chilli jenn Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 Huff,blir så frustrert av denne eksemen som aldri blir bedre. Lille pia på 1,5 år har hatt eksem siden ho var 6 uker. Ble innlagt på sykehuset da,siden det dekket hele kroppen å de var litt usikre på om det var atopisk eksem. Fikk god opplæring i smøring og kortison bruk. Ble bedre,men er enda ikke bra. Å no er det verre enn noen gang. Var på kontroll for en mnd sia,smører nå med Elocon hver dag 1 uke,så annenhver dag en uke,så apolar hver dag en uke,deretter annenhver uke. Men med en gang vi gikk fra elocon til apolar,blusset eksemet litt opp. Andre som har det likt? Har i tillegg badet ca hver tredje dag i kaliump....(lilla fargen)..Huff,så nå etter endt kur ser det like ille ut. Klør og klør,synes så synd på den lille uskyldige jenta mi. Skal heldigvis inn på ny kontroll om 4 uker. Hadde nøtte allergi,hest og katte allergi. Så katta er flytta og hesten på tur. Snufs..Gud kor eg håpe vi blir kvitt den fanskapen som eksem e. Godt å lufte seg litt!!!::: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tåti Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har hun blitt testa for andre matvarer enn nøtter? Min gutt på snart to år var veldig plaget med eksem fra han var tre mnd gammel. Han fikk konstatert nøtte- og melke- og egg-allergi ved 1 års alder, og hvetemel allergi ved 1,5 år. Først da vi hadde kuttet ut hvetemelet ble han bra igjen, så det kan jo hende at jenta de har flere allergier som dere ikke har fått rede på enda. Bare synd det tar så lang tid i prosessen at man går i flere år å gir de ting de egentlig ikke tåler... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/#findComment-6543101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Huff, det høres kjempeslitsomt ut! Dere hadde kanskje trengt en henvisning til Voksentoppen? Kjekt med en tur dit når man synes det er vanskelig å få en behandling til å fungere. Eller er det jo mange andre faktorer som virker inn på eksem. Røyk, parfyme, ull osv. Min jente blir verre av støv. I tillegg må vi skifte på sengen hennes i alle fall en gang i uken og hun tåler bare bomull inn mot huden og til sengklær. Hun blir verre av å bruke klær som er farget, så vi har nesten bare lyse bomullsklær til henne. Ellers må vi passe på å ikke ha det så varmt inne og på soverommet har vi det alltid kjølig. Vi kan ikke bruke skyllemiddel eller parfymert vaskemidler. Klærne tørker vi i tørketrommel slik at de blir myke mot huden. Fuktighetskrem må vi ofte smøre tre ganger for dag. Oljebad får hun annenhverdag og annenhverdag får hun lactacyd såpebad for å vaske bort gamle salverester. Tørker henne ofte med hårføneren istedet for å bruke håndduk. Hun får ofte antihistaminer i dråpeform på kveldene om hun har mye kløe. Det hjelper ganske bra. Kp-bad bruker vi bare når eksemet er infisert. Har dere prøvd wet-wrap på armer og bein? Det funker bra her. Det er kjempeslitsomt med eksem ja, og jeg håper jenta di blir bedre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/#findComment-6543518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #4 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det kan virke deprimerende. Jenta vår ble konstatert melk og eggeallergi da hun var tre mnd. Men hun reagerer på mye annet enn bare det. Jeg er veldig forsiktig med hva jeg gir henne. Jeg måtte være tålmodig og prøve frem forskjellige mat for å se hva hun tåler. Gir henne bare en te skje først for å se hvordan hun reagerer og så øke med noen te skjeer. Hun tåler ikke banan men jeg gir henne en te skje hver dag så systemet hennes blir kjent med stoffet...vet ikke om det fungerer for alle barn men hos oss ser det ut som om det fungerer.Ga henne en liten bit brødskive en dag og øynene hennes hovna etter io min og måtte til legevakt. Av og til blir jeg deprimert og noen ganger helt sprø fordi jeg må passe på hele tiden men det er veldig viktig at datteren din ikke spiser det hun ikke tåler. Håper du får hjelp og finner ut en vei. Lykke til! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/#findComment-6595980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chilli jenn Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vi bruker wet wrap med jevne mellomrom. KJempe fornøyd med det.Berga mange netter, Ellers så prøver vi melkefri diett nå. Har ikke melkeallergi,men legene mente det var verdt å prøve.. Så er spent om det blir bedring eller ei.. Takk for svar.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/#findComment-6667761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Vi hadde samme problemet som deg, Theo fikk eksem etter 5 uker og det var ille. Det hele utviklet seg til infisert eksem. Vi gikk til hudlege og fikk anbefalt å bade ham i 1-2 spiseskjeer gønnsåpe, før vi badet han i 2 dl matolje (variert mellom soya, solsikke og rapsolje) i ca 10 min (først fikk vi anbefalt NAF olje, noe som var helt misslykket, jeg fikk utslett over hele kroppen under badingen) Vannet må ikke være mer en 30 grader da dette kan være vondt. Det er Utrolig viktig å vaske baljen ren med bakteriedrepende Zalo (blå Zalo) før hvert bad. Bruk egne håndklær ettersom oljen setter seg litt i håndklene, vaskes på 90 grader. Med denne kuren har Theo blitt bedre, men han har noen små utbrudd i ny og ne. Vi bruker nå en ny krem på Sunkost butikken som heter XM. Etter at vi begynte med denne kremen har han vært helt fri for eksem og vi har sluttet å bade han. Huden virker også tykk og myk. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6003330-fortvila/#findComment-6780596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå