Gå til innhold

Sove på magen om natta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min har plutselig begynt å legge seg på magen nå i kveld, har vært inne og snudd ham to ganger, men har en følelse av at han kommer til å fortsette og snu seg;)

Mannen min er litt engstelig for at dette kan være skummelt, men tassen er jo blitt 7,5 mnd og vi kan jo ikke passe han hele natten, og det stemmer vel at når de snur seg selv til magen så er det trygt å la dem ligge sånn? Eller?

Jenta mi har sovet på magen fra hun var 7 uker!

MÅ også få legge til at dette var i samråd med lege. Jenta mi er usedvanlig sterk (sier ikke dette for å skryte, men det er fakta) og har kraftig lungekapsitet, så legen sa det ikke gjorde noe i det hele tatt.

Fra hun var en måned sluttet hun å ville ligge på ryggen, så jeg pleide å legge henne på magen og snu henne på ryggen igjen etter ca 20 minutt, men da hun var 2 mnd våknet hun hver gang jeg snydde henne og det var hyling og skriking heilt til jeg la henne på magen igjen. Fortalte dette til legen da vi var på kontroll da hun var 7 uker og han sa at så sterk som hun var kunne hun ligge på magen så mye hun ville.

Min gutt (3.5mnd) ligger kun på magen. Både i senga og i vogna. Dette er i samråd med lege og helsesøster. Han finner ikke roen på ryggen. Og snur jeg ham, så våkner han.

Det er tydeligvis flere som får "go" av helsepersonell til å legge ungen på magen. Det gjelder vel bare å bruke fornuften, og tilrettelegge best mulig for å eliminere flest mulig krybbedød-faktorer.

Annonse

Jenta mi hadde kolikk, og fikk enda vondere av å sove på ryggen, så hun fikk sove på siden. Sov på siden til hun var fire mnd hun, da begynte jeg å prøve meg fram til hun godtok å ligge på ryggen. Nå sover hun i babysafe hele natta, elleve timer på ryggen det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...