Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. august 2006 #1 Del Skrevet 21. august 2006 Vi var jo som noen av dere har fått med dere hos fastlegen på torsdagen,og han var rød i halsen,men hadde ikke noe høy CRP så det var ikke bakterie,så kunne ikke behandles med antibiotika,så i helgen har hosten bare blitt verre å verre,og spesielt om natten,han ligger oppå en pute,i vår seng,og er potte tett i nesen,og i halsen,så vidt han klarer å puste gjennom munn. Så igår ringte jeg legevakta og fikk komme til time der i går kveld. Det legevakta kunne si var at han ikke er tett/surklete i lungene,men i halsen, pga. noe lymfekjertler... (tror det var det han kalte det,var ikke mandlene) er hovne,så han klarer nesten ikke spise eller drikke særlig mye. Så det eneste vi kunne gjøre,siden CRP ikke var høy nå heller,var,hvis han våknet i løpet av natten og var tett,eller hostet masse og ikke fikk opp slimet,var å sette oss foran kjøleskapet eller fryseren med han på fanget,slik at han fikk den kalde dampen i seg. Spurte også legen om vi kunne gi han efedrin,siden vi har fra en annen gang han hadde skikkelig hoste,og fikk beskjed at det skulle vi bare gi han,helst på kvelden rett før leggetid. Han fikk i går kveld like før han la seg,sov i vår seng,oppå en pute,og sov ganske så godt i natt,var våken 5-6ganger,men det er ingenting i forhold til de andre nettern. Vi har også en slik nesesuger,så sugde ut det vi fikk av snør og slim fra nesen før han la seg igår,og tror det hjalp også,og det syntes han var kjempemorro,vær gang vi fikk tak i noe snørr,så kom det en lyd fra nesesugere,og da lo han godt:) Så lå han ved siden av med,under vinduet,så fikk luft hele tiden,tror det hjalp godt på også=) Så nå er han i barnehagen,legen sa at han fint kunne gå i barnehagen så lenge han orket selv,og har vært der i ca.1time nå,har nettopp kommet hjem,og skal ordne meg til å dra opp på skolen om ikke så lenge. For i dag er jeg blitt student igjen:) hehe=) bare 3år siden sist da,så kan bli spennende dette ja=) Mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6006150-april-idag-begynner-jeg-p%C3%A5-skoleog-ig%C3%A5r-var-vi-hos-legevakta-med-lillegutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 21. august 2006 #2 Del Skrevet 21. august 2006 Stakkar Simen. Han får det skikkelig når han først blir litt forkjøla. Travlet for dere når han er syk, men godt at dere fikk sove i natt. Måtte smile litt da eg leste at han ler så godt når dere holder på med den nesesugerern. Godt det da, at det er moro og ikke helt pyton. Spennende som student vil eg tro ja. Kose deg på skolen du i dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6006150-april-idag-begynner-jeg-p%C3%A5-skoleog-ig%C3%A5r-var-vi-hos-legevakta-med-lillegutt/#findComment-6006244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. august 2006 Ja,måtte smile litt i går når vi skulle ta ut snørret,han lo godt,kilet sikkert eller noe. Samme da han skulle ta CRP prøven hos legen i går,og på torsdag hos fastlegen,da strekte han frem peikefingeren og var klar,men de skulle ha langfingeren,men gikk bra det også,skreik ikke eller noe når de stakk,men grein litt på nesen når de skulle klemme ut blodet. Og det har han IKKE fra meg,for jeg hater sprøyte,uansett om det bare er et lite stikk i fingerre,kaldsvetter og blir neste kvalm. Så det har han nok fra pappaen ja,han er blodgiver og synes ikke de sprøytene der er så ille...det er jo kjempestore..synes hvertfall jeg hehe=) Gleder meg faktis litt til å starte på skole igjen=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6006150-april-idag-begynner-jeg-p%C3%A5-skoleog-ig%C3%A5r-var-vi-hos-legevakta-med-lillegutt/#findComment-6006351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå