Gå til innhold

Noen som har peiling ang. fødselsstipend fra lånekassen??

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting ang. fødselsstipend..

Jeg begynner på skole imorgen, men har bare søkt om vanlig stipend. Har ikke behov for lån frem til fødselen. Men vil jeg da få mindre i fødselsstipend siden jeg ikke tar lån nå??

Håper noen vet dette... Jeg blir gal av å tenke på det.. Blir ikke noe klokere av å lese på lånekassen sin internettside..

Fortsetter under...

Okei:)

Så hvis samboer tjener under ca 20 000 i mnd, så får jeg ca 8000 i mnd i fødselsstipend? Så lenge jeg har rett til lån...

Men siden jeg ikke har rett til borteboerstipend. Får jeg mindre i fødselsstipend da?

Er godt å ha noen å spørre;)

Annonse

Du får ikke søkt om fødselsstipend før babyen er født, og da må du sende inn kopi av fødselsattesten.

Jeg skrev i min søknad at jeg venter barn i undervisningsåret, og da fikk jeg tilsendt en brosjyre og et skjema for søknad om fødselsstipend lenge før jeg fikk "gjeldsbrevet" fra Lånekassa!

hei

Så lenge du har kontroll på din økonomi, ikke bruker alle pengene du har på konto vil det nok lønne seg å ta opp lån. Dette fordi du har rentefritak og betalingsfri når du er i utdanning og har lav lønn. Selv om renten er lav tener du litt på å ha pengene i banken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...