titt-84 Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 i dag er jeg 12uker +1 dag. men når jeg skrev terminen jeg fikk av legen, her inne når jeg registrerte meg, så fikk jeg 13 uker. hmmz.....hvordan går det? så det jeg egentlig lurte på er,jeg leser om så mange som kjenner livmoren, at man kan se magen osv.... jeg er ganske rund i formene fra før av, men merker når jeg stør at det er veldig hardt over skambeinet, men ikke når jeg ligger, da er det ikke sånn... er jeg veldig unormal nå? eller er det flere som ikke blir sånn så tidlig? hilsen meg:)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 For du er I din 13 uke. Altså, 12 fullgåtte uker og en dag... Og det derre kjenning av livmoren og sånn vet jeg ikke så mye om egentlig.. Jeg vet den er der, det er vel det... Men har hørt at min livmor går heeeelt opp til navelen nå...hehehe... Så ja, om du er litt hardere sånn rett over skambenet så er det livmoren....tror jeg..
titt-84 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2006 hehe, okey:) da henger jeg med igjenn:)takk:) kan ingenting om livmoren, men har bare lest at mange merker den når man ligger, men da føler jeg at min har veldig go plass inni der for det er mye mykere når jeg ligger enn står...det var det jeg syns var veldig rart:) men jeg får vel babymage etterhvert jegog:)
Gjest Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Ja, det er desverre sånn for noen av oss at den fine babymagen lar vente på seg...:-) Jeg er i uke 20. og det er vel egentlig fortsatt ikke noe stor mage på gang, begynner bare å bli litt mer utstående. Prøvde også å kjenne etter livmora rundt uke 12/13, men kjente igrunn ingen ting. Det var først i uke 17 at jeg så den som en ekstra bul på magen når jeg lå på ryggen. Den er høyere oppe hvis blæra di er full, så hvis du prøver å legge deg ned en gang du må veldig tisse, så kanskje du kjenner den :-) Min lille "babykul" forsvinner nemlig langt ned igjen etter jeg har tissa, og da blir den nesten borte igjen. Lykke til:-)
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Jeg har bare utstående mage... er i min 13 uke nå. På jobb ser "alle" på magen min, men tenker helt sikkert på "jøss så ho har lagt på seg i ferien!" Hehe! Gleder meg til å få babymage...
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Vet ikke hvordan det går jeg, men merker iallefall når jeg ligger på ryggen, så er magen liksom hard fra skambenet og opp til navel, så det er sikkert livmoren... Men en ting er sikkert,....livmora ER der..:)hehehe... Har du vært på noen UL enda eller? Min mage varierer på størrelse nå den. Noen dager tror jeg babyen står på tå med bena plantet i ryggraden min, med hode ut i magen min. Kjennes sånn ut også, at den ligger i en merkelig stilling. Mens andre ganger kan jeg ha på meg klær og lett skjule at jeg er gravid.... I dag føles den enorm ut.... Men fikk "skryt" av noen i helgen for at den var "liten og søt" for en som er seks mnd på vei om en uke. Er da 21+2 i dag jeg da.. Vil egentlig ha ut babyen snart..
titt-84 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2006 hei hei:) tusen takk for svar alle sammen:) ul har jeg vært på , sist i uke 9+2. lillenurket klarte og komme med pergo, så jeg har en pergo spire i magen min;))) jeg har pcos... noe som gjør meg litt beskymret da vettu... men det er nok sånn at ikke alle får den kulen på likt, jeg merker det jo godt når jeg står, den kommer nok når jeg ligger og etterhvert:)håper jeg:) tusen takk igjen for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå