Gå til innhold

Legen sier sf-målet er ALTFOR høyt i forhold til termin...

Anbefalte innlegg

I uke 24 var mitt sf-mål 24 cm. Noen som gidder skrive inn sitt i noenlunde samme uke så jeg kan sammenligne?

Er nå iflg UL termin i uke 26, og syns jeg kjenner sparkene mye høyere enn jeg "skal" iflg div. beskrivelser på nett. Får noen reale spark oppi ribbeina allerede.

Flere som gjør det?

Fortsetter under...

jeg ligger 2 uker høyere en jeg skal. legen min sa at han trode UL terming var feil.

han sa også at om man ligger veldig mye forhøyt så kan det være grun til og tro at det er tvillinger.

om kurven ikke går rett så kan det være formye foster vann.

det var det han sa til meg.

Jeg hadde ganske høye SF-mål forrige svangerskap. Lillejenta var ikke særlig stor da hun kom ut, men jeg hadde MASSE fostervann. Dessute har jeg kort, svai rygg og framoverliggende livmor, jeg bar hele greia rett fraover, så det sier seg selv at målene ble litt høye :)

kan jo hende de overså den ene på UL. har skjedd før det ;-)

men om kurven din går i en jevnt linje så trenger du ikke beskymre deg for at det er noe galt i værtfall.

dama til brodern lå på toppen som fullgodt i uke 26. men er ikke noe galt forde og der er det en jente.

tror ikke du skal beskymre deg :-)

Annonse

Jeg ble målt til sym-fun i uke 21, som 24cm. Det var på legevakten, og lurer på om det i det hele tatt kan stemme. Var i uke 21 det såvidt begynte å bli synlig. Er 23 fullgåtte nå,og denne uken fikk jeg ikke lenger lukket den øverste knappen på buksene mine.

Spent på jordmors mål i morgen kan man si. Jeg VET når jeg ble gravid, så kan ikke komme og si at jeg er lenger på vei i alle fall. Kun lagt på meg 2kg, så kan ikke si at ungen har blitt "feit" ennå heller.

Såpass tidlig som rundt uke 21-23 har nok ikke kiloene så mye med ungen å gjøre. Det går fint an å gå NED i svangerskapet men likevel føde en stor unge - eller gå opp mye og få en "normal" størrelse unge. Rundt uke 23 veier ikke knøttet mer enn ca en halvkilo uansett.

SF-målene har som jeg nevnte over å gjøre med blant annet følgende faktorer: hvordan man bærer, om man har framover- eller bakoverliggende livmor, magemuskulatur, kort/lang rygg, svai rygg osv.

22+6, og lå på 24cm, noe som også var godt utenfor kurven OG det grønne feltet. Jeg får hele tiden kommentarer på at jeg har liten mage, bare en lite bulk, men ligger altså utenfor normalen.

Jeg også får kommentarer om at magen er liten, men allikevel havnet jeg for høyt på SF-målene. Nå sa forsåvidt legen min at de burde gjøre noe med den kurven, fordi alle havnet utenfor(over), så den er rett og slett utdatert. Nordmenn har jo blitt større de siste årene..

Annonse

Jeg er 24+2 på onsdag, og skal på kontroll da - så vet ikke enda.

men i uke 20 var SF-mål 20, og det var langt utenfor hele det grønne feltet.

Jeg er annengangs, var gravid for 2 år siden, venter gutt, og har morkaken på fremsiden - så regner med dette er medvirkende årsaker til at jeg er "stor" ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...