Anonym bruker Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 hei! var ferdig med bachlorgraden min i vår.. i år tar jeg bare opp igjen fag, noe som tilsvarer deltid.. og får bare lån og stipend som en deltidsstudent.. er gravid og jeg får barn til sommeren, kan jeg da melde meg opp til et fulltidsstudiet for neste år slik at jeg får fullt stipend og lån mens jeg går hjemme?(bare at lånet blir gjort om til stipend) vet mange gjør det.. men vet man må ha hatt støtte fra lånekassen de 6 siste mnd.. jeg har jo det, men kun deltid.. det jeg lurer på er om det har noe å si? vil jeg bare få deltidsstøttee siden det er det jeg har hatt det de siste seks mnd, eller vil jeg få fullt siden jeg melder meg opp til et fulltidsstudie? trenger svar!! håpløst å komme gjennom hos lånekassen om dagen!!!
solstråle :) Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Melder du deg opp til et fulltidsstudie, vil jeg tro du får fullt stipend også. Tror ikke det har noe å si at du er deltidsstudent nå, eneste kravet er jo at du har fått støtte fra lånekassen de siste 6 mnd, og det har du jo da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå