Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi...det r veldig tidlig.. Som regel så lærer de først å snu seg fra rygg til mage...min begynte med det for1 uke siden og han er 5 mnd til tirsdag..( snur seg ikke fra mage til rygg, hender bare han mister balansen og ramler over)

Har to jenter. Den første snudde seg fra mage til rygg da hun var 3 mnd og fra rygg til mage da hun var 4 1/2 mnd. Hun andre snudde seg fra mage til rygg da hun var 7 uker og fra rygg til mage da hun var 3 mnd. Begge var tidlig med begge deler. Mange begynner å snu seg fra rygg til mage i 5-6 mnd alder, de fleste greier det i 7-8 mnd alder. Det er vanlig at de lærer seg mage- rygg før rygg- mage tror jeg.

lillegutten min snudde seg og fra mage til rygg så tidlig. men var nok mest fordi hodet ble litt for stort og tungt til å holde balansen.. så mest tippet over på ryggen. sluttet med det etter hvert og 4 mnd gammel snudde han seg første gang bevisst fra rygg til mage. har enda ikke snudd seg bevisst fra mage til rygg og han er snart 5 mnd.. så tror nok at snuinga så tidlig er rett og slett pga dårlig balanse og tungt hode i forhold til kroppen :o)

Annonse

Niesa mi snudde seg og frå mage til rygg då ho var veldig lita, rundt 6 veker. Men det var definitivt ikkje bevisst, det var helst det at ho fekk overbalanse og rett og slett velta.

Dette står hos www.babyverden.no om babyen si utvikling rundt 5 mnd:

---------------------------------

Barnet løfter seg opp på strake armer når det ligger på magen. Å rulle fra rygg til mage er den neste store ferdigheten som skal læres. Dette læres når barnet er ca. 6 måneder. Etterpå øver barnet på å rulle fra mage til rygg. Når barnet ligger på ryggen, kan det løfte hodet og gripe tak i tærne og knærne sine.

--------------------------------

Det finst sjølvsagt babyar som er tidlegare ute enn andre, men eg trur ikkje at ein 5 veker gamal baby kan snu seg bevisst. Det er og vanskelegare å snu seg bevisst mage-rygg enn rygg-mage, så rygg-mage kjem nesten alltid først, og andre vegen kjem nokre veker seinare.

hei her

ikke vet jeg om dette er bevisst,men han snur seg faktisk hvær gang han blir lagt på magen,dere skulle bare sett han alså han tar spenntak med foten og bare ruller så fint over atte

men men han slutter sikkert med det etter ei stund?for jeg synes også det var veldig tidlig hehe

Lillebror startet fra rygg til mage da han var ca 3 1/2 mnd. Nå er han litt over 4 mnd og får endelig med seg den "dumme" armen som han stort sett har ligget på... Men han har bare snudd seg en gang fra mage til rygg igjen.

snuppa her var 6 uker på lørdag og begynte vel rundt 5 ukers alder å snu seg fra magen til ryggen. Er helt klart bevist. Hun hater å ligge på magen og hver gang jeg legger henne sånn, jobber hun iherdig, sinna som bare fy, helt til hun kommer over på ryggen, blid som ei lerke igjen.

Annonse

Mini gjorde dette da han var 6 uker BEVISST. Kunne holde hodet lenge i mageleie og støttet seg på albuene 2 uker gammel. Skøv fra med den ene armen og trakk den ene foten oppunder seg. Ble irritert da vi holdt han igjen. Så ja, dette er tidlig men kan være bevisst. Mini har fortsatt med dette hver dag og er nå 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...