Gå til innhold

Lurv / TussiLussi


Gjest

Anbefalte innlegg

*hehe* det var et langt innlegg ja :) ser det er lenge siden sist :) tenkte kanskje vi kunne starte en ny tråd inne på aprilklubben (hører jo nesten til der :) ) Tenkte bare det var mye enklere å finne tråden igjen der! Litt mindre trafikk :) Har ganske travle dager nå på skolen, og det er ikke alltid jeg har tid til å "stikke innom" bim.

L+ betyr at det er protein i urinen og kan være tegn på uvi. L+ er immidlertid lite konsentrasjon (kan være L2+ osv..) og det er sikkert ikke noe galt. Slik jag har forstått det kan man få utslag på L+ hvis det er kommet litt utflod sammen med urinen (noe som er veldig vanlig, spesielt hvis man ikke tar "midtstrøms-urin") Somregel har man også blod i urinen hvis det er uvi (ser det står B4+ en plass på mitt helsekort fra sist. jeg hadde nokk uvi da) Det er i alle fall sånn jeg har forstått det :)

Anngående legens telling, så bruker de og mors uke, så ul er mellom uke 17 og 19 i mors uke. Har de sagt at du bare er 9 uker nå?

 

Det var veldig godt å være hos legen i går :) Forventet å få litt "pes" fordi jeg er blitt gravid igjen, og hun kjenner min og pappaens historie, men da hun så jeg var fornøyd sa hun ikke mer om det :) det var jeg veldig glad for :) I tillegg synes jeg hun var flink til å hjelpe meg og jeg føler meg trygg på at jeg vil få den oppfølginga jeg trenger :) Jeg har ikke bestemt meg i forhold til ul, men jeg tenker mer og mer at det kunne vært greit å få en ul i uke 10 ca. Jeg vil i allefall vente til etter uke 8! Jeg så jo hjertelyden samme dag som jeg mistet sist (bare med 80-100 slag per min), og jeg vet at en ul før uke 8 med hjertelyd ikke kommer til å hjelpe meg noe. Etter uke 8 er det jo mindre sansynlig at noe skal gå galt... men jeg vet ikke.. skal tenke litt mer på det fram mot neste kontroll som blir onsdag i neste uke. HAr tenkt litt på at jeg kan fortelle om jenta mi at hun skal bli storesøster på fødselsdagen hennes. Det er kanskje en fin "fødselsdagsgave"? Jeg er akkurat 11 uker da, og det er kanskje "litt for tidlig", men hvis jeg har vært på ul og alt er bra, er det kanskje greit?

Eller har jeg det veldig bra :) Minimalt med kvalme og bekkenet har roet seg litt :) Kjenner bare at jeg blir sliten i det etter tunge dager (mandager spesielt..) Synes det er litt rart at graviditetssymptomene er så "dempet" i forhold til forige gang, men kanskje det er et annet kjønn? Husker ikke så godt hvordan det var for 4 1/2 år siden :) HAr uansett en veldig bra følelse til nå, og jeg tror det vil gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var forresten å kjøpte mtb-sandaler i dag (de skal være så bra for bekkenet) og fikk en fysioterapaut til å se på gangen min med de på. Jenta mi var med. Da han spurte hvorfor jeg ville ha mtb-sko, fortalte jeg at jeg var plaget med bekkenløsning fra tidlig i svangerskapet med jenta mi, og i to år etter. Jeg var gravid nå og ville forebygge. Tenkte først etterpå at jenta mi sto å hørte på! Hun vet jo godt va "gravid" er! Men heldigvis sa hun ingenting i dag.. kanskje hun ikke hørte det? det er jo lov å håpe *tihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuups da!!!!

Jeg bruker bare Spotec sine på jobb. Har også spesialkontorstol etter at jeg strevde mye med ryggvondt i fjor, så her er det godt tilpasset, syns jeg.

Skal ta med ungene å se "biler" på kinoen i kveld. Gjett om de gleder seg:-)

Husker ikke helt når det er på tide å begynne med gravid-bilbelte - husker du ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var å så biler for litt over en uke siden :) Den var bra :)

Gravidebilbelte bør man visst begynne med fra andre mnd ifølge produsentene, men ifølge tester jeg har lest, har beltet ingenting å si.. det er derfor mest for komfort, og man kan begynne å bruke det når det "føles riktig". Jeg brukte det ikke i mitt første svangerskap og tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gangen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ! Lo godt under hele filmen, jeg ! Og med min følsomme sjel, så måtte jeg felle noen tårer underveis også.....

