne gangen også. Det gikk jo fint med min sønn å bli født 4 uker for tidlig (han var nesten 3 kg, men måtte ha litt pustehjelp første dagen og ble 17 dager på sykehus før vi fikk dra hjem pga. streptokokk B infeksjon), men nå er jeg redd for å føde alt for tidlig, dvs. nå snart... Flere med samme følelse? Jeg har vært sykemeldt i 2 uker nå pga. mye kynnere og vondt i magen, og skal til legen i dag for oppfølgingstime. Tenkte å be om 50% sykemelding videre. Jeg liker absolutt ikke å sykemelde meg (er jo så pliktoppfyllende, da...), men synes det er så ekkelt å gå rundt å bekymre seg hele tiden for at fødselen skal starte. Jeg har det veldig travelt på jobb. Har hatt et par kvelder med vondt i korsryggen, og har vært utrolig redd for at det var fødselen som var i gang. (Fikk alle smertene i korsryggen ved forrige fødsel.) Jordmor sa det ikke nødvendigvis var noe som tilsa at en skulle føde for tidlig andre gang dersom en fødte for tidlig første gang, men om en fødte for tidlig med nr. 2 også, så var det veldig stor sjanse for at nr. 3 også skulle bli født for tidlig... Er det andre fødte for tidlig første gang og som også fødte for tidlig andre gang?
inger l Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Hei... Jeg har fire barn og alle mine har kommet føre tiden!!! Alt fra 16 dager til 6 uker. Jeg veit jeg kommer til og føde føre tiden denne gangen også...Har veldig mye kynnere og trykk ned i magen... Er bare 31+6 så jeg håper han ikke kommer før om 3-4 uker enda!!! Du trender som sagt ikke og få noe før fordi din første kom før... Lønner seg vel og ta det litt med ro for og ikke fremprovosere noe... Få en sykemelding du og ta det med ro,er jo alltid en risiko for og få før når en har født føre tiden.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå