Gå til innhold

er det jeg som teller feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen min sier at jeg er i uke 26

mens når jeg logger meg inn her så står det 27 uker.

er jeg den enste som har 2 uker og forholde meg til??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei du teller ikke feil. Det er du og legen som har rett. Slik er det til meg også. Her inne står det at jeg har kommet lengre enn det jeg egentlig har... Hør på legen din du. Informasjonen her inne bør en ta med en klype salt, for disse nettsidene blir sjelden oppdatert av fagpersonell.

Skrevet

Du er fullgåtte 26 uker, men har begynt på din 27. Altså du er i uke 27 når du er fra 26+0 til 26+6.

Skrevet

Ja det vil si her inne er jeg i uke 16. Legen min sa uke 15. Det vil si jeg er 15 uker og 3 dager på vei. Så det vil også da si at jeg er 3 dager på vei i min 16 uke.

2 måter å rekne på...

hehe forstår du :o)

Skrevet

så skal jeg bytte over til 3 trimester når legen sier at jeg er i uke 29, eller når sidene her sier jeg er i uke 29??

Skrevet

Enkel sak egentlig. Jeg er 20 uker på vei, men i min tjueførste uke. Jeg er fylt 26 år, men godt inne i mitt tjuesyvende. Andre verdenskrig foregikk på nittenhundretallet, men samtidig i det tyvende århundre.

forvirrende, men ikke feil :)

Skrevet

ja jeg har begynt og forsåt konseptet. men forstår ikke dette:

så skal jeg bytte over til 3 trimester når legen sier at jeg er i uke 29, eller når sidene her sier jeg er i uke 29??

Skrevet

Når legen sier du er i uke 28, betyr det at du er 28 uker og 0 dager. Altså 28 fullgåtte uker, og på vei til din 29.uke. Derfor sier bim at du er "i din" 29.uke. Du tilhører 2.trimester til og med uke 28.

Altså 28+0 --> når legen din sier at du er 28 uker på vei. Og da vil bim si at du er i din 29.uke.

Det er sinnsykt forvirrende, men man kommer heldigvis inn i det etterhvert. Ble rimelig irritert i begynnelsen, for skjønte ingenting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...