Jeg brukte bilbeltet mest for komforten, fordi jeg orket ikke dette beltet som strammet over magen....da holder det sikkert når magen begynner å bli i veien :-)

I dag kommer mannen hjem etter fjelltur. Skal bli godt å slippe legging av disse to bandittene EN kveld...!!!! De provoserer meg noe så voldsomt om dagen, og jeg er så trøtt at tolmodigheta er like lang som ei lunsjpause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten, og tolmodigheta mi er ikke heller helt på topp nei.. utolig dålig sirkel det der, for jenta mi slår seg mye mer vrang når jeg er sliten og trøtt enn ellers.. noe som ikke akkurat hjelper på noe. Denne helga skal hun til pappaen, og det blir godt å ha litt tid til å kunne ta meg litt igjen. Har ikke hatt så mye energi til lesing som jeg skulle ønske, så jeg må prøve å få gjort litt nå når jeg har "fri"! Ellers skal vi ha fest for 1-klassingene på fredag, og jeg er veldig usikker på om jeg skal gå. Synes ikke det er så morro å være sammen med masse fulle folk som jeg ikke kjenner (og måtte "forsvare" at jeg ikke drikker) men samtidig er det jo en god anledning til å bli kjent.. får se hvordan formen er :) Fikk du kjøpt den boka, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Var inne på bokkilden, men fant ikke den boka du anbefalte, men en annen med samme tittel, annen forfatter ( nynorsktekstet)og ei som heter "HVORDAN JEG BLE TIL" så nå skal det leses her :-)

Det ble lite avslapning ved leggetid på mor i går.... han som kom hjem fra turen sin var jo så sliiiten, måtte jeg skjønne - så han kunne jo ikke gjøre noe!!!! Endte med at jeg la ungene ,ble kjempesint på min kjære som ikke tar hensyn til en stakkart gravid kvinne... og la meg i badekaret kl 21, og til sengs kl 22!!!!!

Gjett om han måtte bruke tid på å få meg i go`lune når han endelig kom å la seg....

Av og til er disse mannfolka ubrukelig!!!!

I kveld er det Elvira konserten ( Hamar Musikkfestival i helga ) så da MÅ han bare trå til.....

Søndag skal vi ta en familiedag på Hunderfossen Familiepark. Ungene har ikke vært der enda så det blir nok stas. Satser på godt vær....

Skal også i et vennelag der jeg ikke kjenner noen omtrent i midten av september, er ikke helt morsomt med så mye ukjente folk når man er alene om å være edru.... da går det mye bedre med kjentfolk, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var sikkert den boka! Den er på nynorsk, så :) var litt vanskelig å se hvem som hadde skrevet den, og tror kanskje den var oversatt av hun jeg skrev. Bestilte du begge to? Du får fortelle hvordan den andre er :)

 

Av og til er menn helt ubrukelige ja! Nå ihelga har jeg "fri-helg" og jeg hadde gledet meg til å ha et par dager der jeg har tid til andre ting, men i formiddag fikk jeg en sms fra pappaen der han lurte på om ikkje jeg kunne ha henne litt ihelga, for de skulle ha babdøving. Regner med det blir fra 12 til 7 på lørdag, og da er liksom hele dagen borte... :( utrolig frustrerende, spesielt siden dette er noe han ofte gjør! forstår ikke at han vil miste så mye tid, når han har henne så lite... men,men.. vi er alle forskjellige!

Sånn som din mann gjorde igår er noe jeg og ville irritert meg grenseløst over! Det er så frustrerende når man har sett fram til en liten pause, og så ikke får det..

 

Nå skal jeg legge meg på sofaen og lese litt :) Får se hva jeg finner ut om kvelden.. Kos deg masse på Elvira-konsert og også med familiedagen på søndag :) GOD HELG! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med eg vennen min... ble veldig bekymra nå..

 

Idag begynner hjertet til spiren min å banke. Synes det er veldig rart! og spennende :) Tror jeg har bestemt meg for å få en tidlig ul :) det føles riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilstå at jeg ble litt bekymret jeg og. Det murrer fryktelig der nede nå....

Måtte selvfølgelig skje på helg! Har ikke særkig tiltro til disse legevaktslegene - her er det så mye rart - utlendinger som ikke skjønner hva man sier osv !!!!

