Anonym bruker Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Til deg som spurte om råd angående kolikkbarn, fikk ikke til å svare på innlegget ditt så jeg skriver et nytt et. Her i hus har vi hatt en gutt med kolikk, og det har til tider fungert fint med sukkervann. Dette er noe vi har blitt anbefalt fra helsestasjon og barselavdeling. Kok opp vann, og bland 1 strøken spiseskje pr dl vann (ja det er sterkt ) og gi 2 ml (ca 1 ts) til barnet. Dette skal gis når barnet gråter, og kan gis hver time. En kan også gi dobbel dose hvis det er nødvendig. Det har også hjulpet å sette på uroen som henger over sengen som spiller melodier, prøv å avlede barnet. Hvis det blir for ille, har jeg lagt baby på stellebordet og tatt av alle klærne. av og til har dette roet han (blir oppvarmet av å gråte). Hvis dette ikke hjelper har jeg også badet han under de verste gråtetoktene, så har han kanskje fått et par minutters pause fra gråtingen, blir som oftes helt stille når han kommer i vann (varmt vann har også bra effekt for å løsne luft i magen). Hvis ingenting hjelper må jeg anbefale kiropraktor, vet at det ikke har noe dokumentert effekt, men vi hadde fin effekt av de! babyen er ikke bra, men har blitt bedre så han slipper de lange periodene der han ras-skriker! Prøv å beholde roen selv, babyen merker det hvis dere blir veldig urolig og fortvilde. Lykke til! Hilsen en i samme båt
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Jeg vet også at i kulturer der de bærer barna sine hele tiden og ammer når de knirker (ofte mange ganger i timen) er kolikk et ukjent begrep. Slitsomt sikkert, men ikke like slitsomt som en hylende unge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå