Gå til innhold

tips til sykehusbagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

det man absolutt har bruk for er:

Helsekortet, mykt dopapir, intimservietter, intim såpe, dusjsåpe, shampo, balsam, tannbørste, tannkrem, hårbørste, leppepomade, snufsepapir, sandaler, bukse til når det kommer besøk, hentesett til babyen, lommebok, mobil og mobillader, evt kamera. Sjokolade + energidrikk er greit å ha til fødselen. Har man fyllt ut Tell trivselen skjema ta med dette. ha med ammeBH, Evt ammeinnlegg, jeg anbefaler på det sterkeste å heller bruke brystskjold.

vi er forskjellige mht dette med klær, noen ønsker ikke å bruke sykehusklærne, men heller sine egne, jeg for min del syntes det var deilig å se ut som et takras i noen dager og traske rundt i sykehusskjorta og nettingtruse. Så morgenkåpe, nattkjole, strømper og T-skjorter var unødvendig for meg - kanskje når det lir mer mot høst vinter kan man få bruk for morgenkåpe, men ikke nå. genser til avvreise er greit å ha - bruk gjerne den du kom til sykehuset i. En underbukse til hjemreisen.

Trenger ikke sminke eller deodorant disse få dagene. Brukte heller ikke bodylotion eller håndkrem, men vet at noen synes dette er et must.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes nå deo er ok jeg da. Man har dusjet, det er varmt, man får besøk... Greit å droppe parymen, men ser i grunn på deo som et must og håper de jeg evt. skal dele rom med deler den oppfatningen:)

Eøøers syntes ejg og det var digg å få være et takras. Nettingtrusa brukte jeg iaf et par dager. Blødde så mye at det var greit å kaste de istedenfor å blø ut sine egne.

Skrevet

denne var jo kjempe grei:) men bleier til ungen, får en det på sykehuset eller må du kjøpe med det?

kamera må vel og på listen:)

Skrevet

Bleier og bind får en på sykehuset. Kamera er en smart ting og penn og papir.skrive ned hva og hvem du fikk gave av...

Skrevet

Greit å ha med hårføner også. Om man revner/blir klipt er det greit å bruke hårføner til tørking etter man har vært i dusjen eller på do. Er JÆVLIG vondt å tørke skikkelig med papir eller håndkle

Skrevet

Får dere som skal amme... et godt tips, avent sin nippel krem... :) det var et must for meg ... ble ganske sår de første dagene.. og det var himmelen å kunne bruke den:)

Skrevet

Ikke deo?? tror du er spitter pine gal jeg ;-) barselkvinner svetter MYE!!! men parfyme er ikke nødvendig syntes jeg.

Skrevet

Godt å se at en endelig også kommenterte det og var enig med meg:))

Skrevet

Hvorfor morgenkåpe...har aldri skjønt poenget med morgenkåpa...er det noen som bruker den?

Skrevet

takk! Min bag skal pakkes i dag, så dette var midt i blinken... :-)

Skrevet

Jeg brukte den mye sist. Var februar da.

Gikk rundt på sykehuset i over et døgn. Veldig varm. Var greit å bare slenge den over når jeg skulle ut i gangen, over til badet e.l. Så pes å kle på masse for hver gang. Den blir jo på en måte som en lengre sykehusskjorte.

Kommer nok til å ta den med nå og i tilfelle, så får heller gubben dra den med seg hjem igjen. Tar litt plass, men skal da ikke ha med så mye annet alikevel. Snakk om 3 dager da. (sansyligvis)

Ja jeg burde vel pakke sammen litt jeg og. 3 dager til termin. Lagt journalen og et par småting oppi, men det ligger bare i en haug på bånn. Ikke funnet frem hentesett engang. æh...sist stod den klar leeenge før..hehe. Blir vel til at jeg grafser med meg noe på vei ut døra:)

Skrevet

Tja, molait - kan se ut til at vi havner på ahus samtidig gitt...

Ikke skjedd noe her enda, og du nærmer deg termin, så vi sees kanskje =)

Skrevet

ang dette med deo: ja vi svetter mye, og det er en grunn til det, svetten skal ut og bør ikke stoppes av deo, det var slik jeg tenkte der og da. Jeg hadde med deodorant, men jeg brukte den ikke - tror det gikk mest ut over meg selv, tror neppe de andre på rommet merket det! jeg har altså brukt deo hver dag siden jeg var 11 så jeg skjønner at man ser på det som et must, og jeg hadde aldri på forhånd trodd at jeg ikke skulle bruke det, men det var noe med å bare være så naturlig som mulig disse sykehusdagene. kan ikke forklare det bedre! Men vi er forskjellige - ta den for all del med!

Lykke til!

Skrevet

Deo uten antiperspirant, så får man god lukt, blandet med svette.... Høres ikke så deilig ut, men lukter sikkert bedre enn uten go'lukt i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...