MEn jeg tar meg nok en tur hvis det fortsetter utover dagen.

Sukk....

Er så kjedelig når ikke alt går etter planen :-(

Hadde masse jeg skulle ha gjort i dag., men nå orker jeg ikke begynne med noen ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår deg godt... *klem* bare ta vare på deg selv du :) Det er jo ikke sikkert det er noe galt! Det er jo mange som har blødninger i svangerskapet... Har du forsøkt å kjenne på tappen? Dersom den er lukket er det mest sansynlig ingenting å bekymre seg over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEgynner å puste litt lettere nå.....

Har ikke vært noe mer blod i løpet av dagen, formen er som vanlig, trøtt og småuggen , en ikke mer enn vanlig. Har tatt det HELT med ro i dag! Ringte legevakta, men de beroliget med hvor vanlig dette var og dersom det økte på , skulle jeg bare ta kontakt igjen.

Da kan vi nyte lørdagskvelden her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan går det med deg?

 

Idag kom jeg meg ikke på skolen.. våknet opp med sjikkelig "hangover" kjentes i alle fall sånn ut... håper jeg er bedre imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi

JA, fyllesjuke kjenner jeg godt igjen...hehe....Det er det nærmeste jeg kan forklare mine mannlige kollegaer om dagen hvordan det føles... og gjett om jeg får medlidenhet da !!!!

 

Ringte legen min i dag, bare for å bli litt mer rolig. Har ikke kjent noe til noen blødninger eller noe, så jeg regner med at alt er bra.

 

Han var mest opptatt av hvor bekymret dette gjorde meg. Da jeg sa at jeg mest ringte for å fortelle om helga fordi min mann ønsket det... satte han meg opp på en time på neste mandag slik at vi kan få høre fosterlyden....Kunne sende meg på UL hvis jeg ville, men jeg tror jeg står over - i allefall til etter mandag. Får jeg høre knøttet, skal jeg nok klare å roe meg med det :-)

 

Var på Pilates i går. Det var kjempefint !!!! Skal bare unngå å ta for kraftige sitt-ups etter 4 mnd, da disse musklene kan få problemer med å komme seg sammen igjen etter fødselen... dette kjenner du vel alt til gjennom studier ? :-)

Godt å ha en trening men en instruktør som kan rettlede underveis. Hun har også ansvar for mor-barn trening etter fødsel, så vi får se om jeg er flink og fortsetter.

 

I dag fikk jeg student på jobben. Stakkars... vi har ingen ungdommer inne - så det blir noen kjedelige uker fremover før vi får fyllt opp huset ..hehe.... Hun refererte til at det var viktig å få veiledning hver uke. JEg sa at vi godt kunne sette opp en time hver dag for jeg har såååå mye å snakke om......( jeg kjeeeeder meg på jobb når det ikke er noe å gjøre...) Da så hun på meg med store øyne og lurte på om jeg mente det...hehe... skal vel ikke skremme studenter, men :-)

 

Er du i værst form om morgenen eller kvelden ?

 

JEg er bare litt sur når jeg må opp.... som ellers...hehe

og trøtt om kvelden... som ellers ...hehe :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du synes det fungerte fint med pilates! :) Jeg tenkte jeg skulle begynne på vanngym for gravide (men vil vente litt i tilfelle ryktene begynner å gå...) Det skal være veldig bra for bekkenet, så jeg håper jeg får det til å fungere! Jenta mi må vel bare sitte på kanten å vente, tenker jeg...

 

Jeg må vel si at jeg egentlig ikke er i så veldig dårlig form :) Igår var ekstrem for meg! Er ikke kvalm eller dårlig til vanlig :) Det vanlige er vel:

-litt kvalm hvis jeg er veldig sulten, eller noen ganger hvis jeg spiser

-litt svimmel

-tørst og tørr i munnen

-litt halsbrann

-litt vondt i rygg og bekken

 

det største problemet mitt er vel at jeg har lite tolmodighet og at jeg blir irritert.. sitter å ringer til forelde som skal ha barna sine på svømmekurs, og hver dag er det en mamma som klikker helt! En stor prøvelse med andre ord, og jeg har store problemer med å la være å tenke på det i ettertid.. frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke sove før ca ett inatt.. og har vær stuptrøtt idag! var så irritert, og samtidig spent i forhold til idag. Jeg var hos lege idag til min første "vanlige" kontroll! Og GBS-prøven var NEGATIV!! Jippiiiii!! kjente mye av spenningen slapp da ja :) Så.. nå skal jeg bare kose meg men den voksende (!!) magen min og ikke bekymre meg så mye for at ting skal gå galt!! :) Tenkte jeg skulle prøve å lage et sånt album.. med magebilder og sånt.. har du gjort det?

