Gå til innhold

Er det bare meg som er litt redd for Oslo???

Anbefalte innlegg

Eller er det kanskje flere av dere Oslo-boere som er litt nervøse for å bevege dere ute etter middagstider?!? Synes liksom stadig det er voldtekter,skyteepisoder,ran o.l her i hovedstaden. Selv tørr jeg ikke gå ut alene etter kl.19,og selv sammen med mannen min er jeg litt redd dersom vi går ute på kvelden.

Legger til at vi bor like ved sentrum,så dersom vi skal på kino,ut å spise,på kiosken osv,så må vi nesten gå midt nedi byen... Liker ikke det, jeg:-(

Kommer ikke fra Oslo opprinnelig,men fra en liten by,så er vel en smule prega av det trygge småby-livet,hi-hi:-) Er jeg overhysterisk????

Fortsetter under...

Forstår deg godt jeg! Bodde selv midt i Bergen sentrum et år og å bevege seg ute på kveldstid da i helgene var et mareritt, var ofte jeg fingte min mann (da sambo) og ba ham møte meg og følge meg hjem. Liker IKKE byer noe særlig, og i hvertfall ikke på kveldstid. Nå bor jeg langt ute i gokk og trives egentlig veldig godt med det gjevnt over.

Skjønner deg kjempe godt. Det begynner jo å bli så mye rart rundt om. Før var det jo bare noen narkofolk som du hørte om som tuslet rundt i Oslo å ba om penger.

Jeg bor ikke i Oslo, men på bygda oppe i Møre og Romsdal, og det har jo aldri vært farlig å bevege seg ute i byene her oppe før, men nå begynner det jo å bli ille her også.. Folk blir jo banket opp uten grunn til blodet flyter også her.

Syns det begynner å bli skumle tilstander rundt om i Norge jeg.. Lille Norge som var så trygg for noen år siden. Nå er det jo nesten slik at man skyter naboen fordi hunden bjeffer, eller man klipper plena på en søndag formidag...

Er virkelig glad for at jeg bor på landet.

Men føler med deg. Må være helt grusomt å ikke føle seg trygg i nærheten av der man bor.

Jeg HATER Oslo sentrum... Klarer ikke å gå der alene på kvelds tid.

Var på byen en gang. Mens jeg ventet på at sambo skulle møte meg på det stedet jeg var på så så jeg en gutt/mann bli slått rett ned av en annen. Han som slo løp to ganger forbi meg.=o( Var temmelig nærvøs ja...

Det er så vidt jeg tør å gå der om dagen også...

Skal dit om noen timer. Har legen min ved rådhuset=o(

Skal ha med sønnen min da, men han er jo snart 3...

Hei!

Tror nok du ikke har så mye å være redd for. Jeg jobber midt i sentrum og går ofte alene på kveld/natt og aldri opplevd noe som kan oppfattes som farlig. Jeg ville kanskje holdt meg bort fra området rundt Oslo S om kvelden/natten,men hadde ikke vært redd andre steder. Bruk sunn fornuft og ikke bland deg bort i krangler etc.

Det er media som "hauser" opp hvor farlig ting er. Sjansen for å komme i en trafikkulykke er MYE, MYE større og de fleste er vel ikke redd for å sette seg inn i en bil.

Tvi tvi!

Hjelper jo ikke det som skjedde i går,akkurat! Nei,blir nok mye dritt i tida fremover,særlig når denna gjeng-rivaliseringa blomstrer opp igjen. håper bare det er falsk alarm...

De narkomane er jeg derimot ikke særlig redde for,de fleste er veldig greie,og de er stort sett bare uberegnelige når de ikke er påvirka,når de har satt et skudd eller røyka er de som regel harmløse. Har selv en i nær familie som ruser seg på heroin,føler meg ganske trygg på de,altså.

Er mest redd for voldtektsmenn og disse gjengene. Husker en film som var tatt av et webkamera,der en som skulle utføre et opptaksrituale stakk en tilfeldig forbipasserende i magen med kniv,på Karl johan midt på dagen... Uff,ikke noe gøy å tenke på.

Annonse

Ja, er jo det jeg mener, at før så var det bare de narkomane, og de er jo nok så harmløse.. Men nå er det jo så mye F...skap at det er helt utrolig. Og det sprer seg jo til resten av Norge også.

Men skal jeg prøve å gi et lite råd, så er det å prøve å la være å tenke på det.. Tror det blir bare verre for deg selv da.. :)

*trøsteklemmer*

Jeg er overhodet ikke redd. Jeg går selvsagt ikke i mørke gater midt på natten, men ellers føler jeg meg kjemptrygg i Oslo. Har bodd i flere europeiske storbyer, kanskje derfor? Det er mye farligere andre steder. Synes Oslo er en koselig liten langsbyg i forhold! Og trives kjempegodt akkurat pga dette! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...