Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet klokken 04.55 av at magen knøt seg skikkelig. Kan nesten beskrives som "gode, gamle menskramper" med ryggvondt i tillegg. ti minutter sener kommer en ny. Slik har det holdt på nå de siste timene, noe varierende i styrke. De er vonde, men helt overkommelige. Har hatt en del kynnere de siste dagene, og de kjennes ikke ut slik som dette i det hele tatt. Disse smertene sitter mer i selve "underlivet" og ryggen enn hele magen. Er dette "the real thing" eller er det bare maserier mon tro? Hva er egentlig forskjellen på maserier og vanlige rier?

Håper noen har gode råd til en litt rådvill 1.gangs:-)

Hadde forresten mens termin i går, UL termin er 29.aug.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det like ens som deg, og jeg fikk beskjed om at det var modningsrier... men for all del: det kan godt være rier! Men hvis det er rier bør de vare bortimot 1 min. De bør også øke i intensivitet og styrke utover dagen.... hvordan går det nå da? Håper du er i gang da!

Skrevet

Hei!

Joda, det har tatt seg opp litt faktisk... Blir vondere og kortere i mellom. Ca 8 min nå... Men lengden varierer noe. De "lengste" varer over et minutt...

Prøver å ikke "ta helt av" og heller være forberedt på at de kan avta... Hører jo om mange her som går sånn i flere dager.

Hvordan går det med deg? Har de tatt seg opp? Når har/hadde du termin?

Skrevet

spennende!! håper det er skikkelige rier!! jeg har hatt slikt i opptil mange episoder nå, og jeg har ikke det aller minste tro på at jeg noen gang kommer skikkelig igang, men siden dine tar seg opp nå, så kan det jo godt være at kroppen din er klar!!

Skrevet

Jeg tror du har rier! For mine har aldri tatt seg skikkelig opp... jeg har termin i dag faktisk. Helt stille her nå...ikke en eneste kynner en gang...

Var hos den teite jordmora mi nå, som ikke vil sjekke modning...så jeg aner jo ikke hvor langt jeg har kommet liksom, og om disse modningsriene har gjort noen nytte. Håper det ikke avtar for deg da, det tror jeg ikke.... lykke til - og husk og oppdater oss :)

Skrevet

Fortsatt 10 min +/- mellom, men de blir så desidert vondere! Begynner faktisk å få litt problemer med å puste meg gjennom de.... Tror nok det er noe på gang nå altså, for nå har det jo vært sånn i 9 timer.. Håper de kommer litt tettere snart. Siste ting til bagen er i allefall pakket, så jeg er klar!

For å komme med en liten oppmuntring til dere så har jeg nesten ikke hatt noen "forvarsler" i det hele tatt, før dette plutselig startet i dag tidlig! Så ting kan skje når som helst...

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Så BRA, LA 76 *20.08.06*!!!!! Da er du i gang... og tuuuusen takk for oppmuntringen, det hjalp faktisk. Har jo forsåvidt tidvis kraftige kynnere og vondt i korsrygg da, så det er jo små tegn...men slimpropp og blod har jeg ikke sett noe til i hvertfall. Åh, så spennende det må være for deg nå. Er det første barnet ditt? Masse lykke til videre - husk og pust :)

Skrevet

ÅÅÅÅ, misunnelig nå ja =)

Lykke til, vi heiier på deg :o)

Som skrevet over her, husk å puste, dette blir sååå bra!

Nå er det mye føding på gang her inne altså - eller kanskje jeg bare legger merke til det fordi jeg er over termin selv, hehe.

Er klar med flagg og fanfare til du kommer tilbake i allefall!

Klem

Skrevet

så kjekt å høre at noen av oss kommer igang!! utrolig spennende!! gleder meg på dine vegner:-) du har så utrolig mye kjekt å se frem til!!

lykke lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...