 

Jeg hadde forressen blodprosent på 15.9! Det er jo ganske høyt, men jeg håper det ikke blir et problem! Det var ei her inne som sa det kanskje kunne skylles dehydrering? Å det kan det jo godt være, fyllesyk som jeg har følt meg de siste dagene...

 

Hvordan går det med deg vennen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi !

BEklager at jeg ikke har svart deg tidligere... men internett tilkoblingen har vært helt på jordet her !

 

JEg begynte å bø på torsdag, ble sendt på UL og der konstanterte man et dødt foster på ca 7-8 uker. Dvs at det kanskje har ligget der dødt noen uker :-(

Ble lagt inn for utskrapning med full narkose på torsdagskvelden og kom hjem igjen samme kveld.

 

Har ikke hatt vondt, er ikke så veldig lei meg, og er klar for nytt forsøk !!!

 

Med dette mener jeg at en slik MA ikke kom helt overraskende, og jeg ble litt lettet for å få gjort det unna da jeg skjønte at fosteret ikke hang med på ferden - det var bare 1.5 cm.... og jeg i slutten av 12 svangerskapsuke....

Vi snakker mye om det her hjemme, min kjære er nok lettet over at jeg ikke har knekt sammen, samt at han er lettet over at naturen går sin gang når noe er galt... han har litt skrekken for å få et mulithandikppet barn tror jeg.

 

Barna har fått forklart at fosteret sluttet å vokse fordi noe var ødelagt, og at dette er noe som kan skje inne i magen før det blir en ordentlig baby av det lille frøet. De taklet dette fint, har fått masse oppmerksohet på dem og ikke så mye sånn stakkars oss greier :-)

Eldstejenta lurer fælt på om vi kan få en ny en, og da sier vi jo som sant er, at vi også har jo lyst til det :-)

 

Hvor raskt etter SA hadde du samleie ?? Jeg hadde KS på de forrige, og vet jeg måtte vente leeenge. Hva med etter MA?? noen uker, eller ???

 

Koselig om du føler litt med inne på bli gravid, da :-)

Skal prøve å følge deg og, var kos å lbi "kjent" med deg her inne :-)

 

Masse klemmer fra TussiLussi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt TussiLussi!! *klem* Er glad du tar de så bra! Jeg tenkte også sånn at jeg var glad det gikk galt hvis alternativet var å få et handikappet barn... synes det er flått at dere forklarer det så ordentlig til barna :) tror det er lettere for dem å takle det dersom det er åpenhet rundt det, og man diskuterer det på en god måte! Blir frustrert når foreldre forteller ting som ikke er sanne fordi de tror det vil gjøre det enklere for barn å takle.. men.. det er min mening..

 

Jeg hadde det litt travelt i forhold til å ha sex etter saen.. følte jeg trengte å komme videre, og jeg bruker noen ganger sex for å bearbeide følelser... 6 dager etter saen spottet jeg bare litt, og vi hadde sex, men med kondom. Jeg fikk beskjed om å ikke ha sex i to uker eller til jeg sluttet å blø (pga infeksjonsfare) Jeg sluttet å spotte etter 11 dager, og på CD13 begynte vi prøvingen med annenhver dag. Jeg begynte å tempe 3 dager etter saen, og jeg er kjempeglad jeg gjorde det! Det er veldig forskjellig når man får el igjen etter en sa/ma og for meg ville ventetiden vært vanskeligere hvis jeg ikke hadde visst det jeg gjorde når jeg tempet! Anbefaler deg på det sterkeste å tempe denne syklusen også! Spesielt dersom dere velger å prøve med en gang!

 

Håper du kommer tilbake til 1 trimester fort! Jeg vil gjerne holde kontakten med deg :) Jeg foreslår at vi starter en ny tråd inne på mai-klubben. Det er mye mindre trafikk der, og det vil være mye enklere å finne tråden hvis det går litt tid mellom innleggene :) høres det greit ut? Jeg kommer selfølgelig til å følge med deg inne på bligravid sidene :) Lykke til i perioden som kommer nå! Håper det går bra med deg og dere!! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...